در گفتگو با معاون پژوهش و فناوری دانشگاه: افزایش اعتبارات پژوهشی در سال جاری/ برگزاری استارت آپ فناوری اطلاعات

خانه خبرها
در گفتگو با معاون پژوهش و فناوري دانشگاه: افزايش اعتبارات پژوهشي در سال جاري/ برگزاري استارت آپ فناوري اطلاعات

دکتر حسين مهدي‌زاده، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه در گفتگويي با خبرنگار روابط عمومي از افزايش اعتبارات حوزه پژوهش و فناوري دانشگاه به ميزان بيش از سه برابر در سال‌ جاري خبرداد.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه افزود: با پيگيري‌هاي رياست محترم دانشگاه و  مساعدت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اعتبارات پژوهشي دانشگاه در سال 1395 به ميزان بيش از سه برابر افزايش يافته.

براساس اين خبر اعتبارات اين حوزه در سال 1394 حدود 900 ميليون تومان بود که سال جاري ميزان 3 ميلياردو 200 ميليون تومان در نظر گرفته شده که رشد چشمگيري داشته.

 

دکتر مهدي زاده، از برگزاري استارتاپ فناوري اطلاعات در دانشگاه ايلام، خبر داد واظهار داشت: فناوري اطلاعات وموضوع اپليکيشن هاي موبايلي تحت شبکه محور اصلي استارت آپ آبان ماه در دانشگاه ايلام است خاطر نشان کرد براي اولين بار استارت آپ ها در ايلام برگزار مي شوند که استارت آپ گردشگري و صنايع‌دستي در آذر ماه، کشاورزي، گياهان دارويي و گياهان زينتي در دي‌ ماه برگزار مي شود.

وي  با بيان اينکه بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌ گرفته در بهمن يا اسفند استارتاپ سلامت و در بهار سال آينده استارتاپ انرژي‌هاي نو و صنايع پايين‌دستي پتروشيمي برگزار خواهد شد، ادامه داد: هدف از برگزاري اين برنامه‌ها کمک به شکل‌گيري اشتغال دانش‌بنيان و تشويق دانش‌آموختگان به فعاليت در اين عرصه‌ها است و در خصوص نحوه اجراي استارت آپ ها در اين برنامه گفت ابتدا هر کس ايده خود را مطرح مي کند، که اين ايده منجر به ايجاد يک کسب و کار مبتني بر فناوري اطلاعات مي شود.

دکتر مهدي زاده بيان داشت: در مرحله بعد ده ايده برتر انتخاب و کل حاضرين به ده گروه تقسيم مي شوند و هر گروه شامل متخصصين و دانشجويان فعال در حوزه کد نويسي، گرافيک، و کسب و کارآفريني و بازاريابي است، طي مدت 2 روز ايده خود را مفصل و از نظر فني و طرح کسب و کار طراحي مي نمايند، و با ارائه طرح و ارزيابي آنان توسط داوران، تيم هاي برتر انتخاب و جوايز در نظر گرفته شده اعطا مي شود.

ثبت نام در استارت آپ ها از تاريخ 8 الي 15 آبان ماه و برگزاري آن 19 الي 21 آبان ماه در سالن آيت الله حيدري(ره) دانشگاه ايلام مي باشد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها