شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نخستین و بزرگترین رویداد شتاب استان به پایان رسید

به گزارش خبرنگار روابط عمومی،  اختتامیه نخستین و بزرگترین رویداد شتاب یا همان استارتاپ ویکند  استان با حضور مدیران ارشد استان در دانشگاه ایلام برگزار شد. این رویداد علمی که از روز چهارشنبه 19 آبان ماه با ثبت نام و  دعوت از ایده پردازان آغاز شد به مدت 3 روز ادامه داشت.در برنامه اختتامیه که عصر روز جمعه برگزار شد، 10 ایده منتخب از بین 65 ایده معرفی شده، ارائه نهائی داشتند که توسط هیئت داوران سه تیم برتر که از نظر مدل درآمدی و ارزشی در بازار مشتری کسب می کردند و بهتربودند مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

 این رویداد با همت معاونت پژوهشی دانشگاه ایلام، پارک علم و فناوری استان، مرکز رشد دانشگاه ایلام، مدیریت فناوری و اطلاعات استان،دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد ملی نخبگان استان اجرا شد.

رئیس دانشگاه: توجه به خلاقیت و نوآوری از برنامه های اصلی دانشگاه ایلام

دکتر محمد علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام، با بیان اینکه در سال جاری اولین های بسیاری در دانشگاه ایلام عملی شد، گفت: افتتاح آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، برگزاری جشنواره ایده های ثروت ساز، جشنواره مطبوعات، آموزش ده نفر از هیئت علمی کشور عراق، و پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلی جدید از اهم این اولین ها در دانشگاه ایلام است.

وی به اجرای اولین استارت آپ استان در دانشگاه ایلام، اشاره کرد و گفت: با برگزاری مطلوب این استارت آپ که حاصل یک سال فکر وسه ماه کار و تلاش فشرده بود برنامه ریزی های لازم برای برگزاری 4 استارت آپ دیگرنیز فراهم شده است.

دکتر علی اکبری با بیان اینکه دانشگاه محیطی یاددهنده است اما ما در دانشگاه ایلام نقش یادگیرندگی را نقش اول خود میدانیم، افزود: آنچه که امروز شاهد آن بودیم انجام فعالیت هایی هم افزا، مبتنی بر خلاقیت و نوآوری و دانش بنیان بوده است.

رئیس دانشگاه ایلام، با بیان اینکه توجه به خلاقیت و نوآوری از برنامه های اصلی دانشگاه ایلام است، بیان کرد: برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم برنامه ریزی های هدفمندی صورت گرفته است و بسیار خرسندم که در این مسیر قرار گرفته ایم.

پروفسور علی اکبری با اشاره به این مطلب که محوریت کار استارت آپ با معاونت پژوهش و فناوری، و مرکز رشد دانشگاه ایلام قرار داشت، خاطرنشان کرد:  این بدعت زیبا حاصل هم افزایی دستگاه هایی چون پارک علم و فناوری، مدیریت فناوری اطلاعات استان، حمایت مادی و معنوی و شتاب دهندگی آنان از این رویداد نو و بدیع در استان می باشد.

 وی با اشاره به سال "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" نقش اقتصاد دانش بنیان را در تحقق آن بی بدیل دانست و بیان کرد: وقوع چنین برنامه هایی در سال اقتصاد مقاومتی نشان از آن دارد که باید به جوانان و ایده پردازان اعتماد نمود و حامی و پشتیبان خلاقیت ها و ایده پردازی های انان باشیم.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به فراهم شدن زیر ساخت های لازم برای فناوری اطلاعات در استان، افزود: با وجود 7 هزار فارغ التحصیل فناوری اطلاعات در استان، باید اذعان کرد که دانشجوینی را تربیت کرده ایم که خود کارآفرینی می کنند.

دکتر علی اکبری با بیان اینکه رویداد استارت آپ استان،  برابراستانداردهای جهانی صورت گرفته است، اضافه کرد:  در بین 65 ایده ای که ارائه شدند10 ایده برتر در قالب ده تیم معرفی که از میان آنان سه تیم به عنوان تیم های برتر معرفی شدند.

وی با بیان اینکه باید رویکرد اشتغال تغییر کرده و خود را با دنیای موجود هماهنگ کنیم، تصریح کرد: این رویداد زمینه ای را فراهم کرد تادانشجویان با فراگیری نحوه ی ایجاد کسب و کار و مدل درآمدی و کارآفرینی آشنا شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام: فعالیت‌های نوآورانه باید از سمت و سوی دانشگاه به جامعه تزریق شود.

دکتر حشمت الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: اولین فعالیت های نوآورانه باید از سمت و سوی دانشگاه به جامعه تزریق شود.

وی با بیان اینکه جامعه امروزما بیش از هرچیز دیگر به تفکر و اندیشیدن نیازمند است، اظهار داشت: جنگ امروز دنیا، جنگ فکر و تولید ایده و محصول است، و باید با برنامه ریزی های درست و هدفمند مردم را به میدان تولید و کسب و کار دانش بنیان سوق داد.

دکتر عسگری با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان بارزترین محور اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: این محور بخشی در کنار سایر بخش ها نیست بلکه اقتصاد دانش بنیان چتری است که تمام بخش ها را تحت تأثیر خود قرار داده و با معیشت و رفاه مردم در ارتباط است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام، اقتصاد دانش بنیان را تضمین کننده بهره وری عنوان کرد، و یادآور شد: با اتکا به اقتصاد دانش بنیان و استفاده از ظرفیت آن باید مانع هدر رفت منابع استان باشیم و در مسیر فرآوری و ایجاد کارآفرینی تلاش نمائیم.

وی برگزاری استارتاپ ها را زمینه ای برای دست یابی به ایده ها، و جذب آنان بر شمرد وگفت: ورود ایده به مراکز رشد و پارک علم و فناوری موجب افزایش شرکت های دانش بنیان شده، و با وجود فراهم شدن زیرساخت های لازم در مدیریت های مربوطه می توان چشم انداز های بیشتری برای افزایش این شرکت ها ترسیم کرد.

دکتر عسگری با دعوت از مراکز آموزش عالی استان برای ورود به بحث استارت آپ ها تأکید کرد: محیط دانشگاه و مراکز آموزش عالی ظرفیت اجرایی لازم را برای ظهور و بروز ایده های نواورانه که منجر به تجاری سازی و ایجاد کسب و کار شود را داراست لذا باید به این مهم توجه ویژه داشت.

شایان ذکر است سه تیم تاکسی تب، بوکما و تله پیک اول تا سوم شدند و ایده هدبند آرامش به عنوان تیم شایسته تقدیر معرفی شد.

نخستين و بزرگترين رويداد شتاب استان به پايان رسيد نخستين و بزرگترين رويداد شتاب استان به پايان رسيد نخستين و بزرگترين رويداد شتاب استان به پايان رسيد نخستين و بزرگترين رويداد شتاب استان به پايان رسيد