نشست رئیس دانشگاه و رئیس سازمان منابع طبیعی استان

خانه خبرها
نشست رئيس دانشگاه و رئيس سازمان منابع طبيعي استان

نشست رئيس دانشگاه و رئيس سازمان منابع طبيعي استان، در راستاي توسعه روابط دوجانبه و برگزاري باشکوه مراسم هفته منابع طبيعي در دانشگاه، برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، نشست دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه و دکتر احمدي رئيس سازمان منابع طبيعي استان، با حضور دکتر ملابهرامي معاون پشتيباني و منابع انساني، دکتر عباسي مشاور رئيس دانشگاه، دکتر رستمي نيا رئيس دانشکده کشاورزي، آقاي صالحي شهردار دانشگاه، اعضاي گروه آموزشي جنگل و معاونين سازمان منابع طبيعي، صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

   در اين نشست دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، ضمن خير مقدم به دکتر احمدي رئيس و معاونين سازمان منابع طبيعي و با تشکر از همکاري هميشگي اين سازمان، تأکيد کرد: دانشگاه در راستاي وظايف اجتماعي خود در عرصه هاي مختلف در سطح استان و از جمله در عرصه منابع طبيعي فعال است و براي همين به برگزاري باشکوه مراسم هفته منابع طبيعي در دانشگاه، در سالهاي گذشته کمک کرده و قطعاً امسال هم کمک خواهد کرد.

   رئيس دانشگاه، افزود: باغ زيتون دانشگاه نمونه خوبي از همکاري هاي مشترک بين دانشگاه و سازمان منابع طبيعي است، که 12 گونه زيتون در آن کاشته شده تا اعضاي هيأت علمي دانشکده کشاورزي بتوانند مطالعات مورد نظر را در آن انجام دهند.

  دکتر علي اکبري در ادامه به برگزاري دومين همايش بين المللي گرد و غبار در دانشگاه، اشاره کرد و اظهار کرد: در راستاي وظايف اجتماعي دانشگاه، دومين همايش بين المللي گرد و غبار سال آينده در دانشگاه برگزار مي گردد، که تاکنون 82 مقاله از نقاط مختلف جهان به آن ارسال شده، که با تمديد فرصت ارسال مقالات، احتمالاً به 100 هم خواهد رسيد و 8 نفر از بهترين دانشمندان و صاحب نظران پديده گرد و غبار کشورهاي ايران، عراق، چين، پاکستان، استراليا و آمريکا در آن به ايراد سخنراني خواهند پرداخت و نظرات و پيشنهادت خود را ارائه خواهند نمود.

  رئيس دانشگاه، افزود: نظر به اينکه  کشور عراق يکي از کانون ­هاي اصلي گرد و غبار در ايران و بخصوص در استان ايلام است، مشارکت اين کشور در اين زمينه ضروري است،هرچنددر اولين همايشي که با اين عنوان در خوزستان برگزارگرديدمتاسفانه دانشگاه هاي عراقي مشارکت نداشتند، اما در دومين همايش در دانشگاه ايلام، با رايزني ها و پي گيري هاي همکاران اينجانب، خوشبختانه مشارکت 7 دانشگاه  از کشور عراق در اين همايش قطعي است، که  اين امر مي تواند زمينه برانگيختن حساسيت و در اولويت قرارگرفتن اين پديده در کشور عراق را فراهم نمايد.

  در اين ديدار، دکتر عباسي مشاور رئيس دانشگاه، ضمن خير مقدم به دکتر احمدي و هيأت همراه، ابراز اميدواري کرد، که برنامه هاي مشترک بين دانشگاه و سازمان منابع طبيعي استمرار داشته باشد و بر تنوع در اجراي برنامه تأکيد کرد و خواستار توسعه بيشتر روابط دوجانبه شد.

    در اين نشست، دکتر احمدي رئيس سازمان منابع طبيعي استان، ضمن تشکر از ميزباني دانشگاه و با تجليل از حمايت ها و همکاري هاي هميشگي دانشگاه ايلام در زمينه هاي مختلف به اين سازمان، بر توسعه روابط دوجانبه تأکيد کرد و براي هر نوع کمک در زمينه درخت کاري در سطح دانشگاه اعلام آمادگي کرد.

در اين نشست توافق شد در هفته منابع طبيعي و با همکاري و کمک سازمان منابع طبيعي استان، پروژه محوطه سازي و راههاي دسترسي  دانشگاه و مزرعه گياهان دارويي  دانشکده کشاورزي (با اولويت گونه بومي)، نهال کاري شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها