آئین رونمایی از یادمان شهداء گمنام دانشگاه ایلام

خانه خبرها
آئين رونمايي از يادمان شهداء گمنام دانشگاه ايلام

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، مراسم رونمايي از يادمان شهداي گمنام دانشگاه ايلام، با حضور دانشگاهيان و مسئولان بنياد شهيد استان برگزار شد

 

دکترمحمد علي اکبري، رئيس دانشگاه ايلام اظهار داشت: اداي دين احساس عميقي است، که همه مسئولان و مديران نسبت به شهدا دارند اما بنياد شهيد و امور ايثارگران اين وظيفه و دين را صادقانه و در سطحي عملگرايانه انجام مي دهد.

وي رونمايي از يادمان شهداي دانشگاه ايلام را از همکاري و حسن توجه بنياد شهيد در راستاي خدمت گذاري به مقام شهدا دانست، و اظهار داشت: حضور شهداي گمنام در دانشگاه ايلام، علاوه بر ثمرات معنوي و برکات مادي که براي اين محيط علمي داشته است، انتقال پيام شهادت طلبي و ارزشمندي ايثار و از خودگذشتگي به نسلي است که جنگ و ارزش هاي نهفته در آن را نتوانسته است درک کند.

دکتر علي‌اکبري با بيان اينکه گلزار شهداي دانشگاه ايلام، به درستي و نيکويي از مهجوري درآمده است، گفت: عزت، استقلال و امنيت امروز کشور در سايه فداکاري هاي شهدا حاصل شده است و به هر ميزان به تکريم و تعظيم مقام شهداپرداخته شود اين ارزش ها و داشته هاي معنوي تقويت و حفظ خواهند شد.

حجت الاسلام هاشمي سرپرست نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشکي نيز در اين مراسم اظهار داشت: هرکسي که شعائر الهي را تعظيم و تکريم کند نشان از تقوا و روحيه معنوي او دارد.

وي با بيان اينکه تکريم و گراميداشت شهدا و توسل به مقام معنوي آنان رمز پيروزي و اقتدار ما در برهه کنوني است، گفت:  اينکه بتوانيم  در دنيا مقتدرانه بايستيم ازارزش  و احترام و تکريمي است، که به مقام شامخ شهدا داريم.

وي با اشاره به ضرورت تقويت فرهنگ شهادت طلبي در جامعه علمي، تصريح کرد: معياري که قرآن براي آزمون افراد ذکر کرده است اين است که اگر مي خواهيد خدايي و علوي و حسيني و مهدوي باشيد بايد محبت به خدا را بر همه محبت ها ترجيح دهيد تا به رستگاري برسيد وهمه شهدا در اوج محبت به خانواده و زندگي، محبت به خدا و ائمه و آرمان الهي شان را بر هر محبتي ترجيح دادند و به رستگاري رسيدند.

حجت الاسلام هاشمي يادآورشد: اگر خواهان اين هستيم که راه و رسم شهدا و روحيه شهادت طلبي در جامعه نمود پيدا کند و شهدا راهنماي ما در همه عرصه هاي زندگي باشند بايد تکريم شهدا تداوم پيدا کند.

سليمان رستميان مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره امام و شهدا به نامگذاري اسفندماه به عنوان ماه سپيد آسماني ها اشاره و گفت:  16 تا 22 اسفندماه به عنوان هفته بزرگداشت شهدا نامگذاري شده است و بنياد شهيد در طول اين هفته50 برنامه مختلف در راستاي گراميداشت مقام شهدا برگزار کرده است.

مديرکل بنياد شهيد ايلام تصريح کرد: تلاش در راستاي رفع مشکلات خانواده هاي شهدا، و بيکاري فرزندان آنان از برنامه هاي اصلي بنياد شهيد است.

رستميان آرامگاه شهدا در دانشگاه ها را با عنوان امامزادگان عشق خواند، و اضافه کرد: حضور شهدا در اين مکان منبع خير  و برکت  و دارالشفايي براي دانشجويان خواهد بود.

استان ايلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهيد، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقديم اسلام و انقلاب کرده است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها