شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رییس دانشگاه ایلام: روز قدس مبنای همگرایی جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، آقای دکتر علی اکبری رییس دانشگاه ایلام در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : روز جهانی قدس مبنای مناسبی برای همگرایی ، همدلی و همزبانی جهان اسلام است.

 

محمد علی اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مشکلات خاص جهان اسلام و تفرقه و تشتت موجود بین دولت های اسلامی، حضور مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس پایه مناسبی برای همگرایی و وحدت جهان اسلام است.

وی ادامه داد: در حقیقت، ملت های مسلمان با حضور با شکوه خود در مراسم این روز، اتحاد جهان اسلام که دولت ها از آن ها غافل مانده اند را مورد تاکید قرار می دهند.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: مردم جهان اسلام با حضور در راهپیمایی روز قدس خواستار اتحاد دولت های اسلامی برای نجات ملت فلسطین و حل مشکلات جهان اسلام هستند.

علی اکبری یادآور شد: اشغال فلسطین در عصر حاضر نماد زورگویی و خشونت مدعیان صلح و مردم سالاری و استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه مسلمانان جهان در این روز حق تعیین سرنوشت توسط ملت فلسطین را مورد تاکید قرار می دهند، افزود: احقاق این حق در گذر زمان به فراموشی سپرده نخواهد شد.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از ابتدای پیروزی، حمایت از مظلومان و ملت های ستمدیده جهان را از اولویت های سیاست خارجی خود اعلام کرده و همواره بر این اصل مهم پایدار بوده است.

علی اکبری اضافه کرد: حمایت از آرمان های ملت فلسطین همواره مورد تاکید انقلاب اسلامی و دولت های جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه ایجاد مانع در اتحاد جهان اسلام از اهداف رژیم صهیونیستی است، گفت: این رژیم با نفوذ در جهان اسلام از هیچ جنایتی در حق ملت فلسطین کوتاهی نکرده است.

رییس دانشگاه ایلام افزود: کشتار زنان و کودکان بی دفاع، تخریب اماکن مسکونی مردم و غضب سرزمین آنان تنها بخشی از این جنایات است و روز قدس فرصتی است که جهان اسلام بتواند ابعاد مختلف این جنایات ضد بشری را برای جهانیان بازگو کنند.

علی اکبری اظهار کرد: ملت های آزاده و مسلمان جهان باید با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، توجه سایر ملت ها نسبت به حمایت جهانی از ضرورت خاتمه دادن به این ظلم دیرینه را جلب کنند.

وی تاکید کرد: جامعه علمی کشور ضمن دعوت از ملت فهیم ایران برای حضور همه جانبه در راهپیمایی روز جهانی قدس، همگام با سایر اقشار مردم انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کرده و احقاق حقوق ملت فلسطین را فریاد خواهند زد.

رييس دانشگاه ايلام: روز قدس مبناي همگرايي جهان اسلام است