شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تبیین جنبه ‌های مهم دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار

رئیس دانشگاه، تأکید کرد: برگزاری دومین همایش بین‌المللی گردوغبار نشان داد، این دانشگاه در زمینه ‌ی بهره‌ گیری از نیروهای متخصص جایگاه ویژه ای دارد و از پتانسیل شایسته‌ ای برخوردار است، چون 60 دانشگاه کشور در این زمینه به دانشگاه ایلام اعتماد و با این مجموعه علمی همکاری کردند.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، درباره جنبه های مهم دومین همایش بین المللی گرد و غبار در دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه ایلام بر مبنای مسئولیت اجتماعی خود، دومین همایش بین‌ المللی گرد و غبار را به نحو شایسته‌ ای برگزار کرد و شاهد این مدعا هم ارزیابی شرکت‌ کنندگان خارجی و داخلی شرکت‌ کننده در این همایش بود.

  رئیس دانشگاه، با بیان اینکه پیام پربار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سخنرانی معاون وزیر جهاد کشاورزی و حضور مسئولان کشوری سازمان‌ های وابسته به این وزارتخانه نشانه اهمیت برگزاری این نشست بود، تصریح کرد: نکته‌ی مشترکی که همه‌ ی مهمانان اندیشمند این همایش بر آن تاکید داشتند، بهره‌ گیری از تجربه‌ های علمی و ایده‌ های محققان  حاضر در همایش بود.

   دکتر علی اکبری، ادامه داد: از آنجا که معضل گرد و غبار تنها محدود به ایران نیست، از پژوهشگران جهانی از جمله دانشگاه‌ های عراق برای حضور در این همایش دعوت شد، که خوشبختانه در بالاترین سطح حضور پیدا کردند و همین امر نقطه قوت این همایش نسبت به همایش اول بود.

    رئیس دانشگاه، تصریح کرد: در این همایش یکی از محققان کشور چین، تجربه 25 ساله مبارزه‌ ی این کشور با گرد و غبار را تشریح کرد، که می ‌تواند الگوی مناسبی برای ما باشد و همینطور پژوهشگران آمریکایی، استرالیایی و اسپانیایی ایده‌ های خود را تبیین کردند و به برکت این همایش شبکه ‌ای ارتباطی بین اساتید داخلی و خارجی ایجاد شد.

   دکتر علی اکبری، شرکت یکی از پژوهشگران بخش خاورمیانه مرکز جهانی هواشناسی واقع در اسپانیا را از دیگر نقاط قوت این همایش عنوان کرد و گفت: در اجلاس ویژه همایش با عنوان «هم‌ اندیشی کارشناسان بخش‌ های علمی، مهندسی و اجرایی برای توسعه طرح ‌های مقابله با گرد و غبار در ایران»، اقدامات جمهوری اسلامی در این زمینه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

    رئیس دانشگاه، تأکید کرد: برگزاری این همایش نشان داد، استان ایلام در زمینه بهره‌ گیری از نیروهای متخصص، جایگاه ویژه ای دارد و از پتانسیل شایسته‌ ای برخوردار است، چون 60 دانشگاه کشور در این زمینه به دانشگاه ایلام اعتماد و با این مجموعه علمی همکاری کردند.

   استاد تمام دانشگاه، افزود: در این همایش ظرفیت‌ های بین‌ المللی دانشگاه ایلام در ارتباط با برگزاری همایش‌، با زبان ‌های عربی و انگلیسی نشان داده شد.

   دکتر علی اکبری، طرح ماموریت‌ هایی برای متخصصان این عرصه مانند تعادل ‌بخشی به حق‌ آبه‌ های محیط زیستی از طرف معاون رئیس ‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، تشکیل دبیرخانه دائمی به منظور بسته نشدن پرونده این گونه همایش‌ ها و حضور 350 نفر از متخصصانی که بر اهمیت موضوع واقفند، را از جمله نتایج این همایش عنوان کرد.

     رئیس دانشگاه، تاکید کرد: قبل از برگزاری همایش، برگزاری چندین جلسه سیاست گذاری موجب بوجود آمدن انسجامی خاص در بین دستگاه‌ های اجرایی شد و امیدواریم این هماهنگی بتواند منشاء انجام کارهای مهمتری در آینده باشد.

    دکتر علی اکبری، ضمن قدردانی از همه‌ ی سازمان‌ ها و ادارات مختلف نقش ‌آفرین در این همایش از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در این همایش جاذبه‌ های استان ایلام برای شرکت ‌کنندگان به نمایش گذاشته شد.