توصیه‌ی رییس دانشگاه ایلام به جنبش دانشجویی

خانه خبرها
توصيه‌ي رييس دانشگاه ايلام به جنبش دانشجويي

رييس دانشگاه ايلام گفت: توصيه اکيد ما اين است که جنبش دانشجويي به‌صورت مستقل از احزاب مسائل سياسي را رصد و پيگيري کند.

به گزارش روابط عمومي، دکتر «محمد علي‌اکبري» در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه ايلام، اظهار کرد:جنبش دانشجويي جنبشي فعال، پويا و حساس به سرنوشت ملت و جامعه است و شواهد روشني وجود دارد که اين جنبش با ‌دقت مسائل جامعه را رصد مي‌کند و در قبال رويدادهاي ملي و بين‌المللي موضع دارد.

وي تريبون آزاد، مناظره و سخنراني در خصوص مسائل روز ازجمله برجام، نفوذ ايران در منطقه و اقتصاد مقاومتي را از جمله برنامه‌هاي دانشگاه‌ ايلام عنوان کرد که پيام آنها پيگيري مسائل روز جامعه توسط دانشجويان است.

رييس دانشگاه ايلام درباره نقش‌‌آفريني دانشجويان در انتخابات پراهميت مجلس شوراي اسلامي و خبرگان در اسفندماه امسال گفت: جنبش دانشجويي رسالتي فراتر از معرفي کانديداهاي انتخاباتي دارد بايد پيشتازي و آرمان‌گرايي خود را در تضمين سلامت انتخابات و فراهم کردن حضور حداکثري مردم در سرنوشت خود نشان دهد.

علي‌اکبري گفت: جنبش دانشجويي مي‌تواند در تبين جايگاه و اهميت قوه‌ي قانون‌گذاري و تبيين شرايط و وظايف نمايندگي و شاخص‌هاي لازم به بهترين وجه انجام وظيفه کند.

رييس دانشگاه ايلام در پاسخ به اين سوال که جنبش دانشجويي و تشکل‌هاي دانشجويي چگونه عمل کنند تا پايگاه جريان‌هاي سياسي نشوند، گفت: تأثيرپذيري تشکل‌هاي دانشجويي از احزاب از ظرافت خاصي برخوردار است و در طول تاريخ با فراز و نشيب همراه بوده اما بهتر است که اين دو با حفظ استقلال بتوانند روابط خود را با حفظ ظرافت‌ها تنظيم کنند تا دانشجو به خاطر برنامه‌هاي سياسي بيرون از دانشگاه متحمل هزينه نشود.

علي‌اکبري جايگاه جنبش دانشجويي را فراتر و بالاتر از احزاب سياسي دانست و ادامه داد: توصيه اکيد ما اين است که اين جنبش به‌صورت مستقل از احزاب مسائل سياسي دانشگاهي را رصد و پيگيري کنند.

وي با تبريک سالروز تأسيس ايسنا هم گفت: ايسنا توانسته است با حفظ شاخص‌هاي حرفه‌اي استقلال حرفه‌اي را در حوزه دانشگاه در آموزش‌هاي به نمايش بگذارد و دانشگاه ايلام در طي يک سال گذشته شاهد تلاش و سرعت عمل اين مجموعه در انعکاس مسائل و مشکلات و خبرهاي دانشگاه و آموزش عالي استان بوده و بسيار موفق عمل کرده است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها