دکتر علی اکبری: داشتن تفکر انتقادی از شاخصه های قشر دانشگاهی است

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، با همکاري دانشگاه ايلام و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان ايلام به مناسبت هفته­ ي ايمني در برابر زلزله و کاهش اثرات بلاياي طبيعي سمينار تخصصي با عنوان "ايمن سازي ساختمان در برابر زلزله (با رويکرد طراحي شهري، طراحي معماري و سازه)"  برگزار شد.

دکترمحمد علي اکبري،رئيس دانشگاه ايلام در اين سمينارتحصصي تفکر انتقادي را ماهيت اصلي دانشگاه و دانشگاهيان اعلام کرد و گفت: تفکر انتقادي به معناي عيب گرفتن نيست بلکه دغدغه اي است که انسان بتواند به آنچه که هست راضي نباشد و بتواند در پيشبرد کارها و حرکت روبه جلو برنامه ها تلاش کند.
وي با بيان اينکه استان ايلام سومين استان باسواد کشور از نظر تعداد تحصيل کرده به جمعيت است،  اظهار داشت:  در کشورما از نياز اوليه که فراهم نمودن شرايط تحصيل براي همگان است، عبور کرديم و امروزه مشکلي براي تحصيل در حوزه هاي علم وجود ندارد.
 رئيس دانشگاه ايلام افزود: درست است که هر کسي در هر رشته اي بصورت تخصصي تحصيل کرده و مدرک گرفته است، امامشکل  جامعه علمي امروز اجرائي نشدن تخصص هاي موجود در صحنه عمل است.
رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به عدم کاربرد علم در جاي صحيح آن در کشور، گفت:  متأسفانه در جامعه امروز بسياري از علوم تزئيني شده است و تخصص هاي موجود به مرحله اقدام و عمل نمي رسد. وي اين مشکل را مشکلي عمومي و اجتماعي دانست، واضافه کرد:  تبديل تخصص هاي افراد جامعه به علوم اثر گذارقدم اصلي در زمينه رسيدن به پيشرفت و توسعه است.
وي با بيان اينکه جامعه اي که علم محور و علم پسند نشود ره به جائي نخواهد برد، از ارتباط بسيار خوب دانشگاه با صنعت در دو سال گذشته خبر داد و گفت:  بايد جمع هاي تخصصي، نياز به بازآموزي مهارتهايي که به صورت آرماني فرا گرفته اند را در صحنه عمل به منصه ظهور برسانند.
 رئيس دانشگاه ايلام تصريح کرد:جداسازي و عدم ارتباط دستگاه هاي اجرايي و بخش صنعت از آموزش عالي يکي ديگراز مشکلات  ناظر بر حوزه هاي علمي است.که کليد حل اين مشکل، جمع آوري تخصص هايي است که نياز به بازآموزي و بازيابي آموخته هاي عمومي دارد تا در صحنه عمل و اجرا به کارگرفته شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها