نشست منتخب مردم استان با اعضاء هیأت علمی دانشگاه

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، دکتر جلال ميرزايي، منتخب مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي در نشستي با هيئت رئيسه  و اعضاء هيأت علمي دانشگاه به بحث و گفگو در خصوص راهکارهاي پيشرفت استان پرداخت.

دکترعلي‌اکبري: راهکارها و پيشنهادات دانشگاه توسعه استان را در پي دارد

دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه ايلام با تسليت به مناسبت سالروز رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) و خير مقدم به منتخب مردم استان و اعضاء هيأت علمي اظهار داشت: دانشگاه ايلام با هدف توسعه استان و اجرايي شدن هر چه بهتر راهکارها و پيشنهادات اعضاء هيأت علمي خواست تا يک اتاق فکر در اين مرکز علمي و پژوهشي ايجاد شود.
دکتر محمد علي اکبري افزود: يکي از مشکلات دانشگاه و دانشجويان در گذشته عدم شناخت درست و صحيح آنها از نامزدهاي مجلس بود که در انتخابات مجلس دهم با انجام مناظره هاي نامزدها اين معضل مرتفع شد
وي افزود: اين مناظره ها که با شرکت نامزدها و حضور دانشجويان برگزار شد کاهش دوري و جدايي دانشجويان از مسايل اجتماعي را بدنبال داشت

دکتر ميرزايي : با همفکري، همراهي و حمايت مجموعه دانشگاه مي‌توان مشکلات را مرتفع کرد

دکترجلال ميرزايي در اين ديدار در خصوص ورود نمايندگان در حوزه تغيير مديران و مسئولان دستگاه هاي استان گفت: نکته قابل ذکر اينکه ورود به تغيير مديران به عنوان تکرار تجربه اشتباه گذشته ، موجب آسيب ديدن استان شده است و نمايندگان به جاي تغيير بر عملکرد آنها نظارت کنند.
دکترميرزايي گفت: يکي از مشکلات در سطح کلان کشوري و استان هدر رفت منابع و اعتبارات به علت ضعف نظارتي از سوي دستگاه هاي نظارتي است که بايد فرايند نظارت ها از سوي دستگاه هاي نظارتي جدي تر لحاظ و اعمال شود.
وي ابراز اميدواري کرد: در مجلس دهم همگام با کشورهاي مترقي دنيا که فرايند توسعه آنها بر مبني 80 درصد نظارت و 20 درصد اجرا يا قانون گذاري است اين مجلس نيز 80 درصد نظارت بر عملکرد دستگاه ها و اجراي درست قوانين و 20 درصد قانون گذاري را در دستور کار باشد.
وي با بيان اينکه دغدغه اصلي من به عنوان نماينده مردم توسعه و پيشرفت استان است گفت: براي رسيدن به توسعه و تعالي بايد در روند مديريتي بازنگري شود.
نماينده حوزه انتخابيه ايلام در مجلس شوراي اسلامي همچنين تاکيد کرد: دولت بايد در برنامه ششم توسعه نگاه ويژه اي به استان کمتر توسعه يافته ايلام و منطقه مهران داشته باشد.
وي يادآور شد: بر اساس گزارش هاي اخير رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور در برنامه ششم توسعه و براي منطقه مهران هيچ برنامه و جايگاهي ديده نشده است.
دکتر ميرزايي افزود: نمايندگان استان ايلام در مجلس شوراي اسلامي با همفکري، همراهي و حمايت مجموعه دانشگاه دانشگاهيان، نخبگان و مسئولان به ويژه مديريت و برنامه ريزي استان بايد در اين زمينه راهکارها و پيشنهاداتي ارائه شود و نمايندگان نيز با چانه زني و رايزني توسعه استان ايلام به خصوص منطقه مهران را در برنامه ششم توسعه بگنجانند.
وي تاکيد کرد: اگر استان ايلام و منطقه مستعد و سرشار از ظرفيت مهران وارد برنامه ششم توسعه گنجانده نشود استان ايلام در خلال اجراي اين برنامه از لحاظ اعتبارات و تخصيص منابع مالي دچار مشکل مي شود.

شايان ذکر است در اين نشست اعضاء هيأت علمي دانشگاه به ارائه راهکارهايي در خصوص مسائل مختلف استان در زمينه‌هاي صنعت، کشاورزي، دامپروري،مسائل اجتماعي و بي‌کاري پرداختند.


 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها