شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مصاحبه حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی در روز وحدت حوزه و دانشگاه

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی » حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد باقر هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در آستانه شهادت شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در گفتگویی با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: حضرت امام استقلال اقتصادی، سیاسی،فرهنگی و عزت و اقتدار بین المللی همه جانبه را منوط به وحدت، همفکری، همراهی حوزه و دانشگاه دانستند.

وی افزود: این همراهی بدین معنا بوده که باید دو قشر مهم علمی، فرهنگی و تاثیر گذار جامعه و کسانی که از نظر مدیریتی آینده‌ی کشور در اختیار آنهاست، باهم، هم‌اندیشی و هم‌فکری داشته و نسخه‌ی واحدی برای اقتدار کشور و مردم داشته ونقشه ی راه را به جامعه ارائه دهند.

حجت السلام هاشمی بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام راحل می‌باشد واز دغدغه‌های ایشان بوده با توجه به سخنرانی‌‌های و خطابی که به دانشگاهیان و حوزویان در آن روزها داشتند کاملا احساس می شد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام افزود: امام حتی قبل از انقلاب به عنوان یک امر مهم و قابل توجه به بحث وحدت حوزه و دانشگاه می‌اندیشیده اند واین در کتاب صحیفه‌ی نور به راحتی قابل استنباط است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب امام(ره) موضوع وحدت را رسماً اعلام کردند و به فراهم نمودن زمینه‌ها و بستر‌های لازم جهت وحدت حوزه و دانشگاه تاکید می‌کردند و تا پایان عمر شریفشان این دغدغه را داشتند تا جایی که در وصیت نامه‌ی سیاسی عبادی خود این موضوع را مطرح کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دغدغه وحدت حوزه و دانشگاه در بیانات معظم رهبری نیز به خوبی مشهود بوده و ایشان در یکی از بیانتشان در مورد وحدت حوزه ودانشگاه می‌فرمایند: “وحدت حوزه و دانشگاه یکی از اساسی‌ترین و پیچیده‌ترین و عمیق ترین مسائل انقلاب است.”

و ادامه داد: با توجه به اشرافی و تأکیدی که مقام معظم رهبری بر این موضوع دارند، ما نیز چه از طرف حوزویان و چه از جانب دانشگاه وظیفه داریم تا رسیدن این مهم در حد اعلای خود  تلاش کنیم.

حجت السلام هاشمی به این بیان مقام معظم رهبری که وحدت حوزه و دانشگاه را  وحدت در هدف دانستند اشاره و گفت : ایشان در این بیان مشخص نمودند که ما به سمت ایجاد یک جامعه‌ی اسلامی پیشرفته مستقلحرکت کنیم و با ایجاد الگویی جهانی شاهد باشیم که مردم دنیا با نگاه به ما جرات پیدا کنند و فکر تحول را در ذهن خود بگذرانند و در عملشان پیاده کنند و به حرکت بیفتند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام ادامه داد: با توجه به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری می بینیم که وحدت حوزه و دانشگاه که وحدت هدف است بایستی جامعه‌ی ما را به قله‌های علم و دانش برساند وبتواند به عنوان یک جامعه‌ی نمونه از نظر علمی و فرهنگی در سایه‌ی تلاش‌های انجام گرفته به باور جهانیان تبدیل کند.

وی در خصوص فعالیت های صورت گرفته نظام در ایجاد این مهم گفت: در اوایل انقلاب و بعد از آن تلاش‌هایی از جمله تدوین منشور حوزه ودانشگاه انجام شده و کارهای صورت گرفته است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  بیان داشت: هنوز به آن هدف مورد نظر امام و خواست مقام معظم رهبری در این مورد نرسیده‌ایم و تا ایجاد آن هدف نهایی و جایگاه مطلوب خیلی فاصله داریم اما امیدواریم در سایه‌ی تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد بدین مطلوب نزدیک شویم.

حجت السلام هاشمی در پایان گفت: اگر ما بخواهیم عزت و اقتدار و صلابت خود را حفظ کنیم لازمه‌ی آن حرکت علمی و وحدت و همگامی حوزه و دانشگاهیان واز آن مهمتر نیز دشمن شناسی و بصیرت و آگاهی و توجه به عوامل وحدت است.

وی به ایجاد وحدت اشاره و تأکید کرد: آنچه که توسط هر دو قشر زمینه‌های وحدت را فراهم می‌آورد از میان برداشتن موانع پیش روی این مهم تا در نهایت به یک جامعه ی پیشرفته، منسجم و نمونه در آینده مبدل شویم.

مصاحبه حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي در  روز وحدت حوزه و دانشگاه