وزیر علوم خطاب به نفرات برتر کنکور و المپیادهای علمی: شما افرادی خبره و کارآفرین برای کشور خواهید بود

خانه خبرها
وزير علوم خطاب به نفرات برتر کنکور و المپيادهاي علمي: شما افرادي خبره و کارآفرين براي کشور خواهيد بود

دكتر محمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: بازنگري رشته‌هاي تحصيلي و تأسيس رشته‌هاي جديد خصوصا رشته‌هاي ميان رشته‌اي در دستور كار وزارت علوم قرار دارد.
به گزارش روابط عمومي ، دكتر فرهادي در مراسم تقدير از نفرات برتر آزمون سراسري سال 1394 و المپياد علمي – دانشجويي كشور اظهار داشت: وزارت علوم، طرح آمايش آموزش عالي را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي تقديم کرده است.
وي با بيان اينكه گستردگي رشته‌هاي تحصيلي يک مطالعه جدي و عميق را مي‌طلبد، تصريح كرد: وزارت علوم در اين راستا استان به استان و منطقه به منطقه رشته‌ها، استعدادها و نيازها را بررسي كرده و اميدوارم پس از تصويب در شوراي عالي انقلاب فرهنگي طرح آمايش آموزش عالي اجرايي شود.
وزير علوم افزود: هم اکنون در زمينه‌هايي همچون منطقه‌بندي کشور، تعيين دانشگاه‌هاي برتر، ديپلماسي علمي و برقراري ارتباطات علمي با ساير کشورها، فعاليت‌هاي خود را به طور جدي آغاز کرده‌ايم.
دكتر فرهادي  با اشاره به اينكه در راستاي ساماندهي آموزش عالي، بازنگري بسياري از رشته‌هاي تحصيلي به اتمام رسيده است خاطرنشان كرد: هم اكنون بازنگري 80 درصد رشته‌هاي فني - مهندسي، 95 درصد رشته هاي کشاورزي، و 50 درصد رشته‌هاي علوم پايه انجام شده است.
وي با بيان اينكه بايد به رشته‌هاي علوم پايه در آموزش عالي توجه جدي داشته باشيم گفت: ما ظرفيت‌هاي زيادي در اين رشته‌ها داريم که بايد به خوبي از آنان استفاده كنيم.
وزير علوم گفت: بحث کاربردي کردن علوم انساني و تدوين پيوست‌هاي فرهنگي از جمله اقدامات اين وزارتخانه است.
وي در ادامه با اشاره به بحث دانشگاه‌هاي کارآفرين عنوان كرد: همه مبحث کارآفريني به آموزش عالي بازنمي‌گردد و حداکثر 30 درصد سهم کارآفريني مربوط به آموزش عالي است و اگر رشد اقتصادي کشور به هشت درصد برسد به طور حتم ميزان اشتغال مناسبي را شاهد خواهيم بود.
وزير علوم افزود: البته هم اکنون نيز به سبب سرمايه‌گذاري‌هاي مناسبي که در نيروي انساني داشته‌ايم جهت‌گيري و رشد مطلوبي داريم، به گونه‌اي که 37 پارک علم و فناوري و شرکت‌هاي دانش بنياني كه توسط اساتيد و فارغ التحصيلان تاسيس شده و توليد محصول ميكنند اشتغال زايي محسوب مي‌شود.
وي در خاتمه ضمن آرزوي توفيق و سربلندي براي جوانان كشور گفت: شما در كوچه پس كوچه‌هاي علم مي‌گرديد و افرادي خبره و كارآفرين براي كشور خواهيد بود.
گفتني است در پايان اين مراسم كه با حضور دكتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري، دكتر سهراب پور رئيس بنياد ملي نخبگان و روساي برخي از دانشگاه‌هاي تهران در محل دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران برگزار شد، از نفرات برتر آزمون سراسري سال 1394 و المپياد علمي – دانشجويي كشور تقدير شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها