شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آئین رونمایی از یادمان شهداء گمنام دانشگاه ایلام

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، مراسم رونمایی از یادمان شهدای گمنام دانشگاه ایلام، با حضور دانشگاهیان و مسئولان بنیاد شهید استان برگزار شد

 

دکترمحمد علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام اظهار داشت: ادای دین احساس عمیقی است، که همه مسئولان و مدیران نسبت به شهدا دارند اما بنیاد شهید و امور ایثارگران این وظیفه و دین را صادقانه و در سطحی عملگرایانه انجام می دهد.

وی رونمایی از یادمان شهدای دانشگاه ایلام را از همکاری و حسن توجه بنیاد شهید در راستای خدمت گذاری به مقام شهدا دانست، و اظهار داشت: حضور شهدای گمنام در دانشگاه ایلام، علاوه بر ثمرات معنوی و برکات مادی که برای این محیط علمی داشته است، انتقال پیام شهادت طلبی و ارزشمندی ایثار و از خودگذشتگی به نسلی است که جنگ و ارزش های نهفته در آن را نتوانسته است درک کند.

دکتر علی‌اکبری با بیان اینکه گلزار شهدای دانشگاه ایلام، به درستی و نیکویی از مهجوری درآمده است، گفت: عزت، استقلال و امنیت امروز کشور در سایه فداکاری های شهدا حاصل شده است و به هر میزان به تکریم و تعظیم مقام شهداپرداخته شود این ارزش ها و داشته های معنوی تقویت و حفظ خواهند شد.

حجت الاسلام هاشمی سرپرست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی نیز در این مراسم اظهار داشت: هرکسی که شعائر الهی را تعظیم و تکریم کند نشان از تقوا و روحیه معنوی او دارد.

وی با بیان اینکه تکریم و گرامیداشت شهدا و توسل به مقام معنوی آنان رمز پیروزی و اقتدار ما در برهه کنونی است، گفت:  اینکه بتوانیم  در دنیا مقتدرانه بایستیم ازارزش  و احترام و تکریمی است، که به مقام شامخ شهدا داریم.

وی با اشاره به ضرورت تقویت فرهنگ شهادت طلبی در جامعه علمی، تصریح کرد: معیاری که قرآن برای آزمون افراد ذکر کرده است این است که اگر می خواهید خدایی و علوی و حسینی و مهدوی باشید باید محبت به خدا را بر همه محبت ها ترجیح دهید تا به رستگاری برسید وهمه شهدا در اوج محبت به خانواده و زندگی، محبت به خدا و ائمه و آرمان الهی شان را بر هر محبتی ترجیح دادند و به رستگاری رسیدند.

حجت الاسلام هاشمی یادآورشد: اگر خواهان این هستیم که راه و رسم شهدا و روحیه شهادت طلبی در جامعه نمود پیدا کند و شهدا راهنمای ما در همه عرصه های زندگی باشند باید تکریم شهدا تداوم پیدا کند.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا به نامگذاری اسفندماه به عنوان ماه سپید آسمانی ها اشاره و گفت:  16 تا 22 اسفندماه به عنوان هفته بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است و بنیاد شهید در طول این هفته50 برنامه مختلف در راستای گرامیداشت مقام شهدا برگزار کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید ایلام تصریح کرد: تلاش در راستای رفع مشکلات خانواده های شهدا، و بیکاری فرزندان آنان از برنامه های اصلی بنیاد شهید است.

رستمیان آرامگاه شهدا در دانشگاه ها را با عنوان امامزادگان عشق خواند، و اضافه کرد: حضور شهدا در این مکان منبع خیر  و برکت  و دارالشفایی برای دانشجویان خواهد بود.

استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

آئين رونمايي از يادمان شهداء گمنام دانشگاه ايلام آئين رونمايي از يادمان شهداء گمنام دانشگاه ايلام آئين رونمايي از يادمان شهداء گمنام دانشگاه ايلام آئين رونمايي از يادمان شهداء گمنام دانشگاه ايلام آئين رونمايي از يادمان شهداء گمنام دانشگاه ايلام آئين رونمايي از يادمان شهداء گمنام دانشگاه ايلام آئين رونمايي از يادمان شهداء گمنام دانشگاه ايلام آئين رونمايي از يادمان شهداء گمنام دانشگاه ايلام آئين رونمايي از يادمان شهداء گمنام دانشگاه ايلام آئين رونمايي از يادمان شهداء گمنام دانشگاه ايلام آئين رونمايي از يادمان شهداء گمنام دانشگاه ايلام