شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سومین نشست روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری منطقه 5 کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، سومین نشست روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری منطقه 5 کشور با حضور دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه، دکتر مهدوخت بروجردی، مشاور وزیر و مدیر کل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر رضا رضازاده، مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه، مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های منطقه 5 وزارت علوم در دانشگاه ایلام برگزار شد.

رئیس دانشگاه ایلام: دانشگاه به عنوان نهاد علم و دانش با جامعه ای طرف است که حق پرسشگری دارد.

دکتر محمد علی‌اکبری بیان داشت: احساس امید، ترقی و در جهت رشد بودن نیاز اصلی جامعه در شرایط کنونی است.
وی با بیان اینکه ایجاد حس توانمندی و غرور ملی در جامعه ضروری است، تاکید کرد: اخبار علمی، پژوهشی و توفیق های دانشجویان و استادان دانشگاه ها جزو برترین نشانه های قدرت ملی است.
وی تصریح کرد: به دور از اغراق توفیق های دانشگاه ها باید منعکس شود تا مردم بدانند جامعه علمی در سپهر علمی فرهنگی کشور مسیر خود را بدرستی طی می کند.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه به عنوان نهاد علم و دانش با جامعه ای طرف است که حق پرسشگری دارد و باید با حوزه عموم ارتباط داشته باشد.
دکترعلی‌اکبری اظهار کرد: همه نهادها از جمله دانشگاه ها قدرت خود را از مردم می گیرند و نباید کسانی که در این جایگاه قرار گرفته اند، فراموش کنیم.
رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه در مورد روابط عمومی ها دچار مشکل افراط و تفریط هستیم، تاکید کرد: از یک طرف عده ای برای اینکه در رسانه ها در موردشان حرف بزنند هزینه می کنند.
دکترعلی‌اکبری گفت: در این زمینه تفریط هم جفاست و باید روابط عمومی ها بدور از اغراق عملکرد دانشگاه ها را منعکس کنند.
وی تاکید کرد: در منطقه ای هستیم که به محروم بودن معروف است که برچسپ نامناسبی است و باید روابط عمومی ها نقش خود را در این زمینه ایفا کنند چون مردم حق دارند اطلاعات درست را از دانشگاه به عنوان گرانیگاه جامعه دریافت کنند.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه یک سیستم چندبعدی است و تنوع فعالیت های دانشگاه در زمینه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، سیاسی و آزاداندیشی باید با زبان قلم و تصویر به جامعه منعکس شود تا در حق دانشگاه جفا نشود.
دکتر علی‌اکبری اضافه کرد: انعکاس سیستم چندبعدی، فراگیر، متنوع و در عین حال متوازن دانشگاه از نظر توجه و مسئولیت یکسان در قبال توسعه و پیشرفت همه بخش ها، رسالت اصلی روابط عمومی است.
وی تاکید کرد: هرگز نباید منتظر شد تا سوال در اذهان جامعه ایجاد شود بلکه با روشنگری و تبیین به استقبال شفاف سازی افکار عمومی برویم.
وی تصریح کرد: انتظار این است که پیش از اینکه انبوهی از سوال ها در ذهن مردم ایجاد شود روشنگری کنیم.
رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه ماموریت های وزارت علوم در این سال ها عوض شده است، گفت: تغییر حوزه ماموریت ها و وظایف وزارت علوم نیازمند روشنگری است.
دکترعلی‌اکبری اظهار کرد: در کشور باید به مرحله ای برسیم که تصمیم گیری در جامعه بدون نظر نهاد علم و دانش سخت شود.
وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی نباید بدون کسب نظر پژوهشگران و دانشمندان جامعه دانشگاهی کشور تصمیم گیری کنند و روابط عمومی در این زمینه وظیفه دارند این افراد فرهیخته و توانمند را معرفی کنند.
رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: محور تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی باید دانشگاه ها باشند.
دکترعلی‌اکبری افزود: در این زمینه دانشگاه در اولویت قرار دارد اما نباید منتظر بمانیم کسی سراغ استادان ما بیاید بلکه باید این افراد به عنوان سرمایه نظام به جامعه معرفی شوند.
وی اظهار کرد: بسیاری از توانمندی های دانشگاه های کشور به جامعه معرفی نشده است و این حق جامعه است که با این توانمندی ها آشنا شود.
وی بیان کرد: در برخی از بخش های جامعه شور و نشاط کمرنگ است اما در جامعه دانشجویی بارز است که باید به نمایش گذاشته شود.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: مردم باید بدانند دانشگاهی دارند که در آن دین یکی از اولویت هاست اما جدا از دیگر مسائل نیست و دانشجویان مذهبی بسیاری داریم که بالاترین مدارج علمی را طی کرده اند.
دکترعلی‌اکبری اظهار کرد: ما نمی خواهیم بیشتر از آنچه هست به جامعه معرفی شویم اما باید واقعیت ها بازگو شود.
وی با بیان اینکه به کارکرد دانشگاه ها یقیین داریم، تاکید کرد: باید از این کارکرد بدرستی دفاع کنیم تا در جامعه به رسمیت شناخته شود.
رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به پیشرفت رسانه های مجازی و جایگزین در جامعه، گفت: روابط عمومی ها در صورتیکه سرعت عمل و اشراف به فناوری های جدید ارتباطی نداشته باشند عقب مانده و نمی توانند پاسخگوی مردم باشند.
دکتر علی‌اکبری تاکید کرد: روابط عمومی ها باید خود را برای انتظارات جدید در این حوزه آماده کنند.

