نخستین و بزرگترین رویداد شتاب استان به پایان رسید

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي،  اختتاميه نخستين و بزرگترين رويداد شتاب يا همان استارتاپ ويکند  استان با حضور مديران ارشد استان در دانشگاه ايلام برگزار شد. اين رويداد علمي که از روز چهارشنبه 19 آبان ماه با ثبت نام و  دعوت از ايده پردازان آغاز شد به مدت 3 روز ادامه داشت.در برنامه اختتاميه که عصر روز جمعه برگزار شد، 10 ايده منتخب از بين 65 ايده معرفي شده، ارائه نهائي داشتند که توسط هيئت داوران سه تيم برتر که از نظر مدل درآمدي و ارزشي در بازار مشتري کسب مي کردند و بهتربودند مورد تقدير و تجليل قرار گرفتند.

 اين رويداد با همت معاونت پژوهشي دانشگاه ايلام، پارک علم و فناوري استان، مرکز رشد دانشگاه ايلام، مديريت فناوري و اطلاعات استان،دانشگاه علمي کاربردي، دانشگاه علوم پزشکي و بنياد ملي نخبگان استان اجرا شد.

رئيس دانشگاه: توجه به خلاقيت و نوآوري از برنامه هاي اصلي دانشگاه ايلام

دکتر محمد علي اکبري، رئيس دانشگاه ايلام، با بيان اينکه در سال جاري اولين هاي بسياري در دانشگاه ايلام عملي شد، گفت: افتتاح آزمايشگاه مرکزي دانشگاه، برگزاري جشنواره ايده هاي ثروت ساز، جشنواره مطبوعات، آموزش ده نفر از هيئت علمي کشور عراق، و پذيرش دانشجو در رشته هاي تحصيلي جديد از اهم اين اولين ها در دانشگاه ايلام است.

وي به اجراي اولين استارت آپ استان در دانشگاه ايلام، اشاره کرد و گفت: با برگزاري مطلوب اين استارت آپ که حاصل يک سال فکر وسه ماه کار و تلاش فشرده بود برنامه ريزي هاي لازم براي برگزاري 4 استارت آپ ديگرنيز فراهم شده است.

دکتر علي اکبري با بيان اينکه دانشگاه محيطي ياددهنده است اما ما در دانشگاه ايلام نقش يادگيرندگي را نقش اول خود ميدانيم، افزود: آنچه که امروز شاهد آن بوديم انجام فعاليت هايي هم افزا، مبتني بر خلاقيت و نوآوري و دانش بنيان بوده است.

رئيس دانشگاه ايلام، با بيان اينکه توجه به خلاقيت و نوآوري از برنامه هاي اصلي دانشگاه ايلام است، بيان کرد: براي تبديل شدن به دانشگاه نسل سوم برنامه ريزي هاي هدفمندي صورت گرفته است و بسيار خرسندم که در اين مسير قرار گرفته ايم.

پروفسور علي اکبري با اشاره به اين مطلب که محوريت کار استارت آپ با معاونت پژوهش و فناوري، و مرکز رشد دانشگاه ايلام قرار داشت، خاطرنشان کرد:  اين بدعت زيبا حاصل هم افزايي دستگاه هايي چون پارک علم و فناوري، مديريت فناوري اطلاعات استان، حمايت مادي و معنوي و شتاب دهندگي آنان از اين رويداد نو و بديع در استان مي باشد.

 وي با اشاره به سال "اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل" نقش اقتصاد دانش بنيان را در تحقق آن بي بديل دانست و بيان کرد: وقوع چنين برنامه هايي در سال اقتصاد مقاومتي نشان از آن دارد که بايد به جوانان و ايده پردازان اعتماد نمود و حامي و پشتيبان خلاقيت ها و ايده پردازي هاي انان باشيم.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به فراهم شدن زير ساخت هاي لازم براي فناوري اطلاعات در استان، افزود: با وجود 7 هزار فارغ التحصيل فناوري اطلاعات در استان، بايد اذعان کرد که دانشجويني را تربيت کرده ايم که خود کارآفريني مي کنند.

دکتر علي اکبري با بيان اينکه رويداد استارت آپ استان،  برابراستانداردهاي جهاني صورت گرفته است، اضافه کرد:  در بين 65 ايده اي که ارائه شدند10 ايده برتر در قالب ده تيم معرفي که از ميان آنان سه تيم به عنوان تيم هاي برتر معرفي شدند.

وي با بيان اينکه بايد رويکرد اشتغال تغيير کرده و خود را با دنياي موجود هماهنگ کنيم، تصريح کرد: اين رويداد زمينه اي را فراهم کرد تادانشجويان با فراگيري نحوه ي ايجاد کسب و کار و مدل درآمدي و کارآفريني آشنا شوند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري ايلام: فعاليت‌هاي نوآورانه بايد از سمت و سوي دانشگاه به جامعه تزريق شود.

دکتر حشمت الله عسگري، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري ايلام گفت: اولين فعاليت هاي نوآورانه بايد از سمت و سوي دانشگاه به جامعه تزريق شود.

وي با بيان اينکه جامعه امروزما بيش از هرچيز ديگر به تفکر و انديشيدن نيازمند است، اظهار داشت: جنگ امروز دنيا، جنگ فکر و توليد ايده و محصول است، و بايد با برنامه ريزي هاي درست و هدفمند مردم را به ميدان توليد و کسب و کار دانش بنيان سوق داد.

دکتر عسگري با اشاره به اينکه اقتصاد دانش بنيان بارزترين محور اقتصاد مقاومتي است، اضافه کرد: اين محور بخشي در کنار ساير بخش ها نيست بلکه اقتصاد دانش بنيان چتري است که تمام بخش ها را تحت تأثير خود قرار داده و با معيشت و رفاه مردم در ارتباط است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري ايلام، اقتصاد دانش بنيان را تضمين کننده بهره وري عنوان کرد، و يادآور شد: با اتکا به اقتصاد دانش بنيان و استفاده از ظرفيت آن بايد مانع هدر رفت منابع استان باشيم و در مسير فرآوري و ايجاد کارآفريني تلاش نمائيم.

وي برگزاري استارتاپ ها را زمينه اي براي دست يابي به ايده ها، و جذب آنان بر شمرد وگفت: ورود ايده به مراکز رشد و پارک علم و فناوري موجب افزايش شرکت هاي دانش بنيان شده، و با وجود فراهم شدن زيرساخت هاي لازم در مديريت هاي مربوطه مي توان چشم انداز هاي بيشتري براي افزايش اين شرکت ها ترسيم کرد.

دکتر عسگري با دعوت از مراکز آموزش عالي استان براي ورود به بحث استارت آپ ها تأکيد کرد: محيط دانشگاه و مراکز آموزش عالي ظرفيت اجرايي لازم را براي ظهور و بروز ايده هاي نواورانه که منجر به تجاري سازي و ايجاد کسب و کار شود را داراست لذا بايد به اين مهم توجه ويژه داشت.

شايان ذکر است سه تيم تاکسي تب، بوکما و تله پيک اول تا سوم شدند و ايده هدبند آرامش به عنوان تيم شايسته تقدير معرفي شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها