دکترفرهادی: سیاست های ابلاغی رهبری در زمینه علم و فناوری، جامع و مترقی است

خانه خبرها
دکترفرهادي: سياست هاي ابلاغي رهبري در زمينه علم و فناوري، جامع و مترقي است

« به گزارش خبرنگار روابط عمومي » دکتر فرهادي وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري در مراسم اختتاميه شانزدهمين جشنواره جوان خوارزمي با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب اسلامي دغدغه هاي متفاوتي براي علم و فناوري دارند، اظهار داشت: در سال 1385 رهبر معظم انقلاب اسلامي از نمايشگاهي که توسط صندوق حمايت از پژوهشگران برگزار شده بود بازديد کردند وپس از اطلاع از مشکلات مالي و پرداخت اعتبارات صندوق به مسئول مربوطه فرمودند : من خودم خواستم از کار تحقيقاتي حمايت شود و ببينيد که مشکل آنها چيست که  بعد از اين مسئه به سرعت بودجه اي در اختيار ما قرار گرفت.
وزير علوم با يادآوري سياست هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب در زمينه علم و فناوري گفت: براساس اين سياست ها سهم پژوهش از توليد ناخالص داخلي بايد به چهاردرصد افزايش پيدا کند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي از ارتقا ي صندوق حمايت از پژوهشگران به بنياد ملي علم ايران خبر داد و گفت: قرار است پس از تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارتقا اين صندوق ابلاغ شود.
دکترفرهادي بر کارآفريني دانش بنيان و ايجاد دانشگاه هاي نسل سوم براي تبديل محصول پژوهش به توليد صنعتي و دانايي به دارايي تاکيد کرد و لازمه آن را تجديد نظر در محتوا و برنامه هاي آموزشي دانست.
وي با مقايسه توانمندي دانشمندان ايراني و خارجي گفت: يکي از محصولات پژوهشگران ايراني دستگاه راهبري جراحي است که قابليت و دقت بيشتري نسبت به دستگاه مشابه خارجي خود دارد و انشا الله به زودي جشن هزارمين عمل جراحي با اين دستگاه را در ايران خواهيم گرفت.
گفتني است در مراسم شانزدهمين جشنواره جوان خوارزمي از 50 طرح برگزيده از ميان طرح هاي پژوهشي دانش آموزان و دانشجويان کشور با حضور وزراي علوم و آموزش و پرورش با اهدا لوح، تقدير شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها