اولین نشست روابط‌عمومی‌های مراکز آموزش عالی ایلام یرگزار شد

خانه خبرها

سرپرست دانشگاه ايلام با تأکيد بر تأثير‌گذاري بيشتر دانشگاه در جامعه، اظهار داشت: ترويج معنويت، اخلاق علمي، تفکر و پژوهش بايد از طريق دانشگاه به جامعه منتقل شود.

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، آقاي دکتر علي‌اکبري، سرپرست محترم دانشگاه در اولين نشست روابط‌عمومي‌هاي مراکز آموزش عالي ايلام، بيان داشت: با توجه به نسبت جمعيت و تعداد دانشجويان مشغول به تحصيل در مراکز مختلف آموزش عالي اين استان، مي‌توان گفت، ايلام جزو اولين‌ها در اين زمينه است.
وي با اشاره به اينکه 40 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالي استان ايلام تحصيل مي‌کنند، گفت: اين آمار نشان مي‌دهد وضعيت آموزش عالي در جايگاه خوبي است، اما بايد به اين نکته توجه کرد، آيا دانشگاه به همين اندازه توانسته است در استان تأثيرگذار باشد؟
دکترعلي‌اکبري با اشاره به اينکه در بيشتر خانواده‌ها يک عضو آن دانشجو است، اظهار داشت: اين بهترين راه ارتباط و دسترسي به جامعه است، به شرطي که دانشگاه به شکلي عمل کند که کارکردهاي حقيقي دانشگاه را انتقال دهد.
سرپرست دانشگاه ايلام با تأکيد بر اينکه براي تأثيرگذاري بيشتر دانشگاه در جامعه بايد تدابيري انديشيده شود، گفت: ترويج معنويت، اخلاق علمي، تفکر و پژوهش بايد از طريق دانشگاه به جامعه منتقل و وظايف جامعه دانشگاهي براي مردم تبيين شود.
وي با تأکيد بر اينکه براي تبيين جايگاه دانشگاه در جامعه بايد ظرفيت‌ها و توانمندي‌ها را به بطن جامعه برد، بيان کرد: وقتي جايگاه آموزش عالي در جامعه تبيين شد در مقابل اعتماد مردم به دانشگاه ارتقاء مي‌ياد.
دکترعلي‌اکبري در ادامه خواستار تعامل بيشتر مراکز آموزش عالي استان شد و گفت: روابط‌عمومي‌هاي مراکز آموزش عالي با توسل به اخلاق حرفه‌اي، تعامل با رسانه‌ها، بازبيني عملکردها و آموزش مداوم مي‌توانند زمينه ارتباط جامعه دانشگاهي با مخاطبان فراهم کنندو بايد دانشگاه را تبديل به قطبي کرد که مشکلات جامعه را حل کند.

رئيس اداره روابط عمومي دانشگاه ايلام: روابط عمومي يکي از عوامل رشد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي باشد

در بخش ديگر اين نشست آقاي فرهاد فتاحي رئيس اداره روابط عمومي دانشگاه ايلام، در سخناني ضمن خير مقدم به آقاي دکتر علي اکبري رياست محترم دانشگاه، آقاي دکتر رضازاده مشاور و رئيس حوزه رياست، مديران و مسئولين روابط عمومي هاي مراکز آموزش عالي استان و خبرنگاران محترم خبرگزاري ها  از توجه ويژه رياست محترم دانشگاه و مشاور ايشان نسبت به برگزاري اين نشست تقدير و تشکر نمود و اظهار داشت:روابط عموم بايد پيام آور همدلي، همزباني و آرامش در دانشگاه باشد و زمينه وحدت و همدلي را فراهم آورد، فتاحي روابط عمومي را بعنوان مهم ترين رکن ارتباطي  دانشگاه دانست و از همکاران خود خواست تا با ارتباط صحيح، به موقع و اصولي يکي از عوامل رشد دانشگاه باشند.

در اين نشست مسئولان و کارشناسان روابط عمومي مراکز آموزش عالي ايلام ضمن تبادل نظرات در خصوص راهکارهاي همکاري بيشتر مقرر داشتند که شوراي هماهنگي روابط عمومي و مراکز آموزش عالي استان جهت ايجاد تعامل و ارتباط تشکيل شود و موارد ذيل به عنوان قدم هاي مؤثر جهت عملياتي شدن همکاري برداشته شود.

1-برگزاري جلسات منظم بصورت ماهيانه يا فصلي به ميزباني يکي از دانشگاه ها

2- تشکيل کارگاه آموزشي جهت ارتقاء سطح روابط عمومي ها.

3- انتخاب يکي از مسئولين روابط عمومي دانشگاه ها يا مؤسسات بعنوان دبير شورا.

4-انتخاب فعالترين روابط عمومي در پايان هر سال.

شايان ذکر است که مسئولين روابط عمومي هاي دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي که دعوت شده بودندند شامل دانشگاه هاي پيام نور ايلام، آموزشکده فني و حرفه اي برادران، آموزشکده فني و حرفه اي خواهران، پارک علم و فناوري،  موسسه غير انتفاعي غير دولتي باختر، بنياد نخبگان، موسسه غير انتفاعي سفير دانش، علمي کاربردي واحد استان، علمي کاربردي جهاد دانشگاهي، علمي کاربردي ايلام1، علمي کاربردي ايلام2، علمي کاربردي بهزيستي، علمي کاربردي فني و حرفه اي، علمي کاربردي هلال احمر و بنياد نخبگان ايلام بودند .

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها