شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست خبری رییس محترم دانشگاه ایلام

 به گزارش خبرنگار روابط عمومی، نشست  خبری آقای دکتر محمد علی‌اکبری، رییس محترم دانشگاه ایلام و آقای دکتر حسین مهدی زاده معاون محترم پژوهشی و فناوری این مرکز آموزش عالی صبح امروز در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه با موضوعات روز دانشجو، هفته‌ی پژوهش و برگزاری همایش ملی گفتمان اعتدال برگزار شد.

رییس دانشگاه ایلام:
همایش ملی گفتمان اعتدال هفته‌ی آینده برگزار می‌شود  _ دانشجویان خود را برای فردای دانش‌آموختگی تجهیز کنند

دکتر محمد علی‌اکبری، رییس محترم دانشگاه ایلام در این نشست خبری اظهارداشت: دانشگاه و فعالیت‌های دانشجویی نماد یک جامعه است و تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌ها در زمینه‌های مختلف دانشجویان را برای نقش‌آفرینی در فردای دانش‌آموختگی آماده می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه با دعوت تشکل‌های مختلف محل سخنرانی و اظهارنظر افرادی با سلیقه‌های متفاوت خواهد بود، تصریح کرد: جایگاه دانشگاه جایگاه اطلاع‌بخشی به جامعه و افراد تأثیرگذاری است که محل رجوع جامعه هستند و این جایگاه بالاتر از کاندیدای خاصی است و دانشگاه دعوت‌کننده‌ی کسی برای سخنرانی نیست بلکه مدیریت دانشگاه این فرصت را برای تشکل‌های مختلف فراهم می‌کند تا با دعوت از نخبگان هر جریان به بیان عقیده‌ی خود بپردازند و منشاء آگاهی دادن به جامعه باشند.

رییس دانشگاه ایلام از برگزاری مراسم روز دانشجو در ایام بعد از صفر خبر داد و گفت: در این مراسم از چهره‌های درخشان علمی دانشجویی تجلیل خواهد شد.

دکتر علی‌اکبری برگزاری مناظره‌های دانشجویی با همکاری جهاددانشگاهی که تیم ایلام در آن به مرحله‌ی کشوری راه یافت، کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون آزاد را ازجمله فعالیت‌های دانشگاه ایلام برای ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو به‌عنوان یکی از وظایف ذاتی مراکز آموزش عالی استان در بین دانشجویان عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون خوشبختانه فضای دانشگاه فضای چندصدایی است و مطمئناً دانشجویان دغدغه‌مند این فرصت را قدر می‌دانند و خود را برای ورود به جامعه و آگاهی بخشی به آن خود را آماده خواهند کرد.

برگزاری همایش ملی گفتمان اعتدال 25 و 26 آذر ماه در دانشگاه ایلام

رییس دانشگاه ایلام از برگزاری نخستین همایش ملی گفتمان اعتدال با هدف تبیین و ترویج اعتدال به‌عنوان یک گفتمان سازنده در مسیر بسط زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توسعه پایدار در این دانشگاه در 25 و 26 آذر خبر داد و گفت: این همایس در پنج محور اعتدال و نظام سیاسی، مبانی مفهومی و فلسفی اعتدال، اعتدال و نظام فرهنگی، اعتدال و نظام اجتماعی و اعتدال و نظام اقتصادی برگزار می‌شود.

دبیر این همایش ملی با تأکید بر اینکه اعتدال هوشمندانه‌ترین راهبرد برای هدایت یک جامعه‌ی متکثر است، بیان داشت: گفتمان اعتدال، اعتدال و مردم‌سالاری دینی، اعتدال و وحدت اسلامی، اعتدال، تحزب و آزادی سیاسی، اعتدال و حوزه عمومی، اعتدال، قومیت‌ها و وحدت ملی، اعتدال و دین‌داری، اعتدال و اخلاق، اعتدال و آموزش، اعتدال و فرهنگ نقد، اعتدال و رسانه، اعتدال و اقتصاد مقاومتی، اعتدال و نظام توزیع و مصرف، اعتدال و توسعه پایدار، اعتدال و استقلال اقتصادی و اعتدال و رویکردهای اقتصادی را ازجمله موضوعات این همایش عنوان کرد.

رییس دانشگاه ایلام افزود: اعتدال، همدلی و هم‌زبانی، اعتدال و سرمایه اجتماعی، اعتدال و قانون پذیری، اعتدال و امنیت اجتماعی، اعتدال و شایسته‌سالاری، اعتدال، زنان و خانواده، اعتدال و فرهنگ شهروندی، اعتدال و سبک زندگی، اعتدال و کیفیت زندگی، اعتدال و بهداشت روانی، مفهوم شناسی اعتدال، مبانی معرفت‌شناختی اعتدال، اعتدال در قرآن، کلام و سیره معصومین (ع)، اعتدال در کلام و سیره امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مفهوم اعتدال در متون تاریخی و ادبی، اعتدال و ایدئولوژی، مبانی روش‌شناسی و ابزارسازی اعتدال و نسبت اعتدال و گفتمان و نظام گفتمانی را از دیگر موضوعاتی دانست که علاقه‌مندان درباره‌ی آن‌ها مقاله ارائه داده‌اند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام:

80درصد اعتبارات پژوهشی دانشگاه ایلام افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، دکتر حسین  مهدی زاده، معاون محترم پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام در جمع خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان بیان داشت: بر اساس آمار، دانشگاه ایلام جزو 10 دانشگاه مهم کشور ازنظر فعالیت‌های پژوهشی است و ازنظر تولید مقاله کتاب، طرح‌های پژوهشی فعالیت‌های بسیار خوبی در این دانشگاه انجام‌شده و اعتبارت پژوهشی دانشگاه در سال جاری حدود 80 درصد افزایش پیداکرده است.

