بسته خبری

خانه خبرها
بسته خبري

اختتاميه مسابقات مناظره دانشجويي فردا برگزار مي شود

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، 16تيم از هفت استان به مدت سه روز از شنبه يکم آبان ماه تا روز دوشنبه سوم به رقابت مي پردازند و امروز دومين روز برگزاري اين مسابقات است، از هر منطقه چهار تيم به مرحله ي ملي راه پيدا مي کنند که  مرحله ي ملي در اذرماه برگزار خواهد شد.

فردا دوشنبه ساعت 10 صبح اختتاميه اين دوره از مناظرات در سالن آمفي تئاتر دانشکده کشاورزي دانشگاه ايلام، برگزار مي شود که از استان ايلام  دو تيم از دانشگاه ايلام و يک تيم از دانشگاه ازاد در اين مسابقات حضور دارند.

گزاره هاي مورد بحث در دومين روز از مرحله‌ي منطقه‌اي پنجمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويي درنوبت صبح به شرح ذيل مي باشد:

. حفظ آرامش عمومي جامعه، نيازمند مخفي کردن مسايل تنش زا است.

.افزايش جرايم رانندگي باعث افزايش قانونمندي مي شود.

.افزايش حضور اجتماعي زنان موجب تحکيم نظام  خانواده مي گردد.

.مجازات اعدام براي زورگيران، امنيت اجتماعي را ارتقا مي دهد.

 

جلسه شوراي پذيرش واحدهاي فناور دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، سومين جلسه شوراي پذيرش واحدهاي فناور دانشگاه ايلام در سال جاري با حضور داوران و صاحبان ايده برگزار شد.

دکتر حسين مهدي زاده،  معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه در سخناني بيان داشت: دانشگاه ايلام مايل به حمايت از طرح هاي فناورانه است هر طرحي که از نظر چهار معيار، جنبه هاي فني و علمي، بعد نوآوري تکراري نبودن، قابليت اجرايي و عملي نمودن ايده و امکان تجاري سازي ( جنبه اقتصادي) داراي حداقل قابل باشد مورد حمايت قرار خواهد گرفت .

شايان ذکر است در ادامه اين جلسه تعداد 8 طرح و ايده در زمينه هاي مختلف  مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

 

رضايت حداکثري دانشجويان دانشگاه ايلام از کيفيت غذاي سلف/ وجود کافور در غذا صحت ندارد

 

به گزارش روابط عمومي و بنقل از ايلام رصد::رشد و توسعه هر جامعه متاثر از نيروي آموزش‌ديده آن جامعه بوده و شناسايي فاکتورهاي موثر در رضايتمندي تحصيلي و فراهم‌کردن آنها، گامي به سوي توسعه پايدار است.

رضايت دانشجويان از عملکرد مسئولين در قسمت هاي مختلف دانشگاه، نشان از به ثمر نشستن تلاش ها و فعاليت هايي است که در راستاي کسب اين رضايت و در دستيابي به توسعه و پيشرفت صورت گرفته است.

 تغذيه دانشجويي و وضعيت سلف سرويس هاي دانشگاه ها، از جمله موضوعاتي است کههنوز جاي بحث داردو در بيشتر مراکز آموزش عالي مسئله ساز مي شود.

از اين رو امروزه با برون سپاري غذاي دانشگاه و روند واگذاري از تهيه مواد، طبخ، توزيع وهزينه؛ مواردي است که در ارائه خدمات بهتردر حوزه تغذيه و رضايت مندي دانشجويان مد نظر تمامي دانشگاه ها قرار دارد، چرا کهبا برون سپاري اهرم هاي نظارت و برخورد باپيمانکاران نيزبراي رسيدن به وضعيت مطلوب استفاده مي شود.

که همين موضوع موجب شده است، تغييرات اساسي در نوع و کيفيت غذاي ارائه شده در سلف سرويس ها، بهبود برخورد با دانشجويان، و نظافت و بهداشت محيط آنها در سال هاي اخير را شاهد باشيم.

 

رضايت مندي اکثريت دانشجويان دختراز کيفيت غذا،در دانشگاه ايلام

 

در ادامه سلسله گزارش هاي اين پايگاه خبري از وضعيت سلف سرويس دانشگاهها و مراکزآموزش عالي، خبرنگار ايلام رصد،  بازديدي سر زده از سلف سرويس دختران دانشگاه ايلام داشته است، که نظرسنجي صورت گرفته از بيشتر دانشجويان دختري که در وعده نهار امروز( شنبه اول آبان ماه) در دانشگاه ايلام حضور داشتند رضايت مندي آنان از کيفيت غذا، نحوه برخورد کارکنان سلف، ونظافت و بهداشت حاکم بر فضا حکايت داشت.

                                                                                                                                                     

اضافه کردن کافور به غذاي دانشجويان دانشگاه ايلام از اساس کذب است

تنها موردي که به عنوان دغدغه دانشجويان هنگام صرف غذا مطرح بود، بحث هايي در خصوص استفاده از کافور در تهيه غذاي دانشجويي بود که در گفتگو با دکتر "آرش فاضلي" مدير امور دانشجويي دانشگاه ايلام، صحت و سقم اين مسئله را جويا شديم.

فاضلي به خبرنگار ايلام رصد، گفت: بيان اين مسئله از سال ها پيش نسبت به غذاي دانشجويي مطرح است اما اين اطمينان به دانشجويان داده مي شود که هرگز اين موضوع صحت ندشته و اضافه کردن چنين ماده اي به غذاي دانشجويان دانشگاه ايلام از اساس کذب است.

وي با بيان اينکه جايگاه دانشجويان و رضايت مندي آنان اساس کار امور دانشجويي است، اضافه کرد: کار نظارت بر روند تهيه، پخت و توزيع غذا برعهده دانشجويان رشته بهداشت است.

فاضلي با بيان اينکه در سال گذشته اعتراضاتي را نسبت به کيفيت غذاي سلف و نيز برخورد کارکنان اين حوزه نسبت به دانشجويان وجود داشت، خاطرنشان کرد: در راستاي کاهش اعتراضات و بهبود کيفيت غذا علاوه برتغيير پيمانکار رويه کار را نيز براي دست يابي به وضعيت مطلوب تغيير داديم.

مدير دانشجويي دانشگاه ايلام، اضافه کرد: تهيه مواد با کيفيت و مرغوب را خود دانشگاه برعهده گرفته است و پيمانکار تنها پخت و توزيع را عهده دار است.

عضو هيئت علمي دانشگاه ايلام، اظهار داشت: نظارت بر پيمانکاران تغذيه در سلف سرويس ها، از سوي کارشناسان اداره تغذيه معاونت دانشجويي انجام خواهد شد و براساس نوع اشکالات و ايرادات موجود در فعاليت اين پيمانکاران برخورد با متخلفان صورت خواهد گرفت.

اين مسئول با بيان اينکه نحوه برخورد با دانشجو يکي از معيارهاي اصلي ارزيابي عملکرد پيمانکاران است، تأکيد کرد: نظارت هفته اي توسط امور دانشجويي به صورت چرخشي به عمل مي آيد و هرگونه اعتراض دانشجويي در قبال اين موضوع پيگيري خواهد شد.

 

 

معاون فرهنگي اجتماعي دانشگاه ايلاماهميت مناظره‌هاي دانشجويي در ارزشمند بودن فرهنگ گفتگو نهفته است

به گزارش روابط عمومي و بنقل از ايسنا معاون فرهنگي اجتماعي دانشگاه ايلام گفت: تحمل نظرات مخالف و تفاهم و تبادل آرا به‌جاي حذف طرف مقابل مي‌تواند باعث پيشرفت کشور شود.

دکتر «محمدرضا شيرخاني» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه ايلام، اظهار کرد: ازآنجاکه مناظرات دانشجويي مي‌تواند زمينه و بستر مناسبي را براي گفتمان سالم و عقلاني فراهم کرده و به ترويج فرهنگ گفت‌وگو و تبادل‌نظر ميان دانشجويان بينجامد از اهميت بالايي برخوردار است.

وي گفت: ايجاد فضاي مناسب براي تضارب آرا و بيان نظرات متقابل مي‌تواند زمينه‌ساز شناسايي افراد نخبه براي حل مشکلات جامعه باشد ضمناً تحمل نظرات مخالف و تفاهم و تبادل آرا به‌جاي حذف طرف مقابل مي‌تواند باعث پيشرفت کشور شود.

معاون فرهنگي اجتماعي دانشگاه ايلام با توجه به تأکيدات مقام معظم رهبري بر ايجاد فضاي مناسب براي آزادانديشي و طرح افکار و نقد منطقي و منصفانه يکديگر، تصريح کرد: اين مسابقات مي‌تواند الگوي مناسبي براي آزادانه انديشيدن و آزادانه تصميم گرفتن ارائه کند و بهترين فرصت براي ايجاد ظرفيت و بلوغ سياسي دانشجويي به‌عنوان مديران و سياستمداران آينده باشد چون در اين مناظرات دانشجويان با هدايت اساتيد مشاور و بر اساس رهنمودهاي قرآن که مي‌فرمايد « ادعُ إِلى? سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ ? وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ ? » بهترين و نيکوترين شيوه را براي اقناع رقيب برمي‌گزيند.

شيرخاني تصريح کرد: با عنايت به استقبال دانشجويان دانشگاه‌هاي استان ايلام از اين مسابقات و حضور موفق آن‌ها در دوره چهارم و همچنين مرحله استاني دوره پنجم با برگزاري مسابقات منظم و پرشور و با حضور گروه‌هاي دانشجويي فعال از استان‌هاي هم‌جوار مي‌توانيم شاهد به نمايش گذاشتن رقابتي سالم و منطقي ميان دانشجويان باشيم.

وي گفت: از دانشجويان در اين مسابقات انتظار داريم با سعه‌صدر و استفاده از شيوه‌هاي کلامي و بياني مناسب و حفظ احترام گروه‌هاي رقيب به تبيين نظرات و انديشه‌هاي خود بپردازند و به هم ثابت کنند که در يک فضاي رقابتي سالم مي‌توان آزادانه به‌نقد يکديگر پرداخت و باهم زمينه پيشرفت همه‌جانبه جامعه را فراهم کرد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها