شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست مسئولان آموزش فرزندان شاهد و ایثارگر استان در دانشگاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، نشست مسئولان آموزش فرزندان شاهد و ایثارگر استان ایلام با حضور دکتر فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولین استانی در دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه: دانشجویان شاهد و ایثارگر جزء برترین‌های دانشگاه‌ه‌ها هستند.

دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه در نشست مسئولان آموزش فرزندان شاهد و ایثارگر استان ایلام اظهار داشت:خوشبختانه جامعه‌ی ایثارگر در عرصه‌های علمی موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌اند به نحوی که بسیاری از برگزیدگان دانشگاه از این جامعه هستند.

وی گفت: هرچند جامعه‌ی دانشگاهی هم مانند دیگر بخش‌های کشور از کمبود اعتبار مصون نمانده است اما تلاش و دلسوزی مدیران دانشگاه‌ها موجب شده تا خللی در خدمت‌گذاری به این عزیزان ایجاد نشود.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: در برخی مقاطع خدمات ویژه‌ای به دانشجویان شاهد و ایثارگر مانند  طرح استاد مشاور، کلاس‌های جبرانی و برگزاری اردوها ارائه می‌شد که به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده‌اند که امیدواریم با اندیشیدن تمهیدات در گستره‌ی ملی این مشکلات حل و این خدمات به این قشر عزیز از سر گرفته شود.

دکتر علی‌اکبری با ابراز رضایت از نحوه‌ی خدمت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان به دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: خوشبختانه سطح دانشجویان شاهد و ایثارگر بسیار بالا است به گونه‌ای که در برخی دانشگاه‌ها این عزیزان جزء برترین‌های دانشگاه‌ه‌ها هستند.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران : تحصیل 160 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های کشور.

دکتر محمدعلی فقیه، د مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: براساس پیام تاریخی امام خمینی (ره) در سال 65 فعالیت «طرح شاهد» شروع شد که در این رابطه امام خمینی (ره) فرمودند: «به فرزندان شاهد از کودکستان تا دانشگاه توجه ویژه‌ای کنید و به نحوی اداره شوند که امور کشور به دستان باکفایت آنها بیفتد چرا که به خاطر خونی که در راه دفاع از کشور ریخته شده است به نظام اسلامی وفادرتر هستند.»

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حال حاضر بیشترین آمار تحصیل کنندگان شاهد مربوط به دانشگاه‌ها است چرا که در حال حاضر بیشترین تعداد فرزندان شاهد با 160 هزار دانشجو در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند و 60 هزار نفر در مرحله دانش‌اموزی هستند.

وی با بیان اینکه دوران مدرسه پایه‌ساز دوران تحصیلات دانشگاهی است، تصریح کرد: از تعداد ممتازین تحصیلی در مقاطع مختلف بیش از 36 هزار نفر در مقطع دانشجویی در حال تحصیل هستند که از این تعداد 12 هزار نفر آنها در مقطع ارشد و دکتری در حال کسب علم هستند.

وی افزود: سال گذشته با حضور وزیر علوم برای ممتازین مقطع دکتری که 1300 نفر بودند همایشی برگزار شد و از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

فقیه تعداد بیش از 2 هزار نفر از خانواده ایثارگر و شاهد را عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: 7 هزار نخبه از خانواده شاهد و ایثارگر در حال تحصیل هستند که علاوه بر اینکه ممتاز تحصیلی هستند در حوزه‌های پژوهشی، اختراع، مقالات بین‌المللی و ... نیز فعال هستند. اینها فرزندان همان کسانی هستند در پدرانشان در راه خدمت به کشور شهید شدند و الان نیز بر حسب احساس وظیفه در جهاد علمی حضور دارند و در کلوپ‌های محدود جهانی در حوزه هایتک، تکنولوژی‌های برتر مانند نانو، سلول‌های بنیادی و هسته‌ای حضور پررنگی دارند به نحوی که دشمن را به تکاپو انداخته است تا جلوی آنها را بگیرند.

شایان ذکر است در پایان این نشست از دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه تقدیر شد.

 

نشست مسئولان آموزش فرزندان شاهد و ايثارگر استان در دانشگاه برگزار شد نشست مسئولان آموزش فرزندان شاهد و ايثارگر استان در دانشگاه برگزار شد نشست مسئولان آموزش فرزندان شاهد و ايثارگر استان در دانشگاه برگزار شد نشست مسئولان آموزش فرزندان شاهد و ايثارگر استان در دانشگاه برگزار شد نشست مسئولان آموزش فرزندان شاهد و ايثارگر استان در دانشگاه برگزار شد نشست مسئولان آموزش فرزندان شاهد و ايثارگر استان در دانشگاه برگزار شد