سومین نشست روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری منطقه 5 کشور برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، سومين نشست روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوري منطقه 5 کشور با حضور دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه، دکتر مهدوخت بروجردي، مشاور وزير و مدير کل وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دکتر رضا رضازاده، مشاور رئيس و مدير حوزه رياست دانشگاه، مديران و کارشناسان روابط عمومي‌هاي منطقه 5 وزارت علوم در دانشگاه ايلام برگزار شد.

رئيس دانشگاه ايلام: دانشگاه به عنوان نهاد علم و دانش با جامعه اي طرف است که حق پرسشگري دارد.

دکتر محمد علي‌اکبري بيان داشت: احساس اميد، ترقي و در جهت رشد بودن نياز اصلي جامعه در شرايط کنوني است.
وي با بيان اينکه ايجاد حس توانمندي و غرور ملي در جامعه ضروري است، تاکيد کرد: اخبار علمي، پژوهشي و توفيق هاي دانشجويان و استادان دانشگاه ها جزو برترين نشانه هاي قدرت ملي است.
وي تصريح کرد: به دور از اغراق توفيق هاي دانشگاه ها بايد منعکس شود تا مردم بدانند جامعه علمي در سپهر علمي فرهنگي کشور مسير خود را بدرستي طي مي کند.
رئيس دانشگاه ايلام گفت: دانشگاه به عنوان نهاد علم و دانش با جامعه اي طرف است که حق پرسشگري دارد و بايد با حوزه عموم ارتباط داشته باشد.
دکترعلي‌اکبري اظهار کرد: همه نهادها از جمله دانشگاه ها قدرت خود را از مردم مي گيرند و نبايد کساني که در اين جايگاه قرار گرفته اند، فراموش کنيم.
رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه در مورد روابط عمومي ها دچار مشکل افراط و تفريط هستيم، تاکيد کرد: از يک طرف عده اي براي اينکه در رسانه ها در موردشان حرف بزنند هزينه مي کنند.
دکترعلي‌اکبري گفت: در اين زمينه تفريط هم جفاست و بايد روابط عمومي ها بدور از اغراق عملکرد دانشگاه ها را منعکس کنند.
وي تاکيد کرد: در منطقه اي هستيم که به محروم بودن معروف است که برچسپ نامناسبي است و بايد روابط عمومي ها نقش خود را در اين زمينه ايفا کنند چون مردم حق دارند اطلاعات درست را از دانشگاه به عنوان گرانيگاه جامعه دريافت کنند.
رئيس دانشگاه ايلام گفت: دانشگاه يک سيستم چندبعدي است و تنوع فعاليت هاي دانشگاه در زمينه هاي فرهنگي، آموزشي، پژوهشي، سياسي و آزادانديشي بايد با زبان قلم و تصوير به جامعه منعکس شود تا در حق دانشگاه جفا نشود.
دکتر علي‌اکبري اضافه کرد: انعکاس سيستم چندبعدي، فراگير، متنوع و در عين حال متوازن دانشگاه از نظر توجه و مسئوليت يکسان در قبال توسعه و پيشرفت همه بخش ها، رسالت اصلي روابط عمومي است.
وي تاکيد کرد: هرگز نبايد منتظر شد تا سوال در اذهان جامعه ايجاد شود بلکه با روشنگري و تبيين به استقبال شفاف سازي افکار عمومي برويم.
وي تصريح کرد: انتظار اين است که پيش از اينکه انبوهي از سوال ها در ذهن مردم ايجاد شود روشنگري کنيم.
رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه ماموريت هاي وزارت علوم در اين سال ها عوض شده است، گفت: تغيير حوزه ماموريت ها و وظايف وزارت علوم نيازمند روشنگري است.
دکترعلي‌اکبري اظهار کرد: در کشور بايد به مرحله اي برسيم که تصميم گيري در جامعه بدون نظر نهاد علم و دانش سخت شود.
وي تاکيد کرد: مديران دستگاه هاي اجرايي نبايد بدون کسب نظر پژوهشگران و دانشمندان جامعه دانشگاهي کشور تصميم گيري کنند و روابط عمومي در اين زمينه وظيفه دارند اين افراد فرهيخته و توانمند را معرفي کنند.
رئيس دانشگاه ايلام تاکيد کرد: محور تحقق شعار سال مقام معظم رهبري در زمينه اقتصاد مقاومتي بايد دانشگاه ها باشند.
دکترعلي‌اکبري افزود: در اين زمينه دانشگاه در اولويت قرار دارد اما نبايد منتظر بمانيم کسي سراغ استادان ما بيايد بلکه بايد اين افراد به عنوان سرمايه نظام به جامعه معرفي شوند.
وي اظهار کرد: بسياري از توانمندي هاي دانشگاه هاي کشور به جامعه معرفي نشده است و اين حق جامعه است که با اين توانمندي ها آشنا شود.
وي بيان کرد: در برخي از بخش هاي جامعه شور و نشاط کمرنگ است اما در جامعه دانشجويي بارز است که بايد به نمايش گذاشته شود.
رئيس دانشگاه ايلام گفت: مردم بايد بدانند دانشگاهي دارند که در آن دين يکي از اولويت هاست اما جدا از ديگر مسائل نيست و دانشجويان مذهبي بسياري داريم که بالاترين مدارج علمي را طي کرده اند.
دکترعلي‌اکبري اظهار کرد: ما نمي خواهيم بيشتر از آنچه هست به جامعه معرفي شويم اما بايد واقعيت ها بازگو شود.
وي با بيان اينکه به کارکرد دانشگاه ها يقيين داريم، تاکيد کرد: بايد از اين کارکرد بدرستي دفاع کنيم تا در جامعه به رسميت شناخته شود.
رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به پيشرفت رسانه هاي مجازي و جايگزين در جامعه، گفت: روابط عمومي ها در صورتيکه سرعت عمل و اشراف به فناوري هاي جديد ارتباطي نداشته باشند عقب مانده و نمي توانند پاسخگوي مردم باشند.
دکتر علي‌اکبري تاکيد کرد: روابط عمومي ها بايد خود را براي انتظارات جديد در اين حوزه آماده کنند.

