شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

وزیر علوم خطاب به نفرات برتر کنکور و المپیادهای علمی: شما افرادی خبره و کارآفرین برای کشور خواهید بود

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بازنگری رشته‌های تحصیلی و تأسیس رشته‌های جدید خصوصا رشته‌های میان رشته‌ای در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی ، دکتر فرهادی در مراسم تقدیر از نفرات برتر آزمون سراسری سال 1394 و المپیاد علمی – دانشجویی کشور اظهار داشت: وزارت علوم، طرح آمایش آموزش عالی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم کرده است.
وی با بیان اینکه گستردگی رشته‌های تحصیلی یک مطالعه جدی و عمیق را می‌طلبد، تصریح کرد: وزارت علوم در این راستا استان به استان و منطقه به منطقه رشته‌ها، استعدادها و نیازها را بررسی کرده و امیدوارم پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح آمایش آموزش عالی اجرایی شود.
وزیر علوم افزود: هم اکنون در زمینه‌هایی همچون منطقه‌بندی کشور، تعیین دانشگاه‌های برتر، دیپلماسی علمی و برقراری ارتباطات علمی با سایر کشورها، فعالیت‌های خود را به طور جدی آغاز کرده‌ایم.
دکتر فرهادی  با اشاره به اینکه در راستای ساماندهی آموزش عالی، بازنگری بسیاری از رشته‌های تحصیلی به اتمام رسیده است خاطرنشان کرد: هم اکنون بازنگری 80 درصد رشته‌های فنی - مهندسی، 95 درصد رشته های کشاورزی، و 50 درصد رشته‌های علوم پایه انجام شده است.
وی با بیان اینکه باید به رشته‌های علوم پایه در آموزش عالی توجه جدی داشته باشیم گفت: ما ظرفیت‌های زیادی در این رشته‌ها داریم که باید به خوبی از آنان استفاده کنیم.
وزیر علوم گفت: بحث کاربردی کردن علوم انسانی و تدوین پیوست‌های فرهنگی از جمله اقدامات این وزارتخانه است.
وی در ادامه با اشاره به بحث دانشگاه‌های کارآفرین عنوان کرد: همه مبحث کارآفرینی به آموزش عالی بازنمی‌گردد و حداکثر 30 درصد سهم کارآفرینی مربوط به آموزش عالی است و اگر رشد اقتصادی کشور به هشت درصد برسد به طور حتم میزان اشتغال مناسبی را شاهد خواهیم بود.
وزیر علوم افزود: البته هم اکنون نیز به سبب سرمایه‌گذاری‌های مناسبی که در نیروی انسانی داشته‌ایم جهت‌گیری و رشد مطلوبی داریم، به گونه‌ای که 37 پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیانی که توسط اساتید و فارغ التحصیلان تاسیس شده و تولید محصول میکنند اشتغال زایی محسوب می‌شود.
وی در خاتمه ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای جوانان کشور گفت: شما در کوچه پس کوچه‌های علم می‌گردید و افرادی خبره و کارآفرین برای کشور خواهید بود.
گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، دکتر سهراب پور رئیس بنیاد ملی نخبگان و روسای برخی از دانشگاه‌های تهران در محل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، از نفرات برتر آزمون سراسری سال 1394 و المپیاد علمی – دانشجویی کشور تقدیر شد.

وزير علوم خطاب به نفرات برتر کنکور و المپيادهاي علمي: شما افرادي خبره و کارآفرين براي کشور خواهيد بود