دکتر حسین مهدی زاده، ،بیان داشت: ستاد بزرگداشت هفته پژوهش دراستان، به ریاست استاندار و دبیری دکتر علی‌اکبری، رئیس دانشگاه مادر استان تشکیل شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام،  با اشاره به اعلام هفته پژوهش از روز یکشنبه 22 تا جمعه 27 آذر سال جاری، اظهار داشت:  هم‌زمان با سراسر کشور با اجرای برنامه‌های مختلفی این هفته برگزارمی شود که در یکی از این برنامه‌ها با عنوان  دانشگاه و مدرسه، شرایط  بازدید دانش آموزان از محیط دانشگاه، آزمایشگاه، کتابخانه‌ها و مرکز اینترنت دانشگاه فراهم می‌شود و دانش آموزان در یک اردوی یک‌روزه با محیط دانشگاه آشنا خواهند شد.

دکتر مهدی زاده، با اشاره به اینکه مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه در 22 آذرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم خاص پژوهشگران دانشگاه ایلام ازجمله اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و کارکنان پژوهشگر بوده که با کسب معیارهای موردنظر، شایسته دریافت لوح تقدیر هستند.

وی، به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در روزهای 24 و 25 آذر سال جاری در نحل این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه کلیه دستگاه‌های اجرایی استان که در حوزه پژوهش فعالیت دارند غرفه خواهند داشت و دستاوردهای پژوهشی خود را  در معرض  نمایش خواهند گذاشت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام، بابیان اینکه تلاش می‌شود که نقش پژوهش را با کمک رسانه‌ها و  مطبوعات به اقشار مختلف به‌درستی شناسانده  و دستاوردهای این حوزه به جامعه منتقل شود، گفت: نشست پژوهشگران برگزیده استان با استاندار و معاونین وی برگزار می‌شود که در این نشست، تریبون  در اختیار پژوهشگران استان قرار داده  می‌شود که نقدها و دیدگاه‌های خود را در خصوص برنامه‌های توسعه استان مطرح کنند.

دکتری مهدی زاده، در ادامه اظهار کرد: بر اساس آمار، دانشگاه ایلام جزو 10 دانشگاه مهم کشور ازنظر فعالیت‌های پژوهشی است و ازنظر تولید مقاله کتاب، طرح‌های پژوهشی فعالیت‌های بسیار خوبی در این دانشگاه انجام‌شده و اعتبارت پژوهشی دانشگاه در سال جاری حدود 80 درصد افزایش پیداکرده است.

وی، ابراز کرد: سه پروژه نسبتاً بزرگ در طی یک سال گذشته ازجمله کتابخانه مرکزی دانشگاه ایلام با مساحتی حدود 7 هزار مترمربع، آزمایشگاه مرکزی با 20 آزمایشگاه و مساحتی حدود 5 هزار و 100 مترمربع  امسال به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون 12 آزمایشگاه از این مجموعه مجهز  شده و با اتمام آن، حدود 35 درصد به ظرفیت آزمایشگاهی دانشگاه ایلام افزوده می‌شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام، دستگاه‌های جدید این آزمایشگاه به سایر دانشگاه‌های استان نیز خدمات ارائه خواهد کرد، گفت:  فضایی در حدود 600 مترمربع در اختیار مرکز رشد دانشگاه قرارگرفته که ظرفیت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری در این مکان وجود دارد و تاکنون حدود یک‌صد میلیون تومان به افراد خلاق این مجموعه کمک و حمایت مالی برای تحقق ایده‌های علمی شده است.

دکتری مهدی زاده، افزود: دغدغه اصلی ما این است در زمینه تبدیل علم به فناوری باید تلاش کنیم، مقاله و کتاب به‌تنهایی فایده‌ای ندارد و در این زمینه باید دانشگاه به دانشگاه کارآفرین و دانشگاهی که کارآفرین تولید می‌کند تبدیل شود و باید در این زمینه تلاش شود.

وی، بابیان اینکه دفتر ارتباط با صنعت در استان فعال‌شده است، خاطرنشان کرد: طرح آموزشی مهارت‌های کارآفرینی در دانشگاه ایلام برای دانشجویان برگزار می‌شود و تمام دانشجویان مهارت‌های کسب‌وکار را فرا خواهند گرفت و همچنین اولین کارگاه استارت تاپ در راستای تجاری‌سازی ایده‌هایی که منجر به کارآفرینی شود در این دانشگاه برگزار خواهد شد.