شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

در نشست ارتباط دانشگاه و صنعت، مرغداران استان ایلام آمادگی خودرابرای جذب فارغ التحصیلان علوم دامی و دامپزشکی جهت فعالیت در این صنعت اعلام نمودند

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی » در راستای ارتباط دانشگاه با صنعت نشستی با حضور صاحبان واحدهای مرغداری گوشتی استان ایلام و آقای دکتر خلیل سالکی مدیر مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه ایلام روزسه شنبه 30دی ماه در محل سالن فرزانگان دانشگاه برگزار گردید.

 در ابتدای این جلسه دکتر سالکی در خصوص استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های علمی دانشگاه ایلام در جهت کمک به صنعت پرورش طیور صحبت نمود. وی به مرغداران توصیه کرد که از فارغ التحصیلان رشته های علوم دامی و دامپزشکی در دوره پرورش به عنوان نیروی های علمی کار جهت تحقق این موضوع استفاده نمایند، که مورد استقبال مرغداران حاضر در نشست قرار گرفت. مدیر مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه ایلام همچنین با برحذر داشتن مرغداران از پرورش سنتی اشاره نمود وبیان نمودکه یکی از راه های افزایش هزینه ،عدم بهره مندی روش علمی است و خود این موضوع باعث گردیده مرغداران با مشکلاتی از جمله بیماریهای مختلف و کاهش بهره وری روبرو شوند ایشان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت مازاد واحدهای تولیدی طیور گوشتی استان توصیه نمود که مرغداران به انجام صادرات مرغ به کشور عراق جهت تعادل عرضه و تقاضا اقدام نمایند.

در ادامه این نشست تعدادی از صاحبان واحدهای گوشتی شهرستانهای مختلف استان به بیان مسائل و مشکلات و ارائه راهکار فراروی این صنعت پرداختند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر 380 واحد مرغداری در استان ایلام فعال و سالانه حدود 50 هزار تن گوشت سفید تولید می نمایند که سه برابر ظرفیت مورد نیاز استان می باشند. این واحدها حداقل آمادگی جذب حدود 800 نفر از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با این صنعت را در استان ایلام دارا هستند.

در نشست ارتباط دانشگاه و صنعت، مرغداران استان ايلام آمادگي خودرابراي جذب فارغ التحصيلان علوم دامي و دامپزشکي جهت فعاليت در اين صنعت اعلام نمودند در نشست ارتباط دانشگاه و صنعت، مرغداران استان ايلام آمادگي خودرابراي جذب فارغ التحصيلان علوم دامي و دامپزشکي جهت فعاليت در اين صنعت اعلام نمودند در نشست ارتباط دانشگاه و صنعت، مرغداران استان ايلام آمادگي خودرابراي جذب فارغ التحصيلان علوم دامي و دامپزشکي جهت فعاليت در اين صنعت اعلام نمودند در نشست ارتباط دانشگاه و صنعت، مرغداران استان ايلام آمادگي خودرابراي جذب فارغ التحصيلان علوم دامي و دامپزشکي جهت فعاليت در اين صنعت اعلام نمودند در نشست ارتباط دانشگاه و صنعت، مرغداران استان ايلام آمادگي خودرابراي جذب فارغ التحصيلان علوم دامي و دامپزشکي جهت فعاليت در اين صنعت اعلام نمودند