رئیس دانشگاه: باید چهره رحمانی و اخلاقی دین را برای جوانان و دانشجویان تبیین کرد

خانه خبرها
رئيس دانشگاه: بايد چهره رحماني و اخلاقي دين را براي جوانان و دانشجويان تبيين کرد

بايد با برنامه ريري چهره رحماني، عاطفي، اخلاقي و انساني دين را براي جوانان و دانشجويان تبيين کرد، تا شور مذهبي به متن جامعه و نسل هاي بعد منتقل شود.

  به گزارش روابط عمومي، نشست دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه و آيت الله شاه آبادي، رئيس موسسه غديرشناسي، با حضور دکتر شيرخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي، حجت الاسلام سراج، سرپرست دانشکده الهيات و معارف اسلامي و دکتر رضازاده، مشاور رئيس و مدير حوزه رياست، عصر ديروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

  در اين نشست، دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه با خيرمقدم به آيت الله شاه آبادي و استقبال از توسعه همکاري دانشگاه ايلام و موسسه غدير شناسي، تأکيد کرد: جامعه ايران، يک جامعه ديني است و بدون نگاه به دين نمي توان ارزيابي درست از جامعه ايران و تحولات آن بدست آورد و در همين راستا دانشجويان در ايران و دانشگاه ايلام ديندار هستند و معدل دينداري در دانشگاه بالاتر از سطح جامعه است.

  رئيس دانشگاه، تصريح کرد: متأسفانه بعد از انقلاب، ما دچار غفلت شديم و در زمينه تربيت عقيدتي جوانان و دانشجويان خوب عمل نکرديم و براي همين بايد با برنامه ريري چهره رحماني، عاطفي، اخلاقي و انساني دين را براي جوانان و دانشجويان تبيين کرد و بعد به جامعه انتقال داد و لازمه تحقق اين مهم پرهيز از جناح بندي و سياسي کاري و اهتمام در همگرايي است تا شور مذهبي به نسل هاي بعدي انتقال يابد.

  رئيس دانشگاه، درزمينه فعاليت هاي معنوي در دانشگاه، بيان کرد: در دانشگاه ايلام فضاي آزاد انديشي حاکم است و براي همين مراسم هاي مذهبي و ديني بدون رويکردهاي سياسي و با حضور اکثريت دانشگاهيان برگزار مي گردد و در همين زمينه مراسم ايام محرم در مسجد دانشگاه ايلام، جزء شلوغ ترين مراسم هاي ماه محرم در استان ايلام مي باشد.

  دکتر علي اکبري، با استقبال از رويکرد و برنامه هاي موسسه غديرشناسي، ضمن تأکيد بر توسعه همکاري هاي مشترک با اين موسسه، تصريح کرد عليرغم مشکلات مالي موجود، با برنامه ريزي و صرفه جويي تلاش خواهيم کرد اهداف اين نشست تحقق يابد.

  در اين نشست آيت الله شاه آبادي، رئيس موسسه غديرشناسي با تشريح برنامه ها و عملکرد اين موسسه، خواستار توسعه همکاري هاي دوجانبه و بخصوص برگزاري کلاس هاي آموزشي اين موسسه در دانشگاه ايلام شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها