بیانیه دانشگاه ایلام به مناسبت راهپیمایی روز جهانی قدس

خانه خبرها
بيانيه دانشگاه ايلام به مناسبت راهپيمايي روز جهاني قدس

روز جهاني قدس مناسبتي انساني، اخلاقي و اسلامي است تا مردم آزاده و به ويژه مسلمانان سراسر جهان با برگزاري مراسم شکوهمند و گسترده، حمايت خويش را از حقوق قانوني مردم فلسطين آشکارا به نمايش گذارند و مخالفت خود را با بيش از 60 سال تجاوز و اشغال نظام صهيونيستي جلوه‌گر سازند. جهان در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان شاهد مشارکت يکپارچه امت اسلام و آزادي‌خواهان است؛ حرکتي که با زمان شناسي، ژرف انديشي و آينده نگري پير فرزانه انقلاب، حضرت امام خميني (ره) پايه گذاري شد تا مسئله فلسطين، پاره تن جهان اسلام، و قدس قبله اول مسلمانان، هيچ‌گاه به فراموشي سپرده نشود.

تحولات اخير در منطقه خاورميانه، از يک سو، ضرورت اتحاد و همزيستي مسالمت‌آميز ملت ما و کشورهاي  مسلمان منطقه را آشکار ساخته است و اين مناسبت، فرصتي ارزشمند را براي تقويت وحدت و نقش ما در تثبيت اهداف عالي انساني و اسلامي ملت‌هاي صلح طلب مهيا ساخته است. از سوي ديگر، نمايش وحدت شکنانه و ناجوانمردانة گروه‌هاي سلفي و تکفيري که به ناحق آرامش و امنيت منطقه را دستماية تداوم حق‌کشي‌ و دخالت‌ قدرتمندان و زورگويان ساخته اند و همراهي و همسويي اعمال غير انساني آنان با نقشه‌ها و نيّات صهيونيسم پليدي کردارشان را بيش از پيش عيان مي‌کند. در اين شرايط نمايش وحدت ملي ما و ملت‌هاي منطقه، و ايستادگي در برابر متجاوزين به امت اسلامي ضرورتي دو چندان يافته است.

ملت عزتمند ايران اين روزها با اتکال به خداي سبحان و به ياري و قوت فرزندان فهيم و شجاع خود در سنگر مذاکرات هسته‌اي راه خود را براي گشايش راه‌هاي شرافت و بالندگي مي گشايد و همچون گذشته، دفاع از حقوق خود براي بهره‌مندي از دانش هسته اي مبتني بر استعدادهاي دروني  را با صلابت پي گيري مي نمايد.

هيئت رئيسه، اساتيد، کارکنان و دانشجويان دانشگاه ايلام ضمن اعلام بيعت مجدد با آرمان‌هاي بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني(ره) و خلف راستين ايشان، مقام معظم رهبري از تمامي ملت ايران به ويژه دانشگاهيان فهيم دعوت مي‌نمايد همراه و همگام با ملت ايران با همدلي و همزباني در راهپيمايي روز جهاني قدس شرکت نموده و ضمن حمايت از مردم ستمديده و مظلوم فلسطين مخالفت خويش را با حق‌کشي، قانون شکني و ظلم و جنايت رژيم نامشروع صهيونيستي فرياد کنند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها