شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر علی اکبری: داشتن تفکر انتقادی از شاخصه های قشر دانشگاهی است

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، با همکاری دانشگاه ایلام و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام به مناسبت هفته­ ی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی سمینار تخصصی با عنوان "ایمن سازی ساختمان در برابر زلزله (با رویکرد طراحی شهری، طراحی معماری و سازه)"  برگزار شد.

دکترمحمد علی اکبری،رئیس دانشگاه ایلام در این سمینارتحصصی تفکر انتقادی را ماهیت اصلی دانشگاه و دانشگاهیان اعلام کرد و گفت: تفکر انتقادی به معنای عیب گرفتن نیست بلکه دغدغه ای است که انسان بتواند به آنچه که هست راضی نباشد و بتواند در پیشبرد کارها و حرکت روبه جلو برنامه ها تلاش کند.
وی با بیان اینکه استان ایلام سومین استان باسواد کشور از نظر تعداد تحصیل کرده به جمعیت است،  اظهار داشت:  در کشورما از نیاز اولیه که فراهم نمودن شرایط تحصیل برای همگان است، عبور کردیم و امروزه مشکلی برای تحصیل در حوزه های علم وجود ندارد.
 رئیس دانشگاه ایلام افزود: درست است که هر کسی در هر رشته ای بصورت تخصصی تحصیل کرده و مدرک گرفته است، امامشکل  جامعه علمی امروز اجرائی نشدن تخصص های موجود در صحنه عمل است.
رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به عدم کاربرد علم در جای صحیح آن در کشور، گفت:  متأسفانه در جامعه امروز بسیاری از علوم تزئینی شده است و تخصص های موجود به مرحله اقدام و عمل نمی رسد. وی این مشکل را مشکلی عمومی و اجتماعی دانست، واضافه کرد:  تبدیل تخصص های افراد جامعه به علوم اثر گذارقدم اصلی در زمینه رسیدن به پیشرفت و توسعه است.
وی با بیان اینکه جامعه ای که علم محور و علم پسند نشود ره به جائی نخواهد برد، از ارتباط بسیار خوب دانشگاه با صنعت در دو سال گذشته خبر داد و گفت:  باید جمع های تخصصی، نیاز به بازآموزی مهارتهایی که به صورت آرمانی فرا گرفته اند را در صحنه عمل به منصه ظهور برسانند.
 رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد:جداسازی و عدم ارتباط دستگاه های اجرایی و بخش صنعت از آموزش عالی یکی دیگراز مشکلات  ناظر بر حوزه های علمی است.که کلید حل این مشکل، جمع آوری تخصص هایی است که نیاز به بازآموزی و بازیابی آموخته های عمومی دارد تا در صحنه عمل و اجرا به کارگرفته شود.

دکتر علي اکبري: داشتن تفکر انتقادي از شاخصه هاي قشر دانشگاهي است دکتر علي اکبري: داشتن تفکر انتقادي از شاخصه هاي قشر دانشگاهي است دکتر علي اکبري: داشتن تفکر انتقادي از شاخصه هاي قشر دانشگاهي است دکتر علي اکبري: داشتن تفکر انتقادي از شاخصه هاي قشر دانشگاهي است دکتر علي اکبري: داشتن تفکر انتقادي از شاخصه هاي قشر دانشگاهي است دکتر علي اکبري: داشتن تفکر انتقادي از شاخصه هاي قشر دانشگاهي است دکتر علي اکبري: داشتن تفکر انتقادي از شاخصه هاي قشر دانشگاهي است