شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکترفرهادی: سیاست های ابلاغی رهبری در زمینه علم و فناوری، جامع و مترقی است

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی » دکتر فرهادی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دغدغه های متفاوتی برای علم و فناوری دارند، اظهار داشت: در سال 1385 رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاهی که توسط صندوق حمایت از پژوهشگران برگزار شده بود بازدید کردند وپس از اطلاع از مشکلات مالی و پرداخت اعتبارات صندوق به مسئول مربوطه فرمودند : من خودم خواستم از کار تحقیقاتی حمایت شود و ببینید که مشکل آنها چیست که  بعد از این مسئه به سرعت بودجه ای در اختیار ما قرار گرفت.
وزیر علوم با یادآوری سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه علم و فناوری گفت: براساس این سیاست ها سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی باید به چهاردرصد افزایش پیدا کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از ارتقا ی صندوق حمایت از پژوهشگران به بنیاد ملی علم ایران خبر داد و گفت: قرار است پس از تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتقا این صندوق ابلاغ شود.
دکترفرهادی بر کارآفرینی دانش بنیان و ایجاد دانشگاه های نسل سوم برای تبدیل محصول پژوهش به تولید صنعتی و دانایی به دارایی تاکید کرد و لازمه آن را تجدید نظر در محتوا و برنامه های آموزشی دانست.
وی با مقایسه توانمندی دانشمندان ایرانی و خارجی گفت: یکی از محصولات پژوهشگران ایرانی دستگاه راهبری جراحی است که قابلیت و دقت بیشتری نسبت به دستگاه مشابه خارجی خود دارد و انشا الله به زودی جشن هزارمین عمل جراحی با این دستگاه را در ایران خواهیم گرفت.
گفتنی است در مراسم شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی از 50 طرح برگزیده از میان طرح های پژوهشی دانش آموزان و دانشجویان کشور با حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش با اهدا لوح، تقدیر شد.

دکترفرهادي: سياست هاي ابلاغي رهبري در زمينه علم و فناوري، جامع و مترقي است