شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس دانشگاه: باید چهره رحمانی و اخلاقی دین را برای جوانان و دانشجویان تبیین کرد

باید با برنامه ریری چهره رحمانی، عاطفی، اخلاقی و انسانی دین را برای جوانان و دانشجویان تبیین کرد، تا شور مذهبی به متن جامعه و نسل های بعد منتقل شود.

  به گزارش روابط عمومی، نشست دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه و آیت الله شاه آبادی، رئیس موسسه غدیرشناسی، با حضور دکتر شیرخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی، حجت الاسلام سراج، سرپرست دانشکده الهیات و معارف اسلامی و دکتر رضازاده، مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست، عصر دیروز در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

  در این نشست، دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه با خیرمقدم به آیت الله شاه آبادی و استقبال از توسعه همکاری دانشگاه ایلام و موسسه غدیر شناسی، تأکید کرد: جامعه ایران، یک جامعه دینی است و بدون نگاه به دین نمی توان ارزیابی درست از جامعه ایران و تحولات آن بدست آورد و در همین راستا دانشجویان در ایران و دانشگاه ایلام دیندار هستند و معدل دینداری در دانشگاه بالاتر از سطح جامعه است.

  رئیس دانشگاه، تصریح کرد: متأسفانه بعد از انقلاب، ما دچار غفلت شدیم و در زمینه تربیت عقیدتی جوانان و دانشجویان خوب عمل نکردیم و برای همین باید با برنامه ریری چهره رحمانی، عاطفی، اخلاقی و انسانی دین را برای جوانان و دانشجویان تبیین کرد و بعد به جامعه انتقال داد و لازمه تحقق این مهم پرهیز از جناح بندی و سیاسی کاری و اهتمام در همگرایی است تا شور مذهبی به نسل های بعدی انتقال یابد.

  رئیس دانشگاه، درزمینه فعالیت های معنوی در دانشگاه، بیان کرد: در دانشگاه ایلام فضای آزاد اندیشی حاکم است و برای همین مراسم های مذهبی و دینی بدون رویکردهای سیاسی و با حضور اکثریت دانشگاهیان برگزار می گردد و در همین زمینه مراسم ایام محرم در مسجد دانشگاه ایلام، جزء شلوغ ترین مراسم های ماه محرم در استان ایلام می باشد.

  دکتر علی اکبری، با استقبال از رویکرد و برنامه های موسسه غدیرشناسی، ضمن تأکید بر توسعه همکاری های مشترک با این موسسه، تصریح کرد علیرغم مشکلات مالی موجود، با برنامه ریزی و صرفه جویی تلاش خواهیم کرد اهداف این نشست تحقق یابد.

  در این نشست آیت الله شاه آبادی، رئیس موسسه غدیرشناسی با تشریح برنامه ها و عملکرد این موسسه، خواستار توسعه همکاری های دوجانبه و بخصوص برگزاری کلاس های آموزشی این موسسه در دانشگاه ایلام شد.

رئيس دانشگاه: بايد چهره رحماني و اخلاقي دين را براي جوانان و دانشجويان تبيين کرد رئيس دانشگاه: بايد چهره رحماني و اخلاقي دين را براي جوانان و دانشجويان تبيين کرد رئيس دانشگاه: بايد چهره رحماني و اخلاقي دين را براي جوانان و دانشجويان تبيين کرد رئيس دانشگاه: بايد چهره رحماني و اخلاقي دين را براي جوانان و دانشجويان تبيين کرد رئيس دانشگاه: بايد چهره رحماني و اخلاقي دين را براي جوانان و دانشجويان تبيين کرد