دکتر علی اکبری :سیاست بازی و ورود به مناقشات سیاسی از آفات حرکت علمی و پژوهشی است

خانه خبرها
دکتر علي اکبري :سياست بازي و ورود به مناقشات سياسي از آفات حرکت علمي و پژوهشي است

رئيس دانشگاه ايلام گفت: سخنان رهبري حاکي از شناخت عميق ايشان از محيط دانشگاه و چالش­ هاي فرا روي آن است

دکتر”محمد علي اکبري” رئيس دانشگاه ايلام در گفتگو با خبرنگار ايلام رصد، در خصوص بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با اساتيد دانشگاه در ماه مبارک رمضان اظهار داشت:سخنان رهبري حاکي از شناخت عميق ايشان از محيط دانشگاه و چالش­ هاي فرا روي اين بخش مهم از جامعه مي ­باشد.

وي گفت: تاکيد معظم له بر استقلال علمي  کشور و ستايش رتبه 16علمي جهان در کنار ضرورت حفظ و شتاب  پيشرفت علمي کشور نشان مي­ دهد که دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي کشور بايد بيش از پيش در حوزه توليد علم در سطح ملي و جهاني مجاهدت نمايند تا به هدف تعيين شده در سند ايران 1400 دست بيابيم که همان جايگاه اول علم و فناوري منطقه است.

رئيس دانشگاه ايلام با ذکر اين نکته که تعميق فهم و آگاهي سياسي مي­تواند از مأموريت­هاي دانشگاه باشد، افزود: سياست­ بازي و ورود به مناقشات سياسي از آفات حرکت علمي و پژوهشي است و تأکيد مقام معظم رهبري مبني بر پرهيز از حاشيه سازي و سياست بازي رااز جمله راهکارهاي سرعت بخشيدن به حرکت علمي و انجام وظيفه در مأموريت اصلي دانشگاه ارزيابي نمود.

دکتر علي اکبري با تأکيد بر اين نکته، که توسعه علمي و فناوري در دانشگاه، در محيط بدون حاشيه اخلاقي و علمي امکان پذير است، تصريح کرد: با عنايت به فرمايش رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت تأمين سهم پژوهش از بودجه عمومي کشور، بايددستگاههاي اجرايي که بابودجه عمومي دولت اداره مي­ شوند ديدگاه خود را نسبت به اهميت پژوهش تغيير دهند و پژوهش را سرمايه گذاري تلقي نمايند..

وي بيان داشت: ضمن اعلام آمادگي دانشگاه جهت همکاري با شوراهاي پژوهشي دستگاههاي اجرايي انتظار مي­رود که حداقل 3درصد بودجه عمومي دستگاههاي اجرايي صرف پژوهش گردد.

رئيس دانشگاه ايلام افزايش قابل توجه دانشجويان دوره کارشناسي ارشد و دکتري در کشور را بعنوان يکي از مؤلفه هاي قدرت ملي ارزيابي نمود و اظهاراميدواري کردکه افزايش کمي، ارتقاي کيفيت پژوهش ها و طرح هاي تحقيقاتي را نيز به همراه داشته باشد

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها