دکتر محمد علی اکبری: ارائه طرح احداث اردوگاه فرهنگی زیارتی اربعین به وزارت علوم

خانه خبرها
دکتر محمد علي اکبري:  ارائه طرح احداث اردوگاه فرهنگي زيارتي اربعين به وزارت علوم

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، آقاي دکتر محمد علي‌اکبري، رييس محترم دانشگاه در سخناني، بيان داشت: اربعين به‌عنوان يک موضوع مذهبي، سياسي و فرهنگي از ديرباز اهميت بنياديني در بين شيعيان داشته و به دنبال تحولات سال‌هاي اخير منطقه‌ي خاورميانه، به‌عنوان يک مقوله سياسي اهميت مضاعفي پيدا کرده و استان ايلام هم در طول سال پذيراي جمعيت انبوهي از زائراني از دو سوي مرز است و هم در ايام اربعين قدمگاه خيل مشتاقان زيارت عتبات عاليات است.

رئيس دانشگاه ايلام در ادامه افزود: دانشگاه ايلام به‌عنوان نماينده‌ي جامعه‌ي دانشگاهي کشور و بخشي از استان ايلام بر اساس تجربه‌ي سال گذشته و پس از مشورت با معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم امسال با آمادگي بيشتر اقداماتي را در جهت ارائه خدمت به زائران انجام داده است.

وي با اشاره به مشارکت معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در مراسم اربعين حسيني، اظهار داشت: تصميم دانشگاه و وزارت علوم بر اين بود که به ‌منظور تکريم شهداي علمي کشور اين ايستگاه را به نام شهداي هسته‌اي نام‌ گذاري کنيم.

رئيس دانشگاه ايلام ضمن قدرداني از حمايت و هماهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه ايلام در برپايي اين نمايشگاه ادامه داد: در اين ايستگاه به مدت 10 روز علاوه بر پذيرايي از زائران و توزيع اقلام موردنياز زائران ازجمله آب‌معدني، ميوه و مواد خوراکي، ادعيه و زيارت‌نامه‌هاي مختلف به زائران اهداء مي‌شود و همکاران ما راهنمايي‌هاي لازم را به زائران ارائه مي‌دهند و در صورت نياز در زمان بازگشت زائران مي‌توانيم ايستگاه را به مدت دو روز ديگر تمديد کنيم.

دکتر علي‌اکبري خاطرنشان کرد: دانشگاه ايلام به‌عنوان يکي از اعضاء فعال ستاد اربعين استان در راستاي اجراي هماهنگ برنامه‌هاي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي از همکاري و همراهي دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالي استان و جهاد دانشگاهي بهره‌مند بوده است.

رئيس دانشگاه ايلام خاطرنشان کرد: فعاليت‌هاي صورت گرفته را در دو بخش انجام دادهايم که بخشي از اين فعاليت‌ها در خود دانشگاه و با مشارکت اساتيد، دانشجويان و کارکنان دانشگاه برگزارشده‌اند.

وي بابيان ضروري خواندن استفاده از قالب‌هاي مختلف هنري در پاسداشت اربعين حسيني، خاطرنشان کرد: «چهارمين سوگواري شعر عاشورايي کردي شين» به همت حوزه‌ي هنري استان و مشارکت دانشگاه ايلام و جهاد دانشگاهي در دانشگاه برگزار شد و همچنين درصدد برگزاري سوگواره‌ي شعر فارسي به مناسبت اربعين هستيم.

دکتر علي‌اکبري توليد اپليکيشن راهنماي زائر توسط دانشجويان دانشگاه ايلام را از ديگر اقدامات دانشگاه در ايام اربعين برشمرد و گفت: اين اپليکيشن که حاوي بسياري از اطلاعات موردنياز زائران است را در محل ايستگاه واقع در مهران و از طريق بلوتوث در اختيار زائران قرار مي‌گيرد.

نماينده‌ي وزير علوم در استان بابيان ضرورت مشارکت بيشتر دانشجويان و دانشگاهيان کشور در بزرگداشت اربعين حسيني، اظهار کرد: با هماهنگي معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم اقدامات اوليه براي برگزاري سوگواره‌ي سراسري دانشجويان و دانشگاهيان سراسر کشور به ميزباني دانشگاه ايلام صورت گرفته است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها