شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست رئیس دانشگاه و رئیس سازمان منابع طبیعی استان

نشست رئیس دانشگاه و رئیس سازمان منابع طبیعی استان، در راستای توسعه روابط دوجانبه و برگزاری باشکوه مراسم هفته منابع طبیعی در دانشگاه، برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، نشست دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه و دکتر احمدی رئیس سازمان منابع طبیعی استان، با حضور دکتر ملابهرامی معاون پشتیبانی و منابع انسانی، دکتر عباسی مشاور رئیس دانشگاه، دکتر رستمی نیا رئیس دانشکده کشاورزی، آقای صالحی شهردار دانشگاه، اعضای گروه آموزشی جنگل و معاونین سازمان منابع طبیعی، صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

   در این نشست دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، ضمن خیر مقدم به دکتر احمدی رئیس و معاونین سازمان منابع طبیعی و با تشکر از همکاری همیشگی این سازمان، تأکید کرد: دانشگاه در راستای وظایف اجتماعی خود در عرصه های مختلف در سطح استان و از جمله در عرصه منابع طبیعی فعال است و برای همین به برگزاری باشکوه مراسم هفته منابع طبیعی در دانشگاه، در سالهای گذشته کمک کرده و قطعاً امسال هم کمک خواهد کرد.

   رئیس دانشگاه، افزود: باغ زیتون دانشگاه نمونه خوبی از همکاری های مشترک بین دانشگاه و سازمان منابع طبیعی است، که 12 گونه زیتون در آن کاشته شده تا اعضای هیأت علمی دانشکده کشاورزی بتوانند مطالعات مورد نظر را در آن انجام دهند.

  دکتر علی اکبری در ادامه به برگزاری دومین همایش بین المللی گرد و غبار در دانشگاه، اشاره کرد و اظهار کرد: در راستای وظایف اجتماعی دانشگاه، دومین همایش بین المللی گرد و غبار سال آینده در دانشگاه برگزار می گردد، که تاکنون 82 مقاله از نقاط مختلف جهان به آن ارسال شده، که با تمدید فرصت ارسال مقالات، احتمالاً به 100 هم خواهد رسید و 8 نفر از بهترین دانشمندان و صاحب نظران پدیده گرد و غبار کشورهای ایران، عراق، چین، پاکستان، استرالیا و آمریکا در آن به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و نظرات و پیشنهادت خود را ارائه خواهند نمود.

  رئیس دانشگاه، افزود: نظر به اینکه  کشور عراق یکی از کانون ­های اصلی گرد و غبار در ایران و بخصوص در استان ایلام است، مشارکت این کشور در این زمینه ضروری است،هرچنددر اولین همایشی که با این عنوان در خوزستان برگزارگردیدمتاسفانه دانشگاه های عراقی مشارکت نداشتند، اما در دومین همایش در دانشگاه ایلام، با رایزنی ها و پی گیری های همکاران اینجانب، خوشبختانه مشارکت 7 دانشگاه  از کشور عراق در این همایش قطعی است، که  این امر می تواند زمینه برانگیختن حساسیت و در اولویت قرارگرفتن این پدیده در کشور عراق را فراهم نماید.

  در این دیدار، دکتر عباسی مشاور رئیس دانشگاه، ضمن خیر مقدم به دکتر احمدی و هیأت همراه، ابراز امیدواری کرد، که برنامه های مشترک بین دانشگاه و سازمان منابع طبیعی استمرار داشته باشد و بر تنوع در اجرای برنامه تأکید کرد و خواستار توسعه بیشتر روابط دوجانبه شد.

    در این نشست، دکتر احمدی رئیس سازمان منابع طبیعی استان، ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه و با تجلیل از حمایت ها و همکاری های همیشگی دانشگاه ایلام در زمینه های مختلف به این سازمان، بر توسعه روابط دوجانبه تأکید کرد و برای هر نوع کمک در زمینه درخت کاری در سطح دانشگاه اعلام آمادگی کرد.

در این نشست توافق شد در هفته منابع طبیعی و با همکاری و کمک سازمان منابع طبیعی استان، پروژه محوطه سازی و راههای دسترسی  دانشگاه و مزرعه گیاهان دارویی  دانشکده کشاورزی (با اولویت گونه بومی)، نهال کاری شود.

نشست رئيس دانشگاه و رئيس سازمان منابع طبيعي استان