دکتر علی‌اکبری: دانشگاه ایلام پیشانی حوزه فناوری و اطلاعات است

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه ايلام در نشست شوراي اداري که با حضور دکتر واعظي، وزير ارتباطات و فناوري  اطلاعات برگزار شد با اشاره به اينکه دانشگاه ايلام پيشاني حوزه فناوري و اطلاعات است و اينترنت در دانشگاه به عنوان سرمايه گذاري تلقي مي شود اظهار داشت: حسن تدبير درست مديريت استان سبب شده فعاليت‌ها به صورت مشارکتي و هم افزايي در استان صورت پذيرد و ايجاد اين فضاها اقدامات خوبي  را در اين زمينه ايجاد کرده است و يادآور شد از جمله اين اقدامات دانشگاه ايلام توانسته به عنوان محور توسعه علمي فناوري و پژوهشي ارتباط خاصي را در جهت توسعه با صنعت ايجاد کند.

وي افزود: در سال هاي گذشته ظرفيت اينترنت در دانشگاه ايلام 16گيگ بوده است که اکنون اين مقدار به همت حوزه فناوري و ارتباطات به  400گيک افزايش و در اختيار دانشجويان و اعضاء هيأت علمي دانشگاه قرار گرفته.

دکتر علي اکبري بيان داشت: زيرساخت هاي لازم براي ارتقا فيبر نوري در دانشگاه به خوبي فراهم شده است  به طوري که سال 95 با افزايش 6.2کيلومتر فيبر نوري در دانشگاه برخوردار شده‌ايم.

وي  همچنين از برگزاري 5 استارت آپ در دانشگاه ايلام خبر داد و گفت: استارت آپ يک رويداد آموزشي – تجربي در سراسر دنياست که اولين استارت آپ ايلام در کلاس جهاني برگزار شده و به دنبال ايده‌ هاي جديد اجرا مي شود و همچنين از برگزاري دو استارت آپ در حوزه گردشگري در دانشگاه خبر داد و سهم ICT در همه بخش ها بخصوص در بخش خصوصي را مثبت ارزيابي کرد و افزود، در راستاي ايجاد و تقويت اکوسيستم هاي کارآفريني و در چارچوب تقويت اقتصاد دانش بنيان؛ اولين اردوي استارت آپ استان با همت دانشگاه ايلام، بنياد نخبگان، استانداري، پارک علم و فناوري و با همکاري ساير دستگاه هاي اجرايي استان برگزار گرديد.

رئيس دانشگاه ايلام در ادامه برگزاري جشنواره ي ايده هاي ثروت ساز در دانشگاه را گام مثبتي در راستاي به نمايش گذاشتن ايده هاي دانشجويان عنوان کرد و افزود: بيش از  ?? درصد ايده ها در زمينه ITC  بوده و اين امر سبب شد اولين استارت آپ را  نيز در حوزه ي ICT برگزار کنيم.

دکتر علي اکبري در پايان يادآور شد: برگزاري اينگونه برنامه ها منجر به شکوفايي ايده هاي خاص افراد مي شود و در صورت حمايت مي توان زمينه تجاري سازي اين افکار و رونق اشتغالزايي را فراهم کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها