شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر علی‌اکبری: دانشگاه ایلام پیشانی حوزه فناوری و اطلاعات است

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام در نشست شورای اداری که با حضور دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری  اطلاعات برگزار شد با اشاره به اینکه دانشگاه ایلام پیشانی حوزه فناوری و اطلاعات است و اینترنت در دانشگاه به عنوان سرمایه گذاری تلقی می شود اظهار داشت: حسن تدبیر درست مدیریت استان سبب شده فعالیت‌ها به صورت مشارکتی و هم افزایی در استان صورت پذیرد و ایجاد این فضاها اقدامات خوبی  را در این زمینه ایجاد کرده است و یادآور شد از جمله این اقدامات دانشگاه ایلام توانسته به عنوان محور توسعه علمی فناوری و پژوهشی ارتباط خاصی را در جهت توسعه با صنعت ایجاد کند.

وی افزود: در سال های گذشته ظرفیت اینترنت در دانشگاه ایلام 16گیگ بوده است که اکنون این مقدار به همت حوزه فناوری و ارتباطات به  400گیک افزایش و در اختیار دانشجویان و اعضاء هیأت علمی دانشگاه قرار گرفته.

دکتر علی اکبری بیان داشت: زیرساخت های لازم برای ارتقا فیبر نوری در دانشگاه به خوبی فراهم شده است  به طوری که سال 95 با افزایش 6.2کیلومتر فیبر نوری در دانشگاه برخوردار شده‌ایم.

وی  همچنین از برگزاری 5 استارت آپ در دانشگاه ایلام خبر داد و گفت: استارت آپ یک رویداد آموزشی – تجربی در سراسر دنیاست که اولین استارت آپ ایلام در کلاس جهانی برگزار شده و به دنبال ایده‌ های جدید اجرا می شود و همچنین از برگزاری دو استارت آپ در حوزه گردشگری در دانشگاه خبر داد و سهم ICT در همه بخش ها بخصوص در بخش خصوصی را مثبت ارزیابی کرد و افزود، در راستای ایجاد و تقویت اکوسیستم های کارآفرینی و در چارچوب تقویت اقتصاد دانش بنیان؛ اولین اردوی استارت آپ استان با همت دانشگاه ایلام، بنیاد نخبگان، استانداری، پارک علم و فناوری و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان برگزار گردید.

رئیس دانشگاه ایلام در ادامه برگزاری جشنواره ی ایده های ثروت ساز در دانشگاه را گام مثبتی در راستای به نمایش گذاشتن ایده های دانشجویان عنوان کرد و افزود: بیش از  ?? درصد ایده ها در زمینه ITC  بوده و این امر سبب شد اولین استارت آپ را  نیز در حوزه ی ICT برگزار کنیم.

دکتر علی اکبری در پایان یادآور شد: برگزاری اینگونه برنامه ها منجر به شکوفایی ایده های خاص افراد می شود و در صورت حمایت می توان زمینه تجاری سازی این افکار و رونق اشتغالزایی را فراهم کرد.

دکتر علي‌اکبري: دانشگاه ايلام پيشاني حوزه فناوري و اطلاعات است دکتر علي‌اکبري: دانشگاه ايلام پيشاني حوزه فناوري و اطلاعات است دکتر علي‌اکبري: دانشگاه ايلام پيشاني حوزه فناوري و اطلاعات است دکتر علي‌اکبري: دانشگاه ايلام پيشاني حوزه فناوري و اطلاعات است