نشست مسئولان آموزش فرزندان شاهد و ایثارگر استان در دانشگاه برگزار شد

خانه خبرها
نشست مسئولان آموزش فرزندان شاهد و ايثارگر استان در دانشگاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، نشست مسئولان آموزش فرزندان شاهد و ايثارگر استان ايلام با حضور دکتر فقيه مديرکل آموزش بنياد شهيد و امور ايثارگران و مسئولين استاني در دانشگاه برگزار شد.

رئيس دانشگاه: دانشجويان شاهد و ايثارگر جزء برترين‌هاي دانشگاه‌ه‌ها هستند.

دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه در نشست مسئولان آموزش فرزندان شاهد و ايثارگر استان ايلام اظهار داشت:خوشبختانه جامعه‌ي ايثارگر در عرصه‌هاي علمي موفقيت‌هاي خوبي را کسب کرده‌اند به نحوي که بسياري از برگزيدگان دانشگاه از اين جامعه هستند.

وي گفت: هرچند جامعه‌ي دانشگاهي هم مانند ديگر بخش‌هاي کشور از کمبود اعتبار مصون نمانده است اما تلاش و دلسوزي مديران دانشگاه‌ها موجب شده تا خللي در خدمت‌گذاري به اين عزيزان ايجاد نشود.

رئيس دانشگاه ايلام تصريح کرد: در برخي مقاطع خدمات ويژه‌اي به دانشجويان شاهد و ايثارگر مانند  طرح استاد مشاور، کلاس‌هاي جبراني و برگزاري اردوها ارائه مي‌شد که به دليل کمبود اعتبار متوقف شده‌اند که اميدواريم با انديشيدن تمهيدات در گستره‌ي ملي اين مشکلات حل و اين خدمات به اين قشر عزيز از سر گرفته شود.

دکتر علي‌اکبري با ابراز رضايت از نحوه‌ي خدمت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان به دانشجويان شاهد و ايثارگر گفت: خوشبختانه سطح دانشجويان شاهد و ايثارگر بسيار بالا است به گونه‌اي که در برخي دانشگاه‌ها اين عزيزان جزء برترين‌هاي دانشگاه‌ه‌ها هستند.

مديرکل آموزش بنياد شهيد و امور ايثارگران : تحصيل 160 هزار دانشجوي شاهد و ايثارگر در دانشگاه‌هاي کشور.

دکتر محمدعلي فقيه، د مديرکل آموزش بنياد شهيد و امور ايثارگران اظهار کرد: براساس پيام تاريخي امام خميني (ره) در سال 65 فعاليت «طرح شاهد» شروع شد که در اين رابطه امام خميني (ره) فرمودند: «به فرزندان شاهد از کودکستان تا دانشگاه توجه ويژه‌اي کنيد و به نحوي اداره شوند که امور کشور به دستان باکفايت آنها بيفتد چرا که به خاطر خوني که در راه دفاع از کشور ريخته شده است به نظام اسلامي وفادرتر هستند.»

مديرکل آموزش بنياد شهيد و امور ايثارگران افزود: در حال حاضر بيشترين آمار تحصيل کنندگان شاهد مربوط به دانشگاه‌ها است چرا که در حال حاضر بيشترين تعداد فرزندان شاهد با 160 هزار دانشجو در دانشگاه‌ها مشغول تحصيل هستند و 60 هزار نفر در مرحله دانش‌اموزي هستند.

وي با بيان اينکه دوران مدرسه پايه‌ساز دوران تحصيلات دانشگاهي است، تصريح کرد: از تعداد ممتازين تحصيلي در مقاطع مختلف بيش از 36 هزار نفر در مقطع دانشجويي در حال تحصيل هستند که از اين تعداد 12 هزار نفر آنها در مقطع ارشد و دکتري در حال کسب علم هستند.

وي افزود: سال گذشته با حضور وزير علوم براي ممتازين مقطع دکتري که 1300 نفر بودند همايشي برگزار شد و از برگزيدگان تجليل به عمل آمد.

فقيه تعداد بيش از 2 هزار نفر از خانواده ايثارگر و شاهد را عضو هيئت علمي دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: 7 هزار نخبه از خانواده شاهد و ايثارگر در حال تحصيل هستند که علاوه بر اينکه ممتاز تحصيلي هستند در حوزه‌هاي پژوهشي، اختراع، مقالات بين‌المللي و ... نيز فعال هستند. اينها فرزندان همان کساني هستند در پدرانشان در راه خدمت به کشور شهيد شدند و الان نيز بر حسب احساس وظيفه در جهاد علمي حضور دارند و در کلوپ‌هاي محدود جهاني در حوزه هايتک، تکنولوژي‌هاي برتر مانند نانو، سلول‌هاي بنيادي و هسته‌اي حضور پررنگي دارند به نحوي که دشمن را به تکاپو انداخته است تا جلوي آنها را بگيرند.

شايان ذکر است در پايان اين نشست از دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه تقدير شد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها