شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

توصیه‌ی رییس دانشگاه ایلام به جنبش دانشجویی

رییس دانشگاه ایلام گفت: توصیه اکید ما این است که جنبش دانشجویی به‌صورت مستقل از احزاب مسائل سیاسی را رصد و پیگیری کند.

به گزارش روابط عمومی، دکتر «محمد علی‌اکبری» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد:جنبش دانشجویی جنبشی فعال، پویا و حساس به سرنوشت ملت و جامعه است و شواهد روشنی وجود دارد که این جنبش با ‌دقت مسائل جامعه را رصد می‌کند و در قبال رویدادهای ملی و بین‌المللی موضع دارد.

وی تریبون آزاد، مناظره و سخنرانی در خصوص مسائل روز ازجمله برجام، نفوذ ایران در منطقه و اقتصاد مقاومتی را از جمله برنامه‌های دانشگاه‌ ایلام عنوان کرد که پیام آنها پیگیری مسائل روز جامعه توسط دانشجویان است.

رییس دانشگاه ایلام درباره نقش‌‌آفرینی دانشجویان در انتخابات پراهمیت مجلس شورای اسلامی و خبرگان در اسفندماه امسال گفت: جنبش دانشجویی رسالتی فراتر از معرفی کاندیداهای انتخاباتی دارد باید پیشتازی و آرمان‌گرایی خود را در تضمین سلامت انتخابات و فراهم کردن حضور حداکثری مردم در سرنوشت خود نشان دهد.

علی‌اکبری گفت: جنبش دانشجویی می‌تواند در تبین جایگاه و اهمیت قوه‌ی قانون‌گذاری و تبیین شرایط و وظایف نمایندگی و شاخص‌های لازم به بهترین وجه انجام وظیفه کند.

رییس دانشگاه ایلام در پاسخ به این سوال که جنبش دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی چگونه عمل کنند تا پایگاه جریان‌های سیاسی نشوند، گفت: تأثیرپذیری تشکل‌های دانشجویی از احزاب از ظرافت خاصی برخوردار است و در طول تاریخ با فراز و نشیب همراه بوده اما بهتر است که این دو با حفظ استقلال بتوانند روابط خود را با حفظ ظرافت‌ها تنظیم کنند تا دانشجو به خاطر برنامه‌های سیاسی بیرون از دانشگاه متحمل هزینه نشود.

علی‌اکبری جایگاه جنبش دانشجویی را فراتر و بالاتر از احزاب سیاسی دانست و ادامه داد: توصیه اکید ما این است که این جنبش به‌صورت مستقل از احزاب مسائل سیاسی دانشگاهی را رصد و پیگیری کنند.

وی با تبریک سالروز تأسیس ایسنا هم گفت: ایسنا توانسته است با حفظ شاخص‌های حرفه‌ای استقلال حرفه‌ای را در حوزه دانشگاه در آموزش‌های به نمایش بگذارد و دانشگاه ایلام در طی یک سال گذشته شاهد تلاش و سرعت عمل این مجموعه در انعکاس مسائل و مشکلات و خبرهای دانشگاه و آموزش عالی استان بوده و بسیار موفق عمل کرده است.

توصيه‌ي رييس دانشگاه ايلام به جنبش دانشجويي