شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست مشترک فرمانداران، مدیران کل و مسئولین روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در دانشگاه

نشست مشترک فرمانداران، مدیران کل و مسئولین روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان، با سخنرانی دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست مشترک فرمانداران، مدیران کل و مسئولین روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان ایلام، عصر روز دوشنبه 96/12/14 با حضور دکتر نوذری، معاون سیاسی – امنیتی استانداری و دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

    در این نشست دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، ضمن تشکر از حسن تدبیر استاندار محترم، معاون سیاسی و امنیتی و مدیر کل روابط عمومی استانداری، بخاطر برگزاری این نشست و خیر مقدم به میهمانان و حاضرین در نشست، اظهار داشت: نمایش خدمات دولت، نمایش خدمات نظام است و علیرغم اینکه ما در دوره انفجار اطلاعات هستیم، اما متاسفانه نمود خدمات و زحمات دولت را در سطح جامعه بخوبی مشاهده نمی کنیم و  با معضل کارنامه سازی  و کارنامه سوزی و عدم انتقال خدمات روبرو هستیم.

   رئیس دانشگاه، تأکید کرد: انتظار این است، که روابط عموی ها، روابط عمومی سازمان ها باشند و نه روابط عمومی روسای سازمان ها و بدین لحاظ، روابط عمومی ها باید خدمات انجام شده در بخش های مختلف سازمان ها را به صورت کامل  به متن جامعه منتقل کنند.

    دکتر علی اکبری افزود: روابط عمومی باید ویترین کل سازمان باشد و اطلاعات در این ویترین  بصورت صحیح و دقیق در اختیار مردم قرار گیرد، تا امید به جامعه تزریق شود  و اعتماد مردم به دست آید، چرا که قرار نیست مردم در فقر اطلاعاتی به سر برند.

   رئیس دانشگاه، تاکید کرد:  روابط عمومی در عکس و فیلم نیست، بلکه در تعامل درست و پاسخ سریع و شفاف به رسانه ها، برای جلوگیری و مقابله با شایعه سازی های متداول می باشد.

   استاد تمام دانشگاه، افزود: روابط عمومی باید تدابیر و فعالیت های مسئولان و مدیران اجرایی را بصورت صحیح  و با استفاده از تکنیک های مختلف در جامعه به تصویر بکشند،  تا تدبیر و امید در سطح جامعه نمود پیدا کند.

    در ادامه این نشست، دکتر نوذری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مهمترین موضوع در مباحث اجتماعی را "مردم" عنوان کرد و یکی از وظایف دولت و نظام را ارائه خدمت به مردم دانست و اظهار کرد: اطلاع مردم از فعالیت هایی، که توسط نظام انجام می شود، یکی از موضوعات مهمی است که روابط عمومی ها باید به آن توجه داشته باشند.

   دکتر نوذری، یکی از مشکلات حوزه روابط عمومی را نداشتن نگاه علمی مدیران به این مجموعه دانست و گفت: مدیران با تغییر نگاه و تفکر خود به روابط عمومی می توانند بسیاری از مسائل برون و درون سازمانی را از طریق این بخش از اداره، مرتفع کنند.

   وی، یکی از نقاط ضعف مدیران را اطلاع رسانی نکردن اقدامات انجام گرفته توسط دولت دانست و افزود: مدیران ضمن شناخت مخاطبان خود، خدمات مجموعه تحت تصدی خود را به اطلاع مردم برسانند.

     دکتر نوذری ، افزود: ارائه عملکرد مدیران به مردم به معنای اطلاع آنان از عملکرد دولت است، که در نهایت به نام نظام نوشته می شود و از این طریق باید خدمات نظام را به اطلاع مردم رساند.

     وی، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه سلامت، کشاورزی، راهسازی و صنعت استان در طول دولت تدبیر و امید در استان ایلام گفت: دولت قوی، نظام را قوی و دولت ضعیف نظام را تضعیف می کند، زیرا مجموعه فعالیت های اجرایی که در سطح کشور صورت می گیرد توسط دولت اجرا می شوند.

       دکتر نوذری ، ریشه بسیاری از نارضایتی های سطح جامعه را عدم ارائه پاسخ مناسب به سوالات مخاطبان عنوان کرد و گفت: در جاهایی که مدیران باید در بین مردم حضور می یافتند و پاسخگوی سوالات مردم می بودند، حاضر به این کار نشدند و همین هم ریشه ی بسیاری از نارضایتی ها است.

    نوذری با توصیه به مشورت گرفتن مدیران روابط عمومی از خبرگان این هنر، گفت: روابط عمومی ها باید از جنس خبر و رسانه، متخصص، علاقمند به انجام کار و دارای حوزه تشخیص گسترده باشند و در تکریم مردم و پاسخ به سوالات مخاطبان بکوشند.

    معاون استاندار ایلام،  نقد و انتقاد را لازمه نظام های مردم سالار عنوان کرد و گفت: نقد و انتقاد اگر به صورت صحیح و در مبنا و چهارچوب مشخص باشد، میتواند راهگشا باشد؛ اما اگر در انتقادها فقط نیمه خالی لیوان را ببینیم، بیشتر به نق زدن شبیه خواهد شد.

    دکتر نوذری با بیان اینکه در انتقاد کردن ضمن دیدن نقاط قوت باید نقاط ضعف هم به چالش کشیده شوند، ادامه داد: در انتقاد کردن ها باید آبروی انسان ها را در نظر داشته باشیم زیرا دوران مدیریت ها کوتاه و گذرا هستند و آنچه در خاطر مردم می ماند عملکرد افراد است.

   معاون سیاسی استاندار ایلام در پایان به مدیران توصیه کرد از انتقاد نخبگان رسانه برآشفته نشوند و برای اطلاع رسانی خدمات نظام به مردم از ظرفیت روابط عمومی و رسانه ها استفاده کنند.

 

نشست مشترک فرمانداران، مديران کل و مسئولين روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان در دانشگاه نشست مشترک فرمانداران، مديران کل و مسئولين روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان در دانشگاه نشست مشترک فرمانداران، مديران کل و مسئولين روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان در دانشگاه