شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

افتتاح دستگاه سیمولاتور، شبیه ساز سیستم های قدرت

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، مراسم افتتاح سیمولاتور، دستگاه شبیه سازی سیستم های قدرت و آزمایشگاه شبکه های هوشمند توزیع برق با حضور مهندس رضایی، معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر، دکتر علی‌اکبری، رییس دانشگاه ایلام، مهندس شیرخانی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان، اعضاء هیأت علمی، دانشجویان و مدیران در سالن جلسات مهندس ثابتی دانشکده فنی و مهدسی دانشگاه ایلام برگزار شد.

رییس دانشگاه ایلام: دانشگاه ایلام به عنوان دانشگاه نسل سوم در صدد افزایش تعاملات خود با جامعه است

دکترعلی‌اکبری گفت: دانشگاه ایلام بنا به ماموریت و هدف خود از یک دانشگاه نسل اول که تنها توزیع کننده علم باشد خارج شده و در مسیر حرکت به سوی دانشگاه نسل سومی است.

دکتر محمد علی اکبری، رییس دانشگاه ایلام در آئین افتتاح شبیه ساز سیستم های قدرت و آزمایشگاه شبکه های هوشمند توزیع برق،  ضمن خیر مقدم به مدعوین و حضار گفت: دانشگاه ایلام بنا به ماموریت و هدف خود از یک دانشگاه نسل اول که تنها توزیع کننده علم باشد خارج شده و در مسیر حرکت به سوی دانشگاه نسل سومی است.

رییس دانشگاه ایلام بیان داشت: امروزه که ملاک علمی بودن دانشگاه ها و برتری اساتید آنان تعداد مقالات isi و تولید مقاله در کشور است، دانشگاه ایلام این امر را مأموریت ندانسته و درصدد است به عنوان یک دانشگاه نسل سوم تعامل خود با جامعه را افزایش دهد.

دکتر علی‌اکبری دانشگاه ایلام را به عنوان یک ثروت ملی در خدمت مدیریت استان قلمداد کرد و گفت: امروز در زمینه ارتباط با صنعت از امضاء گذشتیم و به مرحله اجرا رسیده ایم.

وی با توجه به استعداد و توانایی دانشجویان این دانشگاه در زمینه فنی و صنعتی بیان داشت: گروه برق دانشگاه ایلام آمادگی اجرای کارهای مشترک با شرکت توزیع نیروی برق را داراست و دانشگاه در این حوزه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام نیروی کیفی و تحصیل کرده رافع مشکلات صنعت خواهد بود

مهندس هادی شیرخانی گفت: در باب ارتباط دانشگاه با صنعت، ارتباط فرهنگی بیشتر از فنی احساس می شود زیرا یکی از چالش های صنعت برق مقوله تلفات انرژی است که با کار فرهنگی قابل رفع است

مهندس شیرخانی،  مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام در این آئین  با اشاره به اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از تأ کیدات مهم رهبری و از مقوله های مهم روز کشور اظهار داشت: وضعیت خاص کشور در این برهه زمانی است لذا با داشتن دشمنان قسم خورده  ضرورت وجود هم افزایی و تعامل میان صنعت و دانشگاه و بهره گیری از علم دانشمندان و تلاش صنعتگران برای داشتن ایرانی آباد ضروری است.

مهندس شیرخانی اضافه کرد: در باب ارتباط دانشگاه با صنعت، ارتباط فرهنگی بیشتر از فنی احساس می شود زیرا یکی از چالش های صنعت برق مقوله تلفات انرژی است که با کار فرهنگی قابل رفع است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اظهار داشت: مدیریت مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی مواردی است که همکاری و تعاملات جدی تر و هدفمند تری را مخصوصا در حیطه رسانه  نیازمند است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه صنعت نیازمند پاسخ گیری مناسب سؤالات و مجهولات خود از طریق علم و تخصص است لذا جذب نیروی انسانی متخصص و کار دان در این زمینه راهگشا خواهد بود.

مهندس شیرخانی با توجه به نیاز استان در جذب نیروی انسانی متخصص به استخدام بیش از 20 نفر از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه ایلام اشاره و گفت: نیروی کیفی و دانش آموخته و با سواد و همچنین  تجربه عملی گره از کار و مشکلات رفع می کند.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر: استراتژی اصلی صنعت برق در حمایت از پژوهش و پژوهشگران است

حمایت از پژوهش و پژوهشگران قرار داده و این موضوع محور اصلی و استراتژی اصلی فعالیت ها و اقدامات این شرکت است.

مهندس رضایی، معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیردر این مراسم گفت: صنعت برق استراتژی خود را در حمایت از پژوهش و پژوهشگران قرار داده و این موضوع محور اصلی و استراتژی اصلی فعالیت ها و اقدامات ایت شرکت است.

مهندس رضائی با اشاره به اهمیت دانشگاه در راستای پویایی صنعت، اظهار داشت: لازمه توسعه هر کشوری علم و معرفت و دانش و تجربه است که متاسفانه این دو مقوله در کشور ما از هم فاصله گرفته و ارتباط قابل قبولی ندارند که باید تلاش کنیم با یک ارتباط منطقی میان صنعت و دانشگاه این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش های صنعت و برق و شزایط خاص و متفاوت این همایش و کنفرانس ها گفت: در کنفرانسسی که بر محور صنعت و برق برگزار می شود تحقیقات و مقالاتی حق شرکت و ورود خواهند داشت که بعد تحقیقاتی داشته، و منتج به محصول تحقیقاتی شده و از همه مهمتر کار مشترک صنعت و دانشگاه باشد.

معاون  منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر اضافه کرد: در نمایشگاه های صنعت و برق هم که در حال برگزاری است طرح هایی مورد توجه قرار گرفته و ارائه خواهند شد که بتوانند مشکلی از این حوزه رفع کنند.

وی با توجه به انتظارات متقابل صنعت و دانشگاه خاطر نشان کرد: شرکت توزیع نیرو همواره در ارتباط با دانشگاه و همکاری علمی و تحقیقاتی از هیچ کمکی دریغ ننموده است.

مهندس رضائی با اشاره به اعطاء سیستم های شبیه ساز به دانشگاه ها و جلوگیری از عدم تجمع آنها در مرکز تصریح کرد: دانشجویان و افراد متخصص باید با راه اندازی این سیستم ها در مراکز دانشگاهی از نحوه عملکرد و نقاط ضعف  اگاهی یافته و گزارش اقدامات را به شرکت توزیع اعلام کنند تا سرویس دهی مناسب صورت گیرد.

معاون منابع انسانی شرکت توانیر، با اشاره به راه اندازی دفاتر صنعت در دانشگاه یادآور شد: در این دفاتر بر تعامل بیشتر این دو حوزه و تبادل اطلاعات مورد نیاز تآکید فراوان شده است.

رضایی با اشاره به اعطاء کرسی استادی به اساتید دانشگاه ها که در راستای ارتباط صنعت ودانشگاه منشأ اثر هستند، عنوان کرد: عقد تفاهم نامه ها و پروژه های تحقیقاتی با اولویت دادن به طرح های تحقیقاتی صنعت برق و حمایت از پایان نامه های این حوزه از اقدامات انجام گرفته در معاونت منابع انسانی شرکت توانیر است.

وی به بهره برداری از سامانه تحقیقات برق (ساتاپ) اشاره و تأکید کرد: اقدامات انجام گرفته و جمع آوری بانک اطلاعات کامل محققین، پروژه های تحقیقاتی، اولویت های پژوهشی و کوتاه کردن فرآیند ثبت و درخواست همه در جهت رفع مشکلات این حوزه است.