شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

اولین نشست روابط‌عمومی‌های مراکز آموزش عالی ایلام یرگزار شد

سرپرست دانشگاه ایلام با تأکید بر تأثیر‌گذاری بیشتر دانشگاه در جامعه، اظهار داشت: ترویج معنویت، اخلاق علمی، تفکر و پژوهش باید از طریق دانشگاه به جامعه منتقل شود.

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، آقای دکتر علی‌اکبری، سرپرست محترم دانشگاه در اولین نشست روابط‌عمومی‌های مراکز آموزش عالی ایلام، بیان داشت: با توجه به نسبت جمعیت و تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز مختلف آموزش عالی این استان، می‌توان گفت، ایلام جزو اولین‌ها در این زمینه است.
وی با اشاره به اینکه 40 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی استان ایلام تحصیل می‌کنند، گفت: این آمار نشان می‌دهد وضعیت آموزش عالی در جایگاه خوبی است، اما باید به این نکته توجه کرد، آیا دانشگاه به همین اندازه توانسته است در استان تأثیرگذار باشد؟
دکترعلی‌اکبری با اشاره به اینکه در بیشتر خانواده‌ها یک عضو آن دانشجو است، اظهار داشت: این بهترین راه ارتباط و دسترسی به جامعه است، به شرطی که دانشگاه به شکلی عمل کند که کارکردهای حقیقی دانشگاه را انتقال دهد.
سرپرست دانشگاه ایلام با تأکید بر اینکه برای تأثیرگذاری بیشتر دانشگاه در جامعه باید تدابیری اندیشیده شود، گفت: ترویج معنویت، اخلاق علمی، تفکر و پژوهش باید از طریق دانشگاه به جامعه منتقل و وظایف جامعه دانشگاهی برای مردم تبیین شود.
وی با تأکید بر اینکه برای تبیین جایگاه دانشگاه در جامعه باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را به بطن جامعه برد، بیان کرد: وقتی جایگاه آموزش عالی در جامعه تبیین شد در مقابل اعتماد مردم به دانشگاه ارتقاء می‌یاد.
دکترعلی‌اکبری در ادامه خواستار تعامل بیشتر مراکز آموزش عالی استان شد و گفت: روابط‌عمومی‌های مراکز آموزش عالی با توسل به اخلاق حرفه‌ای، تعامل با رسانه‌ها، بازبینی عملکردها و آموزش مداوم می‌توانند زمینه ارتباط جامعه دانشگاهی با مخاطبان فراهم کنندو باید دانشگاه را تبدیل به قطبی کرد که مشکلات جامعه را حل کند.

رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه ایلام: روابط عمومی یکی از عوامل رشد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باشد

در بخش دیگر این نشست آقای فرهاد فتاحی رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه ایلام، در سخنانی ضمن خیر مقدم به آقای دکتر علی اکبری ریاست محترم دانشگاه، آقای دکتر رضازاده مشاور و رئیس حوزه ریاست، مدیران و مسئولین روابط عمومی های مراکز آموزش عالی استان و خبرنگاران محترم خبرگزاری ها  از توجه ویژه ریاست محترم دانشگاه و مشاور ایشان نسبت به برگزاری این نشست تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت:روابط عموم باید پیام آور همدلی، همزبانی و آرامش در دانشگاه باشد و زمینه وحدت و همدلی را فراهم آورد، فتاحی روابط عمومی را بعنوان مهم ترین رکن ارتباطی  دانشگاه دانست و از همکاران خود خواست تا با ارتباط صحیح، به موقع و اصولی یکی از عوامل رشد دانشگاه باشند.

در این نشست مسئولان و کارشناسان روابط عمومی مراکز آموزش عالی ایلام ضمن تبادل نظرات در خصوص راهکارهای همکاری بیشتر مقرر داشتند که شورای هماهنگی روابط عمومی و مراکز آموزش عالی استان جهت ایجاد تعامل و ارتباط تشکیل شود و موارد ذیل به عنوان قدم های مؤثر جهت عملیاتی شدن همکاری برداشته شود.

1-برگزاری جلسات منظم بصورت ماهیانه یا فصلی به میزبانی یکی از دانشگاه ها

2- تشکیل کارگاه آموزشی جهت ارتقاء سطح روابط عمومی ها.

3- انتخاب یکی از مسئولین روابط عمومی دانشگاه ها یا مؤسسات بعنوان دبیر شورا.

4-انتخاب فعالترین روابط عمومی در پایان هر سال.

شایان ذکر است که مسئولین روابط عمومی های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که دعوت شده بودندند شامل دانشگاه های پیام نور ایلام، آموزشکده فنی و حرفه ای برادران، آموزشکده فنی و حرفه ای خواهران، پارک علم و فناوری،  موسسه غیر انتفاعی غیر دولتی باختر، بنیاد نخبگان، موسسه غیر انتفاعی سفیر دانش، علمی کاربردی واحد استان، علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، علمی کاربردی ایلام1، علمی کاربردی ایلام2، علمی کاربردی بهزیستی، علمی کاربردی فنی و حرفه ای، علمی کاربردی هلال احمر و بنیاد نخبگان ایلام بودند .

اولين نشست روابط‌عمومي‌هاي مراکز آموزش عالي ايلام يرگزار شد اولين نشست روابط‌عمومي‌هاي مراکز آموزش عالي ايلام يرگزار شد اولين نشست روابط‌عمومي‌هاي مراکز آموزش عالي ايلام يرگزار شد اولين نشست روابط‌عمومي‌هاي مراکز آموزش عالي ايلام يرگزار شد اولين نشست روابط‌عمومي‌هاي مراکز آموزش عالي ايلام يرگزار شد اولين نشست روابط‌عمومي‌هاي مراکز آموزش عالي ايلام يرگزار شد