شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست منتخب مردم استان با اعضاء هیأت علمی دانشگاه

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، دکتر جلال میرزایی، منتخب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشستی با هیئت رئیسه  و اعضاء هیأت علمی دانشگاه به بحث و گفگو در خصوص راهکارهای پیشرفت استان پرداخت.

دکترعلی‌اکبری: راهکارها و پیشنهادات دانشگاه توسعه استان را در پی دارد

دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام با تسلیت به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و خیر مقدم به منتخب مردم استان و اعضاء هیأت علمی اظهار داشت: دانشگاه ایلام با هدف توسعه استان و اجرایی شدن هر چه بهتر راهکارها و پیشنهادات اعضاء هیأت علمی خواست تا یک اتاق فکر در این مرکز علمی و پژوهشی ایجاد شود.
دکتر محمد علی اکبری افزود: یکی از مشکلات دانشگاه و دانشجویان در گذشته عدم شناخت درست و صحیح آنها از نامزدهای مجلس بود که در انتخابات مجلس دهم با انجام مناظره های نامزدها این معضل مرتفع شد
وی افزود: این مناظره ها که با شرکت نامزدها و حضور دانشجویان برگزار شد کاهش دوری و جدایی دانشجویان از مسایل اجتماعی را بدنبال داشت

دکتر میرزایی : با همفکری، همراهی و حمایت مجموعه دانشگاه می‌توان مشکلات را مرتفع کرد

دکترجلال میرزایی در این دیدار در خصوص ورود نمایندگان در حوزه تغییر مدیران و مسئولان دستگاه های استان گفت: نکته قابل ذکر اینکه ورود به تغییر مدیران به عنوان تکرار تجربه اشتباه گذشته ، موجب آسیب دیدن استان شده است و نمایندگان به جای تغییر بر عملکرد آنها نظارت کنند.
دکترمیرزایی گفت: یکی از مشکلات در سطح کلان کشوری و استان هدر رفت منابع و اعتبارات به علت ضعف نظارتی از سوی دستگاه های نظارتی است که باید فرایند نظارت ها از سوی دستگاه های نظارتی جدی تر لحاظ و اعمال شود.
وی ابراز امیدواری کرد: در مجلس دهم همگام با کشورهای مترقی دنیا که فرایند توسعه آنها بر مبنی 80 درصد نظارت و 20 درصد اجرا یا قانون گذاری است این مجلس نیز 80 درصد نظارت بر عملکرد دستگاه ها و اجرای درست قوانین و 20 درصد قانون گذاری را در دستور کار باشد.
وی با بیان اینکه دغدغه اصلی من به عنوان نماینده مردم توسعه و پیشرفت استان است گفت: برای رسیدن به توسعه و تعالی باید در روند مدیریتی بازنگری شود.
نماینده حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: دولت باید در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به استان کمتر توسعه یافته ایلام و منطقه مهران داشته باشد.
وی یادآور شد: بر اساس گزارش های اخیر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در برنامه ششم توسعه و برای منطقه مهران هیچ برنامه و جایگاهی دیده نشده است.
دکتر میرزایی افزود: نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با همفکری، همراهی و حمایت مجموعه دانشگاه دانشگاهیان، نخبگان و مسئولان به ویژه مدیریت و برنامه ریزی استان باید در این زمینه راهکارها و پیشنهاداتی ارائه شود و نمایندگان نیز با چانه زنی و رایزنی توسعه استان ایلام به خصوص منطقه مهران را در برنامه ششم توسعه بگنجانند.
وی تاکید کرد: اگر استان ایلام و منطقه مستعد و سرشار از ظرفیت مهران وارد برنامه ششم توسعه گنجانده نشود استان ایلام در خلال اجرای این برنامه از لحاظ اعتبارات و تخصیص منابع مالی دچار مشکل می شود.

شایان ذکر است در این نشست اعضاء هیأت علمی دانشگاه به ارائه راهکارهایی در خصوص مسائل مختلف استان در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، دامپروری،مسائل اجتماعی و بی‌کاری پرداختند.


 

نشست منتخب مردم استان با اعضاء هيأت علمي دانشگاه نشست منتخب مردم استان با اعضاء هيأت علمي دانشگاه نشست منتخب مردم استان با اعضاء هيأت علمي دانشگاه