مشاور وزير علوم: بايد اطلاعات دقيق و صحيح به دور از اغراق و به موقع از فعاليت ها و عملکرد دانشگاه ها به رسانه ها داده شود

دکترمهدخت بروجردي، مشاور وزير و مديرکل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در سومين نشست مديران و کارشناسان روابط عمومي دانشگاه ها و پارک هاي علم و فناوري منطقه پنج کشورگفت: روابط عمومي برتر و شايسته بايد مانع ايجاد زمينه هاي بروز اخبار نادرست و نامناسب شود نه اينکه تنها منفعلانه به شبهات پاسخ دهد.
وي اظهار کرد: رشد و گسترش فضاهاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي راه را براي انعکاس اخبار و اطلاعات نادرست فراهم کرده و وظيفه روابط عمومي ها اينکه با اطلاع رساني درست، دقيق و به موقع مانع انتشار اينگونه اخبار شوند.
دکتر بروجردي گفت: دانستن حق مردم است و مسئولان بايد به مردمي که با راي و نظر آنها به صورت مستقيم و غير مستقيم به جايگاه و مقام رسيده اند، پاسخگوي آنها باشند.
مشاور وزير و مديرکل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه روابط عمومي ها و رسانه ها ارتباط و نياز متقابل با يکديگر دارند، گفت: روابط عمومي ها به فضا و زمان رايگان رسانه ها و اصحاب رسانه نيز به اخبار و اطلاعات دست اول روابط عمومي ها نياز دارند.
بروجردي يادآور شد: بايد اطلاعات دقيق و صحيح به دور از اغراق و به موقع از فعاليت ها و عملکرد دانشگاه ها به رسانه ها داده شود.
وي تاکيد کرد: روزنامه نگاري به مفهوم عام آن در خدمت توسعه است و اين آمادگي وجود دارد در تابستان امسال يک دوره آموزشي با اين عنوان با حضور استاد برجسته کشوري براي اصحاب رسانه استان ايلام برگزار شود.
مشاور وزير و مديرکل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه روزنامه نگار متعهد بايد تفاوت بين وعده ها و عمل را بسنجد، گفت: اگر مسئولان رسانه ها را ناظر بر عملکرد خود بدانند بهتر عمل خواهند کرد.
دکتربروجردي اضافه کرد: روابط عمومي ها نيز بايد در ارسال اخبار به رسانه ها شرايط و فضاي حاکم بر کشور را در نظر بگيرند.

همچنين در حاشيه اين نشست کارگاه آموزشي با موضوع راهکارهاي ارتباط با رسانه ها توسط خانم دکترمهدخت بروجردي مشاور وزير علوم براي شرکت کنندگان برگزار شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها