افتتاح دستگاه سیمولاتور، شبیه ساز سیستم های قدرت

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، مراسم افتتاح سيمولاتور، دستگاه شبيه سازي سيستم هاي قدرت و آزمايشگاه شبکه هاي هوشمند توزيع برق با حضور مهندس رضايي، معاون منابع انساني و تحقيقات شرکت توانير، دکتر علي‌اکبري، رييس دانشگاه ايلام، مهندس شيرخاني، مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان، اعضاء هيأت علمي، دانشجويان و مديران در سالن جلسات مهندس ثابتي دانشکده فني و مهدسي دانشگاه ايلام برگزار شد.

رييس دانشگاه ايلام: دانشگاه ايلام به عنوان دانشگاه نسل سوم در صدد افزايش تعاملات خود با جامعه است

دکترعلي‌اکبري گفت: دانشگاه ايلام بنا به ماموريت و هدف خود از يک دانشگاه نسل اول که تنها توزيع کننده علم باشد خارج شده و در مسير حرکت به سوي دانشگاه نسل سومي است.

دکتر محمد علي اکبري، رييس دانشگاه ايلام در آئين افتتاح شبيه ساز سيستم هاي قدرت و آزمايشگاه شبکه هاي هوشمند توزيع برق،  ضمن خير مقدم به مدعوين و حضار گفت: دانشگاه ايلام بنا به ماموريت و هدف خود از يک دانشگاه نسل اول که تنها توزيع کننده علم باشد خارج شده و در مسير حرکت به سوي دانشگاه نسل سومي است.

رييس دانشگاه ايلام بيان داشت: امروزه که ملاک علمي بودن دانشگاه ها و برتري اساتيد آنان تعداد مقالات isi و توليد مقاله در کشور است، دانشگاه ايلام اين امر را مأموريت ندانسته و درصدد است به عنوان يک دانشگاه نسل سوم تعامل خود با جامعه را افزايش دهد.

دکتر علي‌اکبري دانشگاه ايلام را به عنوان يک ثروت ملي در خدمت مديريت استان قلمداد کرد و گفت: امروز در زمينه ارتباط با صنعت از امضاء گذشتيم و به مرحله اجرا رسيده ايم.

وي با توجه به استعداد و توانايي دانشجويان اين دانشگاه در زمينه فني و صنعتي بيان داشت: گروه برق دانشگاه ايلام آمادگي اجراي کارهاي مشترک با شرکت توزيع نيروي برق را داراست و دانشگاه در اين حوزه از هيچ کمکي دريغ نخواهد کرد.

مديرعامل شرکت توزيع برق استان ايلام نيروي کيفي و تحصيل کرده رافع مشکلات صنعت خواهد بود

مهندس هادي شيرخاني گفت: در باب ارتباط دانشگاه با صنعت، ارتباط فرهنگي بيشتر از فني احساس مي شود زيرا يکي از چالش هاي صنعت برق مقوله تلفات انرژي است که با کار فرهنگي قابل رفع است

مهندس شيرخاني،  مدير عامل شرکت توزيع برق استان ايلام در اين آئين  با اشاره به اقتصاد مقاومتي به عنوان يکي از تأ کيدات مهم رهبري و از مقوله هاي مهم روز کشور اظهار داشت: وضعيت خاص کشور در اين برهه زماني است لذا با داشتن دشمنان قسم خورده  ضرورت وجود هم افزايي و تعامل ميان صنعت و دانشگاه و بهره گيري از علم دانشمندان و تلاش صنعتگران براي داشتن ايراني آباد ضروري است.

مهندس شيرخاني اضافه کرد: در باب ارتباط دانشگاه با صنعت، ارتباط فرهنگي بيشتر از فني احساس مي شود زيرا يکي از چالش هاي صنعت برق مقوله تلفات انرژي است که با کار فرهنگي قابل رفع است.

مديرعامل شرکت توزيع برق استان اظهار داشت: مديريت مصرف و بهينه سازي مصرف انرژي مواردي است که همکاري و تعاملات جدي تر و هدفمند تري را مخصوصا در حيطه رسانه  نيازمند است.

وي خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه صنعت نيازمند پاسخ گيري مناسب سؤالات و مجهولات خود از طريق علم و تخصص است لذا جذب نيروي انساني متخصص و کار دان در اين زمينه راهگشا خواهد بود.

مهندس شيرخاني با توجه به نياز استان در جذب نيروي انساني متخصص به استخدام بيش از 20 نفر از دانشجويان فارغ التحصيل دانشگاه ايلام اشاره و گفت: نيروي کيفي و دانش آموخته و با سواد و همچنين  تجربه عملي گره از کار و مشکلات رفع مي کند.

معاون منابع انساني و تحقيقات شركت توانير: استراتژي اصلي صنعت برق در حمايت از پژوهش و پژوهشگران است

حمايت از پژوهش و پژوهشگران قرار داده و اين موضوع محور اصلي و استراتژي اصلي فعاليت ها و اقدامات اين شرکت است.

مهندس رضايي، معاون منابع انساني و تحقيقات شركت توانيردر اين مراسم گفت: صنعت برق استراتژي خود را در حمايت از پژوهش و پژوهشگران قرار داده و اين موضوع محور اصلي و استراتژي اصلي فعاليت ها و اقدامات ايت شرکت است.

مهندس رضائي با اشاره به اهميت دانشگاه در راستاي پويايي صنعت، اظهار داشت: لازمه توسعه هر کشوري علم و معرفت و دانش و تجربه است که متاسفانه اين دو مقوله در کشور ما از هم فاصله گرفته و ارتباط قابل قبولي ندارند که بايد تلاش کنيم با يک ارتباط منطقي ميان صنعت و دانشگاه اين مشکل برطرف شود.

وي با اشاره به برگزاري همايش هاي صنعت و برق و شزايط خاص و متفاوت اين همايش و کنفرانس ها گفت: در کنفرانسسي که بر محور صنعت و برق برگزار مي شود تحقيقات و مقالاتي حق شرکت و ورود خواهند داشت که بعد تحقيقاتي داشته، و منتج به محصول تحقيقاتي شده و از همه مهمتر کار مشترک صنعت و دانشگاه باشد.

معاون  منابع انساني و تحقيقات شركت توانير اضافه کرد: در نمايشگاه هاي صنعت و برق هم که در حال برگزاري است طرح هايي مورد توجه قرار گرفته و ارائه خواهند شد که بتوانند مشکلي از اين حوزه رفع کنند.

وي با توجه به انتظارات متقابل صنعت و دانشگاه خاطر نشان کرد: شرکت توزيع نيرو همواره در ارتباط با دانشگاه و همکاري علمي و تحقيقاتي از هيچ کمکي دريغ ننموده است.

مهندس رضائي با اشاره به اعطاء سيستم هاي شبيه ساز به دانشگاه ها و جلوگيري از عدم تجمع آنها در مرکز تصريح کرد: دانشجويان و افراد متخصص بايد با راه اندازي اين سيستم ها در مراکز دانشگاهي از نحوه عملکرد و نقاط ضعف  اگاهي يافته و گزارش اقدامات را به شرکت توزيع اعلام کنند تا سرويس دهي مناسب صورت گيرد.

معاون منابع انساني شرکت توانير، با اشاره به راه اندازي دفاتر صنعت در دانشگاه يادآور شد: در اين دفاتر بر تعامل بيشتر اين دو حوزه و تبادل اطلاعات مورد نياز تآکيد فراوان شده است.

رضايي با اشاره به اعطاء کرسي استادي به اساتيد دانشگاه ها که در راستاي ارتباط صنعت ودانشگاه منشأ اثر هستند، عنوان کرد: عقد تفاهم نامه ها و پروژه هاي تحقيقاتي با اولويت دادن به طرح هاي تحقيقاتي صنعت برق و حمايت از پايان نامه هاي اين حوزه از اقدامات انجام گرفته در معاونت منابع انساني شرکت توانير است.

وي به بهره برداري از سامانه تحقيقات برق (ساتاپ) اشاره و تأکيد کرد: اقدامات انجام گرفته و جمع آوري بانک اطلاعات کامل محققين، پروژه هاي تحقيقاتي، اولويت هاي پژوهشي و کوتاه کردن فرآيند ثبت و درخواست همه در جهت رفع مشکلات اين حوزه است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها