شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر علی اکبری :سیاست بازی و ورود به مناقشات سیاسی از آفات حرکت علمی و پژوهشی است

رئیس دانشگاه ایلام گفت: سخنان رهبری حاکی از شناخت عمیق ایشان از محیط دانشگاه و چالش­ های فرا روی آن است

دکتر”محمد علی اکبری” رئیس دانشگاه ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام رصد، در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه در ماه مبارک رمضان اظهار داشت:سخنان رهبری حاکی از شناخت عمیق ایشان از محیط دانشگاه و چالش­ های فرا روی این بخش مهم از جامعه می ­باشد.

وی گفت: تاکید معظم له بر استقلال علمی  کشور و ستایش رتبه 16علمی جهان در کنار ضرورت حفظ و شتاب  پیشرفت علمی کشور نشان می­ دهد که دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور باید بیش از پیش در حوزه تولید علم در سطح ملی و جهانی مجاهدت نمایند تا به هدف تعیین شده در سند ایران 1400 دست بیابیم که همان جایگاه اول علم و فناوری منطقه است.

رئیس دانشگاه ایلام با ذکر این نکته که تعمیق فهم و آگاهی سیاسی می­تواند از مأموریت­های دانشگاه باشد، افزود: سیاست­ بازی و ورود به مناقشات سیاسی از آفات حرکت علمی و پژوهشی است و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از حاشیه سازی و سیاست بازی رااز جمله راهکارهای سرعت بخشیدن به حرکت علمی و انجام وظیفه در مأموریت اصلی دانشگاه ارزیابی نمود.

دکتر علی اکبری با تأکید بر این نکته، که توسعه علمی و فناوری در دانشگاه، در محیط بدون حاشیه اخلاقی و علمی امکان پذیر است، تصریح کرد: با عنایت به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت تأمین سهم پژوهش از بودجه عمومی کشور، بایددستگاههای اجرایی که بابودجه عمومی دولت اداره می­ شوند دیدگاه خود را نسبت به اهمیت پژوهش تغییر دهند و پژوهش را سرمایه گذاری تلقی نمایند..

وی بیان داشت: ضمن اعلام آمادگی دانشگاه جهت همکاری با شوراهای پژوهشی دستگاههای اجرایی انتظار می­رود که حداقل 3درصد بودجه عمومی دستگاههای اجرایی صرف پژوهش گردد.

رئیس دانشگاه ایلام افزایش قابل توجه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری در کشور را بعنوان یکی از مؤلفه های قدرت ملی ارزیابی نمود و اظهارامیدواری کردکه افزایش کمی، ارتقای کیفیت پژوهش ها و طرح های تحقیقاتی را نیز به همراه داشته باشد

دکتر علي اکبري :سياست بازي و ورود به مناقشات سياسي از آفات حرکت علمي و پژوهشي است