آئین رونمایی از کتاب نفیس وصایای شهدای ایلام برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگارروابط عمومي, آئين رونمايي از کتاب نفيس وصاياي شهداي ايلام با حضور حجت الاسلام والمسلمين محمد نقي لطفي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، دکتر محمدرضا شيرخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا غياثي مسئول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام و مسئولين استاني در سالن آمفي تئاتر دانشگاه ايلام برگزار شد.

نماينده ولي فقيه در استان ايلام:  فرهنگ ماندگار شهادت انقلاب را شکست ناپذير ساخته است

حجت الاسلام والمسلمين محمد نقي لطفي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام ضمن تبريک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا نگين هاي زيبا و پر فروغي هستند که در فضاي کشور نورافشاني مي کنند و خاط نشان کرد ياد و نام و خاطره شهيدان بايد به عنوان يک پيام هميشگي و يک فرهنگ غني در سطح جامعه ماندگار باشد.

حجت الاسلام والمسلمين لطفي با بيان اينکه شهيدان هيچگاه از ذهن ها و خاطره ها فراموش نمي شوند، بيان کرد: اگر دفاع مقدس را موزه بزرگ و ارزشمندي تلقي کنيم نگين اين موزه شهدا و جانبازان وايثارگران و خانواده هاي آنان است.

نماينده ولي فقيه در استان افزود: تا زماني که فرهنگ شهادت در جامعه اسلامي به عنوان يک فرهنگ ماندگار وجود دارد انقلاب و نظام شکست ناپذير خواهد بود و آنچه که امروز دشمن از آن واهمه دارد، شهادت و ايثار طلبي ملت ايران، و فرهنگ دفاع مقدسي است که به عنوان يک نيروي بازدارنده شاهد آن هستند.

امام جمعه ايلام  با بيان اينکه دفاع مقدس برگرفته ازفرهنگ ناب عاشورا است، تصريح کرد: عاشورا يک حادثه کوچک نيست که در يک مقطع به وجود آمده و فراموش شود، بلکه جريان و فرهنگي است که به پيکره جوامع بشري تحرک و جنب و جوش بخشيد و در مکتب عاشورا تمامي درس ها از ظلم ستيزي و عدالت خواهي گرفته  تا عرفان حقيقي موج مي زند.

حجت الاسلام لطفي با بيان اينکه وصايا و صيت نامه هاي شهدا بايد به دقت خوانده شود، گفت: نام و خاک شهيد ارزش و احترام خاصي دارد، آنان راه صد ساله را يک شبه طي کردند و خاطرنشان کرد اگر شهيدان در راه دفاع از نظام و انقلاب از هستي خويش گذشتند دانشجويان نيز بايد با الهام گيري از سيره و منش انان در ميدان علم و دانش ايثارگرانه و جهاد گونه گام بردارند.

 

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام: فرهنگ دفاع مقدس زنده و پويا و عاشورايي خواهد ماند

پيش از سخنان نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا غياثي، مسئول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام در  فرهنگ جهاد و فرهنگي ضمن خير مقدم به حضار و تبريک فرارسيدن هفته دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس و گراميداشت هفته دفاع مقدس حفظ نشان سرافرازي و سربلندي اين ملت در مقابل زورگويي استکبار است.

وي با بيان اينکه دوران دفاع مقدس، نمايه اي از گلوله و تفنگ نيست، افزود: دفاع مقدس، تعريفي ازفرهنگ جهاد و شاهد مثالي بر فرهنگي است که ثمره آن رسالت عاشورا و زينب و افق ان حکمراني بهترين صالح بر جهان و ظهور صاحب الزمان(عج) است.

حجت الاسلام غياثي اضافه کرد: وجود چنين فرهنگي است که موجب شده است، که دشمنان اين مرز و بوم با تمام قوا و توان در رويايرويي با آن بايستند و خود نمايي کنند و بخواهند به هر قيمت و تواني اين فرهنگ را مدفون نمايند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، گفت: فرهنگ دفاع مقدس زنده و پويا وعاشورايي خواهد ماند تا اين انقلاب را به انقلاب کامل و جهاني حضرت مهدي (ع) متصل نمايد.

وي با توجه به رونمايي از کتاب وصاياي شهيدان بيان داشت: اين مراسم رونمايي از کتاب نامه اي است که پيام شهيدان و اعتقاد و مرام راستين آنان جمع آوري شده تا ماندگار شده و الگوي راه و زندگي امروزمان باشد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها