نشست مشترک فرمانداران، مدیران کل و مسئولین روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در دانشگاه

خانه خبرها
نشست مشترک فرمانداران، مديران کل و مسئولين روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان در دانشگاه

نشست مشترک فرمانداران، مديران کل و مسئولين روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان، با سخنراني دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، نشست مشترک فرمانداران، مديران کل و مسئولين روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان ايلام، عصر روز دوشنبه 96/12/14 با حضور دکتر نوذري، معاون سياسي – امنيتي استانداري و دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

    در اين نشست دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، ضمن تشکر از حسن تدبير استاندار محترم، معاون سياسي و امنيتي و مدير کل روابط عمومي استانداري، بخاطر برگزاري اين نشست و خير مقدم به ميهمانان و حاضرين در نشست، اظهار داشت: نمايش خدمات دولت، نمايش خدمات نظام است و عليرغم اينکه ما در دوره انفجار اطلاعات هستيم، اما متاسفانه نمود خدمات و زحمات دولت را در سطح جامعه بخوبي مشاهده نمي کنيم و  با معضل کارنامه سازي  و کارنامه سوزي و عدم انتقال خدمات روبرو هستيم.

   رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: انتظار اين است، که روابط عموي ها، روابط عمومي سازمان ها باشند و نه روابط عمومي روساي سازمان ها و بدين لحاظ، روابط عمومي ها بايد خدمات انجام شده در بخش هاي مختلف سازمان ها را به صورت کامل  به متن جامعه منتقل کنند.

    دکتر علي اکبري افزود: روابط عمومي بايد ويترين کل سازمان باشد و اطلاعات در اين ويترين  بصورت صحيح و دقيق در اختيار مردم قرار گيرد، تا اميد به جامعه تزريق شود  و اعتماد مردم به دست آيد، چرا که قرار نيست مردم در فقر اطلاعاتي به سر برند.

   رئيس دانشگاه، تاکيد کرد:  روابط عمومي در عکس و فيلم نيست، بلکه در تعامل درست و پاسخ سريع و شفاف به رسانه ها، براي جلوگيري و مقابله با شايعه سازي هاي متداول مي باشد.

   استاد تمام دانشگاه، افزود: روابط عمومي بايد تدابير و فعاليت هاي مسئولان و مديران اجرايي را بصورت صحيح  و با استفاده از تکنيک هاي مختلف در جامعه به تصوير بکشند،  تا تدبير و اميد در سطح جامعه نمود پيدا کند.

    در ادامه اين نشست، دکتر نوذري، معاون سياسي و امنيتي استانداري، مهمترين موضوع در مباحث اجتماعي را "مردم" عنوان کرد و يکي از وظايف دولت و نظام را ارائه خدمت به مردم دانست و اظهار کرد: اطلاع مردم از فعاليت هايي، که توسط نظام انجام مي شود، يکي از موضوعات مهمي است که روابط عمومي ها بايد به آن توجه داشته باشند.

   دکتر نوذري، يکي از مشکلات حوزه روابط عمومي را نداشتن نگاه علمي مديران به اين مجموعه دانست و گفت: مديران با تغيير نگاه و تفکر خود به روابط عمومي مي توانند بسياري از مسائل برون و درون سازماني را از طريق اين بخش از اداره، مرتفع کنند.

   وي، يکي از نقاط ضعف مديران را اطلاع رساني نکردن اقدامات انجام گرفته توسط دولت دانست و افزود: مديران ضمن شناخت مخاطبان خود، خدمات مجموعه تحت تصدي خود را به اطلاع مردم برسانند.

     دکتر نوذري ، افزود: ارائه عملکرد مديران به مردم به معناي اطلاع آنان از عملکرد دولت است، که در نهايت به نام نظام نوشته مي شود و از اين طريق بايد خدمات نظام را به اطلاع مردم رساند.

     وي، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه سلامت، کشاورزي، راهسازي و صنعت استان در طول دولت تدبير و اميد در استان ايلام گفت: دولت قوي، نظام را قوي و دولت ضعيف نظام را تضعيف مي کند، زيرا مجموعه فعاليت هاي اجرايي که در سطح کشور صورت مي گيرد توسط دولت اجرا مي شوند.

       دکتر نوذري ، ريشه بسياري از نارضايتي هاي سطح جامعه را عدم ارائه پاسخ مناسب به سوالات مخاطبان عنوان کرد و گفت: در جاهايي که مديران بايد در بين مردم حضور مي يافتند و پاسخگوي سوالات مردم مي بودند، حاضر به اين کار نشدند و همين هم ريشه ي بسياري از نارضايتي ها است.

    نوذري با توصيه به مشورت گرفتن مديران روابط عمومي از خبرگان اين هنر، گفت: روابط عمومي ها بايد از جنس خبر و رسانه، متخصص، علاقمند به انجام کار و داراي حوزه تشخيص گسترده باشند و در تکريم مردم و پاسخ به سوالات مخاطبان بکوشند.

    معاون استاندار ايلام،  نقد و انتقاد را لازمه نظام هاي مردم سالار عنوان کرد و گفت: نقد و انتقاد اگر به صورت صحيح و در مبنا و چهارچوب مشخص باشد، ميتواند راهگشا باشد؛ اما اگر در انتقادها فقط نيمه خالي ليوان را ببينيم، بيشتر به نق زدن شبيه خواهد شد.

    دکتر نوذري با بيان اينکه در انتقاد کردن ضمن ديدن نقاط قوت بايد نقاط ضعف هم به چالش کشيده شوند، ادامه داد: در انتقاد کردن ها بايد آبروي انسان ها را در نظر داشته باشيم زيرا دوران مديريت ها کوتاه و گذرا هستند و آنچه در خاطر مردم مي ماند عملکرد افراد است.

   معاون سياسي استاندار ايلام در پايان به مديران توصيه کرد از انتقاد نخبگان رسانه برآشفته نشوند و براي اطلاع رساني خدمات نظام به مردم از ظرفيت روابط عمومي و رسانه ها استفاده کنند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها