در نشست ارتباط دانشگاه و صنعت، مرغداران استان ایلام آمادگی خودرابرای جذب فارغ التحصیلان علوم دامی و دامپزشکی جهت فعالیت در این صنعت اعلام نمودند

خانه خبرها
در نشست ارتباط دانشگاه و صنعت، مرغداران استان ايلام آمادگي خودرابراي جذب فارغ التحصيلان علوم دامي و دامپزشکي جهت فعاليت در اين صنعت اعلام نمودند

« به گزارش خبرنگار روابط عمومي » در راستاي ارتباط دانشگاه با صنعت نشستي با حضور صاحبان واحدهاي مرغداري گوشتي استان ايلام و آقاي دکتر خليل سالکي مدير مرکز رشد و کارآفريني دانشگاه ايلام روزسه شنبه 30دي ماه در محل سالن فرزانگان دانشگاه برگزار گرديد.

 در ابتداي اين جلسه دکتر سالکي در خصوص استفاده از پتانسيل ها و ظرفيت هاي علمي دانشگاه ايلام در جهت کمک به صنعت پرورش طيور صحبت نمود. وي به مرغداران توصيه کرد که از فارغ التحصيلان رشته هاي علوم دامي و دامپزشکي در دوره پرورش به عنوان نيروي هاي علمي کار جهت تحقق اين موضوع استفاده نمايند، که مورد استقبال مرغداران حاضر در نشست قرار گرفت. مدير مرکز رشد و کارآفريني دانشگاه ايلام همچنين با برحذر داشتن مرغداران از پرورش سنتي اشاره نمود وبيان نمودکه يکي از راه هاي افزايش هزينه ،عدم بهره مندي روش علمي است و خود اين موضوع باعث گرديده مرغداران با مشکلاتي از جمله بيماريهاي مختلف و کاهش بهره وري روبرو شوند ايشان با توجه به پتانسيل ها و ظرفيت مازاد واحدهاي توليدي طيور گوشتي استان توصيه نمود که مرغداران به انجام صادرات مرغ به کشور عراق جهت تعادل عرضه و تقاضا اقدام نمايند.

در ادامه اين نشست تعدادي از صاحبان واحدهاي گوشتي شهرستانهاي مختلف استان به بيان مسائل و مشکلات و ارائه راهکار فراروي اين صنعت پرداختند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر 380 واحد مرغداري در استان ايلام فعال و سالانه حدود 50 هزار تن گوشت سفيد توليد مي نمايند که سه برابر ظرفيت مورد نياز استان مي باشند. اين واحدها حداقل آمادگي جذب حدود 800 نفر از فارغ التحصيلان رشته هاي مرتبط با اين صنعت را در استان ايلام دارا هستند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها