شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

بسته خبری

اختتامیه مسابقات مناظره دانشجویی فردا برگزار می شود

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، 16تیم از هفت استان به مدت سه روز از شنبه یکم آبان ماه تا روز دوشنبه سوم به رقابت می پردازند و امروز دومین روز برگزاری این مسابقات است، از هر منطقه چهار تیم به مرحله ی ملی راه پیدا می کنند که  مرحله ی ملی در اذرماه برگزار خواهد شد.

فردا دوشنبه ساعت 10 صبح اختتامیه این دوره از مناظرات در سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام، برگزار می شود که از استان ایلام  دو تیم از دانشگاه ایلام و یک تیم از دانشگاه ازاد در این مسابقات حضور دارند.

گزاره های مورد بحث در دومین روز از مرحله‌ی منطقه‌ای پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی درنوبت صبح به شرح ذیل می باشد:

. حفظ آرامش عمومی جامعه، نیازمند مخفی کردن مسایل تنش زا است.

.افزایش جرایم رانندگی باعث افزایش قانونمندی می شود.

.افزایش حضور اجتماعی زنان موجب تحکیم نظام  خانواده می گردد.

.مجازات اعدام برای زورگیران، امنیت اجتماعی را ارتقا می دهد.

 

جلسه شورای پذیرش واحدهای فناور دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، سومین جلسه شورای پذیرش واحدهای فناور دانشگاه ایلام در سال جاری با حضور داوران و صاحبان ایده برگزار شد.

دکتر حسین مهدی زاده،  معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در سخنانی بیان داشت: دانشگاه ایلام مایل به حمایت از طرح های فناورانه است هر طرحی که از نظر چهار معیار، جنبه های فنی و علمی، بعد نوآوری تکراری نبودن، قابلیت اجرایی و عملی نمودن ایده و امکان تجاری سازی ( جنبه اقتصادی) دارای حداقل قابل باشد مورد حمایت قرار خواهد گرفت .

شایان ذکر است در ادامه این جلسه تعداد 8 طرح و ایده در زمینه های مختلف  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

رضایت حداکثری دانشجویان دانشگاه ایلام از کیفیت غذای سلف/ وجود کافور در غذا صحت ندارد

 

به گزارش روابط عمومی و بنقل از ایلام رصد::رشد و توسعه هر جامعه متاثر از نیروی آموزش‌دیده آن جامعه بوده و شناسایی فاکتورهای موثر در رضایتمندی تحصیلی و فراهم‌کردن آنها، گامی به سوی توسعه پایدار است.

رضایت دانشجویان از عملکرد مسئولین در قسمت های مختلف دانشگاه، نشان از به ثمر نشستن تلاش ها و فعالیت هایی است که در راستای کسب این رضایت و در دستیابی به توسعه و پیشرفت صورت گرفته است.

 تغذیه دانشجویی و وضعیت سلف سرویس های دانشگاه ها، از جمله موضوعاتی است کههنوز جای بحث داردو در بیشتر مراکز آموزش عالی مسئله ساز می شود.

از این رو امروزه با برون سپاری غذای دانشگاه و روند واگذاری از تهیه مواد، طبخ، توزیع وهزینه؛ مواردی است که در ارائه خدمات بهتردر حوزه تغذیه و رضایت مندی دانشجویان مد نظر تمامی دانشگاه ها قرار دارد، چرا کهبا برون سپاری اهرم های نظارت و برخورد باپیمانکاران نیزبرای رسیدن به وضعیت مطلوب استفاده می شود.

که همین موضوع موجب شده است، تغییرات اساسی در نوع و کیفیت غذای ارائه شده در سلف سرویس ها، بهبود برخورد با دانشجویان، و نظافت و بهداشت محیط آنها در سال های اخیر را شاهد باشیم.

 

رضایت مندی اکثریت دانشجویان دختراز کیفیت غذا،در دانشگاه ایلام

 

در ادامه سلسله گزارش های این پایگاه خبری از وضعیت سلف سرویس دانشگاهها و مراکزآموزش عالی، خبرنگار ایلام رصد،  بازدیدی سر زده از سلف سرویس دختران دانشگاه ایلام داشته است، که نظرسنجی صورت گرفته از بیشتر دانشجویان دختری که در وعده نهار امروز( شنبه اول آبان ماه) در دانشگاه ایلام حضور داشتند رضایت مندی آنان از کیفیت غذا، نحوه برخورد کارکنان سلف، ونظافت و بهداشت حاکم بر فضا حکایت داشت.

                                                                                                                                                     

اضافه کردن کافور به غذای دانشجویان دانشگاه ایلام از اساس کذب است

تنها موردی که به عنوان دغدغه دانشجویان هنگام صرف غذا مطرح بود، بحث هایی در خصوص استفاده از کافور در تهیه غذای دانشجویی بود که در گفتگو با دکتر "آرش فاضلی" مدیر امور دانشجویی دانشگاه ایلام، صحت و سقم این مسئله را جویا شدیم.

فاضلی به خبرنگار ایلام رصد، گفت: بیان این مسئله از سال ها پیش نسبت به غذای دانشجویی مطرح است اما این اطمینان به دانشجویان داده می شود که هرگز این موضوع صحت ندشته و اضافه کردن چنین ماده ای به غذای دانشجویان دانشگاه ایلام از اساس کذب است.

وی با بیان اینکه جایگاه دانشجویان و رضایت مندی آنان اساس کار امور دانشجویی است، اضافه کرد: کار نظارت بر روند تهیه، پخت و توزیع غذا برعهده دانشجویان رشته بهداشت است.

فاضلی با بیان اینکه در سال گذشته اعتراضاتی را نسبت به کیفیت غذای سلف و نیز برخورد کارکنان این حوزه نسبت به دانشجویان وجود داشت، خاطرنشان کرد: در راستای کاهش اعتراضات و بهبود کیفیت غذا علاوه برتغییر پیمانکار رویه کار را نیز برای دست یابی به وضعیت مطلوب تغییر دادیم.

مدیر دانشجویی دانشگاه ایلام، اضافه کرد: تهیه مواد با کیفیت و مرغوب را خود دانشگاه برعهده گرفته است و پیمانکار تنها پخت و توزیع را عهده دار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام، اظهار داشت: نظارت بر پیمانکاران تغذیه در سلف سرویس ها، از سوی کارشناسان اداره تغذیه معاونت دانشجویی انجام خواهد شد و براساس نوع اشکالات و ایرادات موجود در فعالیت این پیمانکاران برخورد با متخلفان صورت خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه نحوه برخورد با دانشجو یکی از معیارهای اصلی ارزیابی عملکرد پیمانکاران است، تأکید کرد: نظارت هفته ای توسط امور دانشجویی به صورت چرخشی به عمل می آید و هرگونه اعتراض دانشجویی در قبال این موضوع پیگیری خواهد شد.

 

 

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ایلاماهمیت مناظره‌های دانشجویی در ارزشمند بودن فرهنگ گفتگو نهفته است

به گزارش روابط عمومی و بنقل از ایسنا معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ایلام گفت: تحمل نظرات مخالف و تفاهم و تبادل آرا به‌جای حذف طرف مقابل می‌تواند باعث پیشرفت کشور شود.

دکتر «محمدرضا شیرخانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: ازآنجاکه مناظرات دانشجویی می‌تواند زمینه و بستر مناسبی را برای گفتمان سالم و عقلانی فراهم کرده و به ترویج فرهنگ گفت‌وگو و تبادل‌نظر میان دانشجویان بینجامد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: ایجاد فضای مناسب برای تضارب آرا و بیان نظرات متقابل می‌تواند زمینه‌ساز شناسایی افراد نخبه برای حل مشکلات جامعه باشد ضمناً تحمل نظرات مخالف و تفاهم و تبادل آرا به‌جای حذف طرف مقابل می‌تواند باعث پیشرفت کشور شود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ایلام با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر ایجاد فضای مناسب برای آزاداندیشی و طرح افکار و نقد منطقی و منصفانه یکدیگر، تصریح کرد: این مسابقات می‌تواند الگوی مناسبی برای آزادانه اندیشیدن و آزادانه تصمیم گرفتن ارائه کند و بهترین فرصت برای ایجاد ظرفیت و بلوغ سیاسی دانشجویی به‌عنوان مدیران و سیاستمداران آینده باشد چون در این مناظرات دانشجویان با هدایت اساتید مشاور و بر اساس رهنمودهای قرآن که می‌فرماید « ادعُ إِلى? سَبیلِ رَبِّکَ بِالحِکمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ ? وَجادِلهُم بِالَّتی هِیَ أَحسَنُ ? » بهترین و نیکوترین شیوه را برای اقناع رقیب برمی‌گزیند.

شیرخانی تصریح کرد: با عنایت به استقبال دانشجویان دانشگاه‌های استان ایلام از این مسابقات و حضور موفق آن‌ها در دوره چهارم و همچنین مرحله استانی دوره پنجم با برگزاری مسابقات منظم و پرشور و با حضور گروه‌های دانشجویی فعال از استان‌های هم‌جوار می‌توانیم شاهد به نمایش گذاشتن رقابتی سالم و منطقی میان دانشجویان باشیم.

وی گفت: از دانشجویان در این مسابقات انتظار داریم با سعه‌صدر و استفاده از شیوه‌های کلامی و بیانی مناسب و حفظ احترام گروه‌های رقیب به تبیین نظرات و اندیشه‌های خود بپردازند و به هم ثابت کنند که در یک فضای رقابتی سالم می‌توان آزادانه به‌نقد یکدیگر پرداخت و باهم زمینه پیشرفت همه‌جانبه جامعه را فراهم کرد.

 

بسته خبري