مشاور وزیر علوم: باید اطلاعات دقیق و صحیح به دور از اغراق و به موقع از فعالیت ها و عملکرد دانشگاه ها به رسانه ها داده شود

دکترمهدخت بروجردی، مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سومین نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه پنج کشورگفت: روابط عمومی برتر و شایسته باید مانع ایجاد زمینه های بروز اخبار نادرست و نامناسب شود نه اینکه تنها منفعلانه به شبهات پاسخ دهد.
وی اظهار کرد: رشد و گسترش فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی راه را برای انعکاس اخبار و اطلاعات نادرست فراهم کرده و وظیفه روابط عمومی ها اینکه با اطلاع رسانی درست، دقیق و به موقع مانع انتشار اینگونه اخبار شوند.
دکتر بروجردی گفت: دانستن حق مردم است و مسئولان باید به مردمی که با رای و نظر آنها به صورت مستقیم و غیر مستقیم به جایگاه و مقام رسیده اند، پاسخگوی آنها باشند.
مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه روابط عمومی ها و رسانه ها ارتباط و نیاز متقابل با یکدیگر دارند، گفت: روابط عمومی ها به فضا و زمان رایگان رسانه ها و اصحاب رسانه نیز به اخبار و اطلاعات دست اول روابط عمومی ها نیاز دارند.
بروجردی یادآور شد: باید اطلاعات دقیق و صحیح به دور از اغراق و به موقع از فعالیت ها و عملکرد دانشگاه ها به رسانه ها داده شود.
وی تاکید کرد: روزنامه نگاری به مفهوم عام آن در خدمت توسعه است و این آمادگی وجود دارد در تابستان امسال یک دوره آموزشی با این عنوان با حضور استاد برجسته کشوری برای اصحاب رسانه استان ایلام برگزار شود.
مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه روزنامه نگار متعهد باید تفاوت بین وعده ها و عمل را بسنجد، گفت: اگر مسئولان رسانه ها را ناظر بر عملکرد خود بدانند بهتر عمل خواهند کرد.
دکتربروجردی اضافه کرد: روابط عمومی ها نیز باید در ارسال اخبار به رسانه ها شرایط و فضای حاکم بر کشور را در نظر بگیرند.

همچنین در حاشیه این نشست کارگاه آموزشی با موضوع راهکارهای ارتباط با رسانه ها توسط خانم دکترمهدخت بروجردی مشاور وزیر علوم برای شرکت کنندگان برگزار شد.

سومين نشست روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوري منطقه 5 کشور برگزار شد سومين نشست روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوري منطقه 5 کشور برگزار شد سومين نشست روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوري منطقه 5 کشور برگزار شد سومين نشست روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوري منطقه 5 کشور برگزار شد