نشست خبری رییس محترم دانشگاه ایلام

خانه خبرها

 به گزارش خبرنگار روابط عمومي، نشست  خبري آقاي دکتر محمد علي‌اکبري، رييس محترم دانشگاه ايلام و آقاي دکتر حسين مهدي زاده معاون محترم پژوهشي و فناوري اين مرکز آموزش عالي صبح امروز در سالن جلسات حوزه رياست اين دانشگاه با موضوعات روز دانشجو، هفته‌ي پژوهش و برگزاري همايش ملي گفتمان اعتدال برگزار شد.

رييس دانشگاه ايلام:
همايش ملي گفتمان اعتدال هفته‌ي آينده برگزار مي‌شود  _ دانشجويان خود را براي فرداي دانش‌آموختگي تجهيز کنند

دکتر محمد علي‌اکبري، رييس محترم دانشگاه ايلام در اين نشست خبري اظهارداشت: دانشگاه و فعاليت‌هاي دانشجويي نماد يک جامعه است و تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌ها در زمينه‌هاي مختلف دانشجويان را براي نقش‌آفريني در فرداي دانش‌آموختگي آماده مي‌کنند.

وي با بيان اينکه دانشگاه با دعوت تشکل‌هاي مختلف محل سخنراني و اظهارنظر افرادي با سليقه‌هاي متفاوت خواهد بود، تصريح کرد: جايگاه دانشگاه جايگاه اطلاع‌بخشي به جامعه و افراد تأثيرگذاري است که محل رجوع جامعه هستند و اين جايگاه بالاتر از کانديداي خاصي است و دانشگاه دعوت‌کننده‌ي کسي براي سخنراني نيست بلکه مديريت دانشگاه اين فرصت را براي تشکل‌هاي مختلف فراهم مي‌کند تا با دعوت از نخبگان هر جريان به بيان عقيده‌ي خود بپردازند و منشاء آگاهي دادن به جامعه باشند.

رييس دانشگاه ايلام از برگزاري مراسم روز دانشجو در ايام بعد از صفر خبر داد و گفت: در اين مراسم از چهره‌هاي درخشان علمي دانشجويي تجليل خواهد شد.

دکتر علي‌اکبري برگزاري مناظره‌هاي دانشجويي با همکاري جهاددانشگاهي که تيم ايلام در آن به مرحله‌ي کشوري راه يافت، کرسي‌هاي آزادانديشي و تريبون آزاد را ازجمله فعاليت‌هاي دانشگاه ايلام براي ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو به‌عنوان يکي از وظايف ذاتي مراکز آموزش عالي استان در بين دانشجويان عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون خوشبختانه فضاي دانشگاه فضاي چندصدايي است و مطمئناً دانشجويان دغدغه‌مند اين فرصت را قدر مي‌دانند و خود را براي ورود به جامعه و آگاهي بخشي به آن خود را آماده خواهند کرد.

برگزاري همايش ملي گفتمان اعتدال 25 و 26 آذر ماه در دانشگاه ايلام

رييس دانشگاه ايلام از برگزاري نخستين همايش ملي گفتمان اعتدال با هدف تبيين و ترويج اعتدال به‌عنوان يک گفتمان سازنده در مسير بسط زمينه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي توسعه پايدار در اين دانشگاه در 25 و 26 آذر خبر داد و گفت: اين همايس در پنج محور اعتدال و نظام سياسي، مباني مفهومي و فلسفي اعتدال، اعتدال و نظام فرهنگي، اعتدال و نظام اجتماعي و اعتدال و نظام اقتصادي برگزار مي‌شود.

دبير اين همايش ملي با تأکيد بر اينکه اعتدال هوشمندانه‌ترين راهبرد براي هدايت يک جامعه‌ي متکثر است، بيان داشت: گفتمان اعتدال، اعتدال و مردم‌سالاري ديني، اعتدال و وحدت اسلامي، اعتدال، تحزب و آزادي سياسي، اعتدال و حوزه عمومي، اعتدال، قوميت‌ها و وحدت ملي، اعتدال و دين‌داري، اعتدال و اخلاق، اعتدال و آموزش، اعتدال و فرهنگ نقد، اعتدال و رسانه، اعتدال و اقتصاد مقاومتي، اعتدال و نظام توزيع و مصرف، اعتدال و توسعه پايدار، اعتدال و استقلال اقتصادي و اعتدال و رويکردهاي اقتصادي را ازجمله موضوعات اين همايش عنوان کرد.

رييس دانشگاه ايلام افزود: اعتدال، همدلي و هم‌زباني، اعتدال و سرمايه اجتماعي، اعتدال و قانون پذيري، اعتدال و امنيت اجتماعي، اعتدال و شايسته‌سالاري، اعتدال، زنان و خانواده، اعتدال و فرهنگ شهروندي، اعتدال و سبک زندگي، اعتدال و کيفيت زندگي، اعتدال و بهداشت رواني، مفهوم شناسي اعتدال، مباني معرفت‌شناختي اعتدال، اعتدال در قرآن، کلام و سيره معصومين (ع)، اعتدال در کلام و سيره امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري، مفهوم اعتدال در متون تاريخي و ادبي، اعتدال و ايدئولوژي، مباني روش‌شناسي و ابزارسازي اعتدال و نسبت اعتدال و گفتمان و نظام گفتماني را از ديگر موضوعاتي دانست که علاقه‌مندان درباره‌ي آن‌ها مقاله ارائه داده‌اند.

معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه ايلام:

80درصد اعتبارات پژوهشي دانشگاه ايلام افزايش يافته است

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، دکتر حسين  مهدي زاده، معاون محترم پژوهشي و فناوري دانشگاه ايلام در جمع خبرگزاري ها و پايگاه هاي خبري استان بيان داشت: بر اساس آمار، دانشگاه ايلام جزو 10 دانشگاه مهم کشور ازنظر فعاليت‌هاي پژوهشي است و ازنظر توليد مقاله کتاب، طرح‌هاي پژوهشي فعاليت‌هاي بسيار خوبي در اين دانشگاه انجام‌شده و اعتبارت پژوهشي دانشگاه در سال جاري حدود 80 درصد افزايش پيداکرده است.

دکتر حسين مهدي زاده، ،بيان داشت: ستاد بزرگداشت هفته پژوهش دراستان، به رياست استاندار و دبيري دکتر علي‌اکبري، رئيس دانشگاه مادر استان تشکيل شده است.

معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه ايلام،  با اشاره به اعلام هفته پژوهش از روز يکشنبه 22 تا جمعه 27 آذر سال جاري، اظهار داشت:  هم‌زمان با سراسر کشور با اجراي برنامه‌هاي مختلفي اين هفته برگزارمي شود که در يکي از اين برنامه‌ها با عنوان  دانشگاه و مدرسه، شرايط  بازديد دانش آموزان از محيط دانشگاه، آزمايشگاه، کتابخانه‌ها و مرکز اينترنت دانشگاه فراهم مي‌شود و دانش آموزان در يک اردوي يک‌روزه با محيط دانشگاه آشنا خواهند شد.

دکتر مهدي زاده، با اشاره به اينکه مراسم تقدير از پژوهشگران برتر دانشگاه در 22 آذرماه برگزار مي‌شود، اظهار کرد: اين مراسم خاص پژوهشگران دانشگاه ايلام ازجمله اعضاي هيئت‌علمي، دانشجويان و کارکنان پژوهشگر بوده که با کسب معيارهاي موردنظر، شايسته دريافت لوح تقدير هستند.

وي، به برپايي نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي استان در روزهاي 24 و 25 آذر سال جاري در نحل اين دانشگاه اشاره کرد و افزود: در اين نمايشگاه کليه دستگاه‌هاي اجرايي استان که در حوزه پژوهش فعاليت دارند غرفه خواهند داشت و دستاوردهاي پژوهشي خود را  در معرض  نمايش خواهند گذاشت.

معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه ايلام، بابيان اينکه تلاش مي‌شود که نقش پژوهش را با کمک رسانه‌ها و  مطبوعات به اقشار مختلف به‌درستي شناسانده  و دستاوردهاي اين حوزه به جامعه منتقل شود، گفت: نشست پژوهشگران برگزيده استان با استاندار و معاونين وي برگزار مي‌شود که در اين نشست، تريبون  در اختيار پژوهشگران استان قرار داده  مي‌شود که نقدها و ديدگاه‌هاي خود را در خصوص برنامه‌هاي توسعه استان مطرح کنند.

دکتري مهدي زاده، در ادامه اظهار کرد: بر اساس آمار، دانشگاه ايلام جزو 10 دانشگاه مهم کشور ازنظر فعاليت‌هاي پژوهشي است و ازنظر توليد مقاله کتاب، طرح‌هاي پژوهشي فعاليت‌هاي بسيار خوبي در اين دانشگاه انجام‌شده و اعتبارت پژوهشي دانشگاه در سال جاري حدود 80 درصد افزايش پيداکرده است.

وي، ابراز کرد: سه پروژه نسبتاً بزرگ در طي يک سال گذشته ازجمله کتابخانه مرکزي دانشگاه ايلام با مساحتي حدود 7 هزار مترمربع، آزمايشگاه مرکزي با 20 آزمايشگاه و مساحتي حدود 5 هزار و 100 مترمربع  امسال به بهره‌برداري مي‌رسد که تاکنون 12 آزمايشگاه از اين مجموعه مجهز  شده و با اتمام آن، حدود 35 درصد به ظرفيت آزمايشگاهي دانشگاه ايلام افزوده مي‌شود.

معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه ايلام، دستگاه‌هاي جديد اين آزمايشگاه به ساير دانشگاه‌هاي استان نيز خدمات ارائه خواهد کرد، گفت:  فضايي در حدود 600 مترمربع در اختيار مرکز رشد دانشگاه قرارگرفته که ظرفيت استقرار شرکت‌هاي دانش‌بنيان و واحدهاي فناوري در اين مکان وجود دارد و تاکنون حدود يک‌صد ميليون تومان به افراد خلاق اين مجموعه کمک و حمايت مالي براي تحقق ايده‌هاي علمي شده است.

دکتري مهدي زاده، افزود: دغدغه اصلي ما اين است در زمينه تبديل علم به فناوري بايد تلاش کنيم، مقاله و کتاب به‌تنهايي فايده‌اي ندارد و در اين زمينه بايد دانشگاه به دانشگاه کارآفرين و دانشگاهي که کارآفرين توليد مي‌کند تبديل شود و بايد در اين زمينه تلاش شود.

وي، بابيان اينکه دفتر ارتباط با صنعت در استان فعال‌شده است، خاطرنشان کرد: طرح آموزشي مهارت‌هاي کارآفريني در دانشگاه ايلام براي دانشجويان برگزار مي‌شود و تمام دانشجويان مهارت‌هاي کسب‌وکار را فرا خواهند گرفت و همچنين اولين کارگاه استارت تاپ در راستاي تجاري‌سازي ايده‌هايي که منجر به کارآفريني شود در اين دانشگاه برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها