شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

در گفتگو با معاون پژوهش و فناوری دانشگاه: افزایش اعتبارات پژوهشی در سال جاری/ برگزاری استارت آپ فناوری اطلاعات

دکتر حسین مهدی‌زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در گفتگویی با خبرنگار روابط عمومی از افزایش اعتبارات حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه به میزان بیش از سه برابر در سال‌ جاری خبرداد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: با پیگیری‌های ریاست محترم دانشگاه و  مساعدت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتبارات پژوهشی دانشگاه در سال 1395 به میزان بیش از سه برابر افزایش یافته.

براساس این خبر اعتبارات این حوزه در سال 1394 حدود 900 میلیون تومان بود که سال جاری میزان 3 میلیاردو 200 میلیون تومان در نظر گرفته شده که رشد چشمگیری داشته.

 

دکتر مهدی زاده، از برگزاری استارتاپ فناوری اطلاعات در دانشگاه ایلام، خبر داد واظهار داشت: فناوری اطلاعات وموضوع اپلیکیشن های موبایلی تحت شبکه محور اصلی استارت آپ آبان ماه در دانشگاه ایلام است خاطر نشان کرد برای اولین بار استارت آپ ها در ایلام برگزار می شوند که استارت آپ گردشگری و صنایع‌دستی در آذر ماه، کشاورزی، گیاهان دارویی و گیاهان زینتی در دی‌ ماه برگزار می شود.

وی  با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ گرفته در بهمن یا اسفند استارتاپ سلامت و در بهار سال آینده استارتاپ انرژی‌های نو و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی برگزار خواهد شد، ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها کمک به شکل‌گیری اشتغال دانش‌بنیان و تشویق دانش‌آموختگان به فعالیت در این عرصه‌ها است و در خصوص نحوه اجرای استارت آپ ها در این برنامه گفت ابتدا هر کس ایده خود را مطرح می کند، که این ایده منجر به ایجاد یک کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات می شود.

دکتر مهدی زاده بیان داشت: در مرحله بعد ده ایده برتر انتخاب و کل حاضرین به ده گروه تقسیم می شوند و هر گروه شامل متخصصین و دانشجویان فعال در حوزه کد نویسی، گرافیک، و کسب و کارآفرینی و بازاریابی است، طی مدت 2 روز ایده خود را مفصل و از نظر فنی و طرح کسب و کار طراحی می نمایند، و با ارائه طرح و ارزیابی آنان توسط داوران، تیم های برتر انتخاب و جوایز در نظر گرفته شده اعطا می شود.

ثبت نام در استارت آپ ها از تاریخ 8 الی 15 آبان ماه و برگزاری آن 19 الی 21 آبان ماه در سالن آیت الله حیدری(ره) دانشگاه ایلام می باشد.

 

در گفتگو با معاون پژوهش و فناوري دانشگاه: افزايش اعتبارات پژوهشي در سال جاري/ برگزاري استارت آپ فناوري اطلاعات