شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر علی‌اکبری در میزگرد ایرنا: توسعه کیفی آموزش عالی طی این دو سال از عمر دولت تدبیر و امید در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.

بیش از دو سال از روی کار آمدن دولتی که تدبیر وامید را شعار محوری و رویکرد اصلی خود برای حل مشکلات کشور برگزیده است، گذشت. ماحصل دو سال تلاش در سایه حرکت در مدار عقلانیت و صداقت در میزگرد ایرنای استان ایلام بررسی شد. به گزارش ایرنا، دو سال پیش و با انتخاب حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان رییس دولت یازدهم، بارقه امید در دل ایرانیان جوانه زد و اکنون با پیروزی عزتمندانه جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی و مذاکرات سخت و نفس گیر با کشورهای قدرتمند جهان، امیدها به آینده روشن و درخشان ایران و ایرانی روز به روز در حال افزایش است.
به گفته کارشناسان، دولت تدبیر و امید در این دو سال جریان امور کشور را به مدار قانون گرایی بازگرداند و با سپردن امور به دست اهل فن و متخصصان، طرحی نو در شیوه اداره مملکت در انداخته است.
اکنون پس از گذشت دو سال فرصت مناسبی است تا ببینیم تدبیر دولت در حل مشکلات کشور تا چه اندازه راهگشا بوده و تحقق وعده های این دولت چه میزان امید به آینده را در دل ملت ایران افزایش داده است.
در همین راستا خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام با هدف تشریح عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید، میزگردی را  با حضور رییس دانشگاه ایلام و معاون عمرانی استاندار ایلام برگزار کرد. در این میزگرد، قانونمداری، خودداری از دادن وعده های غیرقانونی و خارج از توان دولت به مردم، شنیدن صدای همه اقشار مردم، وفاداری به برنامه ها، مشورت با اهل فن و نخبگان، بازگرداندن فضای آرامش و ایجاد فضای علمی و پژوهشی در دانشگاه ها و حرکت در مسیر تحقق آرزوهای ملت ایران از مهمترین ویژگی ها و دستاوردهای دولت تدبیر و امید اعلام شد.

 

** دولت تدبیر و امید ظرفیت بالای نظام را به جهانیان نشان داد.
رییس دانشگاه ایلام در این میزگرد گفت: دولت تدبیر و امید با عملکرد مثبت خود در عرصه داخلی و بین المللی، ظرفیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان داد.
دکتر محمد علی‌اکبری افزود: شاه بیت نتیجه عملکرد دولت در این دو سال، بازگشت آرامش و ایجاد فضای علمی و پژوهشی در دانشگاه‌های سراسر کشور است. وی با بیان اینکه در این دوره دانشگاه ها به مرجعیت علمی خود بازگشتند، ادامه داد: دانشگاه ها در تصمیم سازی های مهم جامعه مورد رجوع قرار گرفته و در خدمت توسعه و پیشرفت کشور قرار گرفتند.
وی اظهار کرد: با هنر و تدبیر رهبر معظم انقلاب در تعیین شعار سال، امسال یکی از سال های متفاوت برای دولت در طول دوران جمهوری اسلامی است و هیچگاه شعار سال به این اندازه موید لزوم نگاه دو جانبه دولت و ملت نبوده است.
علی‌اکبری تاکید کرد: این نگاه کلید حل بخشی از مشکلات جامعه است و توفیقات دولت بعنوان تریبون و پیشانی نظام، نشان دهنده توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

** دولت تدبیر و امید صدای همگان را می شنود.
رییس دانشگاه ایلام گفت: در این دولت پیوند مستحکمی بین مردم و مسوولان ایجاد شده است و دولت صدای همه اقشار مختلف مردم از هر طیف و جناحی را می شنود.
علی‌اکبری افزود: دولت فضا را آماده کرده است تا مردم بتوانند آزادانه عقاید و نظر خود را ابراز کنند و این هنر دولت تدبیر و امید است که از این نظرات در راستای بهبود وضعیت استفاده کند. وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید برنامه ها و شعارهای خود را صادقانه اعلام کرده و ضمن وفاداری به این برنامه ها، مردانه و ایثارگرانه بدنبال تحقق آنهاست.

** در دولت تدبیر و امید کار به افراد متخصص سپرده شد.
رییس دانشگاه ایلام گفت: در گذشته مدیریت امور به اهل فن و متخصصان سپرده نشده بود اما در این دولت کار بدست افراد متخصص و حرفه ای سپرده شد.
علی‌اکبری افزود: نمونه آن در بحث هسته ای است که سکان مدیریت مذاکرات سخت و سرنوشت ساز هسته ای با کشورهای قدرتمند جهان که به گفته دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری، قوی تر از آن وجود نداشت، سپرده شد.
وی ادامه داد: دولت در این مذاکرات ظرفیت نظام را برای بین المللی شدن به کار گرفت و نتیجه آن فراتر از توافق ایران و قدرت های جهانی، نشان دادن عظمت ایران و ایرانی به جهانیان است.
وی اظهار کرد: دولت ثابت کرد تحمل و توان شنیدن نظر دیگران را دارد و می تواند خواسته های رهبری در عرصه بین المللی را به کرسی بنشاند.

** دانشگاه در این دو سال از بحران های ساختگی و کاذب دور شد.
رییس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه های سراسر کشور در این دو سال از بحران های ساختگی و کاذب دور شده و به ماموریت اصلی خود بازگشتند.
علی‌اکبری افزود: در این دوره بازنشستگی اجباری استادان دانشگاه و بورسیه های غیرقانونی نداریم و با فاصله گرفتن از فضای تک صدای در دانشگاه ها زمینه برای ابراز نظر گروه ها و تشکل های مختلف ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در این دوره توسعه ناموزون و غیر ضروری آموزش عالی در دستور کار نیست و توسعه هدفمند و مبتنی بر نیاز کشور مدنظر است.
وی اظهار کرد: در این دوره برخوردهای سیاسی دو گانه با دانشگاه و دانشگاهیان وجود ندارد و آرامش مورد نیاز برای انجام ماموریت اصلی دانشگاه در زمینه علم و فناوری، پژوهش و فرهنگسازی فراهم شده است.

** توسعه کیفی آموزش عالی در دستور کار وزارت علوم
رییس دانشگاه ایلام گفت: در این دو سال از عمر دولت تدبیر و امید، توسعه کیفی آموزش عالی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.
علی‌اکبری با بیان اینکه صندلی های موجود دانشگاه های کشور از تعداد داوطلبان کنکور بیشتر است، افزود: وزارت علوم دیگر توسعه کمی آموزش عالی گذشته را که دلایل آموزشی نیز نداشت به هیچ عنوان در دستور کار ندارد.
وی ادامه داد: بیشتر دانشگاه های کشور از جمله علمی کاربردی، پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی در معرض ورشکستگی قرار گرفتند اما دولت برای حل مشکلات آنها در حال بازگرداندن هر کدام از این دانشگاه ها به ماموریت اصلی خود است.
وی اظهار کرد: مجوز رشته های تحصیلی جدید منوط به داشتن شرایط و امکانات لازم است و دولت در سطح کلان و استانی دنبال فراهم کردن شرایط لازم برای کیفی کردن آموزش عالی در کشور است.

** هنر دولت در استفاده از منتقدان و نیروهای توانمند دولت های گذشته 
رییس دانشگاه ایلام گفت: دولت تدبیر و امید از تمامی ظرفیت های کشور حتی منتقدان و نیروهای توانمند دولت های گذشته به منظور توسعه و پیشرفت کشور استفاده می کند و این هنر دولت است.
علی اکبری افزود: دولت برخوردهای حذفی با منتقدان و مخالفان خود ندارد.
وی ادامه داد: دولت خدمت به تک تک آحاد جامعه را وظیفه خود می داند و آگاه است که کسانی که با او مخالف هستند ممکن است واجد امکانات و دانشی باشند که باید برای توسعه همه جانبه کشور از آن بهره گرفته شود.

