شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر محمد علی اکبری: ارائه طرح احداث اردوگاه فرهنگی زیارتی اربعین به وزارت علوم

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، آقای دکتر محمد علی‌اکبری، رییس محترم دانشگاه در سخنانی، بیان داشت: اربعین به‌عنوان یک موضوع مذهبی، سیاسی و فرهنگی از دیرباز اهمیت بنیادینی در بین شیعیان داشته و به دنبال تحولات سال‌های اخیر منطقه‌ی خاورمیانه، به‌عنوان یک مقوله سیاسی اهمیت مضاعفی پیدا کرده و استان ایلام هم در طول سال پذیرای جمعیت انبوهی از زائرانی از دو سوی مرز است و هم در ایام اربعین قدمگاه خیل مشتاقان زیارت عتبات عالیات است.

رئیس دانشگاه ایلام در ادامه افزود: دانشگاه ایلام به‌عنوان نماینده‌ی جامعه‌ی دانشگاهی کشور و بخشی از استان ایلام بر اساس تجربه‌ی سال گذشته و پس از مشورت با معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم امسال با آمادگی بیشتر اقداماتی را در جهت ارائه خدمت به زائران انجام داده است.

وی با اشاره به مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: تصمیم دانشگاه و وزارت علوم بر این بود که به ‌منظور تکریم شهدای علمی کشور این ایستگاه را به نام شهدای هسته‌ای نام‌ گذاری کنیم.

رئیس دانشگاه ایلام ضمن قدردانی از حمایت و هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ایلام در برپایی این نمایشگاه ادامه داد: در این ایستگاه به مدت 10 روز علاوه بر پذیرایی از زائران و توزیع اقلام موردنیاز زائران ازجمله آب‌معدنی، میوه و مواد خوراکی، ادعیه و زیارت‌نامه‌های مختلف به زائران اهداء می‌شود و همکاران ما راهنمایی‌های لازم را به زائران ارائه می‌دهند و در صورت نیاز در زمان بازگشت زائران می‌توانیم ایستگاه را به مدت دو روز دیگر تمدید کنیم.

دکتر علی‌اکبری خاطرنشان کرد: دانشگاه ایلام به‌عنوان یکی از اعضاء فعال ستاد اربعین استان در راستای اجرای هماهنگ برنامه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از همکاری و همراهی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی استان و جهاد دانشگاهی بهره‌مند بوده است.

رئیس دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: فعالیت‌های صورت گرفته را در دو بخش انجام دادهایم که بخشی از این فعالیت‌ها در خود دانشگاه و با مشارکت اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه برگزارشده‌اند.

وی بابیان ضروری خواندن استفاده از قالب‌های مختلف هنری در پاسداشت اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: «چهارمین سوگواری شعر عاشورایی کردی شین» به همت حوزه‌ی هنری استان و مشارکت دانشگاه ایلام و جهاد دانشگاهی در دانشگاه برگزار شد و همچنین درصدد برگزاری سوگواره‌ی شعر فارسی به مناسبت اربعین هستیم.

دکتر علی‌اکبری تولید اپلیکیشن راهنمای زائر توسط دانشجویان دانشگاه ایلام را از دیگر اقدامات دانشگاه در ایام اربعین برشمرد و گفت: این اپلیکیشن که حاوی بسیاری از اطلاعات موردنیاز زائران است را در محل ایستگاه واقع در مهران و از طریق بلوتوث در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

نماینده‌ی وزیر علوم در استان بابیان ضرورت مشارکت بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان کشور در بزرگداشت اربعین حسینی، اظهار کرد: با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اقدامات اولیه برای برگزاری سوگواره‌ی سراسری دانشجویان و دانشگاهیان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه ایلام صورت گرفته است.

دکتر محمد علي اکبري:  ارائه طرح احداث اردوگاه فرهنگي زيارتي اربعين به وزارت علوم