شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

فرصتی برای ارائه و تحلیل برنامه ها/ دانشگاه ایلام میزبان نامزدهای انتخاباتی می شود

ایلام - ایرنا -رئیس دانشگاه ایلام گفت: نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایلام با پاسخ به سوال های دانشجویان برنامه ها و راهکارهای خود را تشریح می کنند.

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، دکترمحمد علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ذکر اینکه پس از اعلام نهایی نامزدهای انتخابات مجلس در این استان، تشکل های دانشجویی دانشگاه ایلام با ستادهای نامزدها برای حضور در دانشگاه تماس گرفتند اظهار کرد: 11 نفر از نامزدها برای حضور در دانشگاه و تشریح برنامه های خود اعلام آمادگی کرده اند.
وی گفت: برابر قرعه کشی انجام شده نامزدها در دو گروه روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری از ساعت 19 در سالن آیت اله حیدری دانشگاه ایلام به پرسش های دانشجویان پاسخ می دهند.
دکترعلی اکبری افزود: این برنامه توسط دو تشکل مجمع پیروان خط امام و رهبری و جامعه اسلامی دانشجویان که به ترتیب گرایش نزدیک به اصلاح طلبی و اصولگرایی دارند، برگزار می شود.
وی اظهار کرد: تلاش شده است در هر دو گروه نامزدهای مستقل، متمایل به راست یا اصولگرایی و متمایل به چپ یا اصلاح طلبی وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه نامزدها مهمان دانشجویان و تشکل های دانشجویی هستند، اضافه کرد: این تشکل ها به نمایندگی از جامعه دانشگاهی برنامه پرسش و پاسخ نامزدها را برگزار می کنند.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: تلاش می شود در این برنامه ها بدون جانبداری از نامزد مشخصی راهکارها و برنامه های نامزدها به چالش کشیده شود.
دکترعلی اکبری تاکید کرد: این بهترین راه برای کمک به انتخاب درست و آگاهانه مردم است.
وی اظهار کرد: فرهنگ تبلیغ خانه به خانه و قومی و قبیله ای را مناسب نمی دانیم و با اجرای این برنامه تلاش می کنیم نامزدها به ذکر برنامه ها و توانمندی های خود بپردازند
رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: برای جامعه دانشگاهی بسیار مهم است که بداند نامزدها برای حل کدامیک از مسائل جامعه طرح و برنامه دارد و تا چه اندازه با جغرافیای علمی، اقتصادی و سیاسی و مشکلات استان آشنا هستند.
دکترعلی اکبری گفت: دانشگاه جایگاهی است که می تواند بدرستی این پرسش ها را مطرح کند و اگر نامزدها پاسخ مناسب داشته باشند می توانند نظر جامعه دانشگاهی را جلب کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: حضور نامزدها در دانشگاه و اعلام برنامه های آنها باعث شود جامعه دانشگاهی با ملاحظه توانمندی های نامزدها انتخاب درستی داشته باشند.
رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: آمادگی لازم برای حضور نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز در این دانشگاه وجود دارد.
دکترعلی اکبری افزود: نامزدهای انتخابات خبرگان نیز در صورت تمایل می توانند برنامه های خود را در دانشگاه تشریح کنند.
شش هزار دانشجو در 82 رشته تحصیلی از کاردانی تا دکترا در دانشگاه ایلام تحصیل می کنند.
33
نفر نامزد برای کسب 2 کرسی حوزه انتخابیه ایلام و هفت نامزد نیز برای احراز یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران رقابت می کنند.
حوزه انتخابیه ایلام با دو نماینده شامل شهرستان های ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه اصلی دهلران با یک نماینده متشکل از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است
استان ایلام همچنین یک سهمیه نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

فرصتي براي ارائه و تحليل برنامه ها/ دانشگاه ايلام ميزبان نامزدهاي انتخاباتي مي شود