** افزایش رغبت جهانی برای تعامل همه جانبه با ایران 
رییس دانشگاه ایلام گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای این دولت افزایش رغبت جهانی برای تعامل با جمهوری اسلامی پس از حصول توافق در مذاکرات هسته ای است.
علی اکبری افزود: دولت تدبیر و امید خواست و فرمایش رهبری را در عرصه بین المللی بدرستی اجرا کرده و اکنون شاهد نتایج مثبت این توافق در عرصه بین المللی هستیم.
وی ادامه داد: همه می دانند که سیاست خارجی همه دولت ها در نظام مقدس اسلامی نباید تطابق کمتر از 100 درصدی با خواست و اراده مقام معظم رهبری داشته باشد و خوشبختانه این امر در این دولت با حفظ عزت و کرامت ملت ایران محقق شد.

** جایگاه و اعتبار بین المللی ایران تمایل سرمایه گذاران را افزایش داده است.
رییس دانشگاه ایلام گفت: ارتقا جایگاه و اعتبار بین المللی جمهوری اسلامی در عرصه جهانی، تمایل سرمایه گذاران خارجی به حور در کشور را افزایش داده است.
علی اکبری افزود: هم اکنون شاهد مراجعه و آمادگی کشورها و گروه های سرمایه گذاری مختلف به کشور هستیم و باید از این فرصت برای انتخاب بهترین شرکا استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون با بهبود وضعیت بین المللی و سیاسی کشور حق انتخاب برای دولت افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: دولت در انتخاب سرمایه گذاران و شرکای اقتصادی، منافع ملی ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در نظر بگیرد.

** توسعه کارآفرینی و شرکت های دانش بنیان مأموریت جدید دانشگاه ها در دولت تدبیر و امید
رییس دانشگاه ایلام گفت: توسعه کارآفرینی و ایجاد شرکت های دانش بنیان ماموریت جدید دانشگاه ها در دولت تدبیر و امید است که از طریق مراکز رشد دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری دنبال می شود.
علی اکبری افزود: در این دوره تجاری سازی علم و فرآیند تبدیل علم به ثروت از طریق توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان دنبال می شود.

** دولت در مسیر تحقق آروزهای ملت
رییس دانشگاه ایلام گفت: دولت تدبیر و امید با رویکرد مبتنی بر دانش گرایی و حاکمیت علم و دانش و اتخاذ تصمیمات کارشناسانه در مسیر تحقق آرزوهای ملت قرار گرفته است و به وعده های خود وفادار خواهد بود. 
علی اکبری افزود: دولت ایثارگرانه، صادقانه و بدون منت به ملت ایران که شایسته بهترین ها هستند، خدمت می کند و درجه و رتبه ای از خدمت را ارایه می دهد که برای دیگران الگو و سرمشق است. 
وی ادامه داد: هیچ دولتی از خطا و اشتباه مبری نیست اما آنچه ارزیابی ما را از این دولت برجسته می کند این است که دولت در انجام وظایف خود صادقانه عمل کرده و با مردم روراست است.
وی ابراز امیدواری کرد: کارنامه عملکرد دولت به گونه ای باشد که هدف اصلی نظام مقدس اسلامی مبنی بر الگوسازی برای سایر کشورهای جهان محقق شود.

* گزارش روابط عمومی به نقل از خبرگزاری ایرنا (مورخ 31 مردادماه 94)

http://www.irna.ir/ilam/fa/Photo/2904696

دکتر علي‌اکبري در ميزگرد ايرنا: توسعه کيفي آموزش عالي طي اين دو سال از عمر دولت تدبير و اميد در دستور کار وزارت علوم، تحقيقات و فناوري قرار گرفته است. دکتر علي‌اکبري در ميزگرد ايرنا: توسعه کيفي آموزش عالي طي اين دو سال از عمر دولت تدبير و اميد در دستور کار وزارت علوم، تحقيقات و فناوري قرار گرفته است.