شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

بیانیه دانشگاه ایلام به مناسبت راهپیمایی روز جهانی قدس

روز جهانی قدس مناسبتی انسانی، اخلاقی و اسلامی است تا مردم آزاده و به ویژه مسلمانان سراسر جهان با برگزاری مراسم شکوهمند و گسترده، حمایت خویش را از حقوق قانونی مردم فلسطین آشکارا به نمایش گذارند و مخالفت خود را با بیش از 60 سال تجاوز و اشغال نظام صهیونیستی جلوه‌گر سازند. جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شاهد مشارکت یکپارچه امت اسلام و آزادی‌خواهان است؛ حرکتی که با زمان شناسی، ژرف اندیشی و آینده نگری پیر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) پایه گذاری شد تا مسئله فلسطین، پاره تن جهان اسلام، و قدس قبله اول مسلمانان، هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نشود.

تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه، از یک سو، ضرورت اتحاد و همزیستی مسالمت‌آمیز ملت ما و کشورهای  مسلمان منطقه را آشکار ساخته است و این مناسبت، فرصتی ارزشمند را برای تقویت وحدت و نقش ما در تثبیت اهداف عالی انسانی و اسلامی ملت‌های صلح طلب مهیا ساخته است. از سوی دیگر، نمایش وحدت شکنانه و ناجوانمردانة گروه‌های سلفی و تکفیری که به ناحق آرامش و امنیت منطقه را دستمایة تداوم حق‌کشی‌ و دخالت‌ قدرتمندان و زورگویان ساخته اند و همراهی و همسویی اعمال غیر انسانی آنان با نقشه‌ها و نیّات صهیونیسم پلیدی کردارشان را بیش از پیش عیان می‌کند. در این شرایط نمایش وحدت ملی ما و ملت‌های منطقه، و ایستادگی در برابر متجاوزین به امت اسلامی ضرورتی دو چندان یافته است.

ملت عزتمند ایران این روزها با اتکال به خدای سبحان و به یاری و قوت فرزندان فهیم و شجاع خود در سنگر مذاکرات هسته‌ای راه خود را برای گشایش راه‌های شرافت و بالندگی می گشاید و همچون گذشته، دفاع از حقوق خود برای بهره‌مندی از دانش هسته ای مبتنی بر استعدادهای درونی  را با صلابت پی گیری می نماید.

هیئت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ایلام ضمن اعلام بیعت مجدد با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و خلف راستین ایشان، مقام معظم رهبری از تمامی ملت ایران به ویژه دانشگاهیان فهیم دعوت می‌نماید همراه و همگام با ملت ایران با همدلی و همزبانی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نموده و ضمن حمایت از مردم ستمدیده و مظلوم فلسطین مخالفت خویش را با حق‌کشی، قانون شکنی و ظلم و جنایت رژیم نامشروع صهیونیستی فریاد کنند.

بيانيه دانشگاه ايلام به مناسبت راهپيمايي روز جهاني قدس